Вівторок, травня 24, 2022

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

До Каразінського – найкращі!

Бронзова призерка Міжнародної Менделєєвської олімпіади

ВІД РЕДАКЦІЇ. Дар’я КЛИМЕНКО, десятикласниця 47-ої Харківської гімназії весною-2021 принесла рідному місту, улюбленій гімназії БРОНЗУ із Міжнародної Менделєєвської олімпіади. А далі був  відбір на Міжнародну олімпіаду у Токіо. Успішною кузнею Каразінських абітурієнтів вже багато років називають  Харківську гімназію №47. Аби поспілкуватися із Т. І. ВОЙЛОКОВОЮ, Заслуженим Вчителем України, Відмінником освіти, яка нагороджена орденом ІІІ ступеня «За заслуги», вчителем хімії університетська газета завітала в гості до гімназії. А інформаційним приводом для зустрічі  з Тетяною Іванівною послужила радісна звістка про перемогу чергової її вихованки.


Тетяна Іванівна ВОЙЛОКОВА: «Наша гімназія уже понад 25 років робить значний внесок в розвиток освіти, науки та еліти  Харкова. В рамках програми «Обдаровані діти» ми робимо відбір найталановитіших учнів. «П’ятачки» пишуть олімпіаду з природничих наук, а паралельно старшокласники проводять для них різноманітні наукові квести, «Посвяти в хіміки», роблять досліди тощо. Створена і функціонує певна система:  наймолодші діти, які прийшли в хімічний кабінет, включаються одразу в роботу зі «старшачками» і починають освоюватися, як рибки, у хімічних глибинах.

Система освіти побудована на європейський лад: діти навчаються різного віку, все визначається навиком розвитку та здібностями дитини. Спочатку це прості експерименти – вирощування кристалів, вивчення хімічного складу речовини. І вже до 7 класу, ми, викладачі, бачимо тих дітей, які можуть займатися навчально-дослідною роботою та теоретичною хімією.  Є учні, які руками краще працюють, є діти із сильним математичним мисленням… Харківська 47-а гімназія понад 25 років дуже тісно співпрацює з Харківським університетом імені В. Н. Каразіна, який дає нам серйозну підтримку при підготовці наших вихованців.  Маємо спільний договір на те, щоб наші учні могли вже з 9 класу бути вільними слухачами лекцій з хімії у Каразінському.  Діти з задоволенням їх відвідують. До 9 класу, наші гімназисти проходять низку різного рівня  олімпіад, тому готові і націлені на велику хімію. Важливу роль у розвитку дітей відіграє проведення турнірів юних хіміків. Ця пошукова робота є командною. Отож, відзначу кращих наших вихованців, якими на той час  опікувався професор Каразінського університету Ю. В. ХОЛІН. І їх перемоги – це і його заслуга. Перший наш переможець-міжнародник у 2001 році – Олег ВЕЧОРКІН, тоді отримав у Голландії срібло на Міжнародній  олімпіаді з хімії, закінчив Каразінський хімфак із відзнакою, зараз – професор Масачусетського університету. Наступні переможці-міжнародники і наша гордість – Олександр ВИГІВСЬКИЙ (увійшов в десятку найсильніших хіміків світу), Ольга ВАЩЕНКО (студентка ІВТ м.Київ), Марина МАЗУР, Дмитро АНОХІН, Ден МАРТИМ`ЯНОВ (нині студенти хімічного факультету Каразінського університету). І сьома наша вихованка, нині десятикласниця - Дар’я КЛИМЕНКО - отримала бронзу  на Міжнародній Менделєєвській  олімпіаді, і зараз готується до відбору на Міжнародну олімпіаду з хімії у Токіо.

-          Тетяно Іванівно, розкажіть, про Менделєєвську олімпіаду цього року?

-        Через карантин Міжнародна Менделєєвська олімпіада з хімії відбувалася з 24 по 26 квітня онлайн. Проходила у два тури. Від гімназії брали  участь двоє учнів – одинадцятикласник Володя Максимов та десятикласниця Дар’я Клименко. Володя гідно представив роботу, Даша взяла боронзу. Цьогорічна Менделєєвська олімпіада по організації була схожа із Всеукраїнською олімпіадою з хімії, а за методикою- різнилася. Організаційно: одна дитина в кабінеті, дві камери, налаштовані на неї, одна на вхідні двері, інша – на робочий стіл. 5 годин онлайн-режиму.


-     Кілька слів про вашу вихованку і цьогорічну переможницю Дашу КЛИМЕНКО?

-     Чим би не починала займатися ця дівчинка, у неї все виходить. Вважаю, що в Дар’ю було вкладено батьками настільки багато, що, коли вона прийшла в 5 клас, вона вже випромінювала різнобічні таланти. Змалечку танцювала, в’язала, малювала. Позитивна, активна, надзвичайно трудолюбива. Гадаю, наступного року вона буде капітаном нашої команди хіміків,  адже вміє організувати та повести за собою, тримати удар, сконцентрована, відповідальна. Лише уявіть: учениця 9 класу, Дар’я Клименко, на Всеукраїнському турнірі юних хіміків ( м. Луцьк), із 150 балів набрала 149 за доповідь задачі!!! За що нагороджена дипломом «За найвищий рівень підготовки задач».  Даша чудово володіє англійською мовою, для неї журнал Nature – улюблена пізнавальна література. За цією талановитою дівчинкою – велике майбутнє.


-     Ваші Прогнози, яка освіта чекає на нашу молодь у ХХІ ст.?

-   Сучасна освіта відкриває великі можливості перед людиною. Світ став іншим, і не через Ковід, ми просто почали активніше користуватися on-line технологіями та дистанційною системою навчання. Мої прогнози  такі, що через деякий час людина перейде до системи самоосвіти і буде сама себе створювати впродовж життя на різних навчальних  платформах. Можливо, для цього ВУЗ, як класичний, не буде потрібен, адже через інтернет мережу буде проходити навчання в будь-якій точці світу.  Ось, наприклад,  випускник хімфаку Харківського Каразінського університету Євгеній ЗВЯГІН паралельно Каразінській освіті отримав освіту в Кембриджському університеті, здобувши дві кришталеві S-орбіталі. Особливість в тому, що в певний час доби треба зайти на певну навчальну платформу, отримати завдання, виконати їх, отримати бали, брати участь у різних інших завданнях та тренінгах, і в кінці року за накопичені бали отримати  ось таку s-орбіталь, як відзнаку в навчанні, вивченні певного курсу.  Ось за таким принципом навчання, напевно, потягнеться сучасна молодь.


Дар’я КЛИМЕНКО: «Думала, що я - гуманітарій, а виявилося – хімік!»

Десятикласниця 47-ї гімназії Дар’я КЛИМЕНКО, бронзова переможниця Міжнародної Менделєєвської олімпіади з хімії:

-    Моя родина Клименків – звичайнісінька: мама - економіст, тато - ветеринар. 47-у гімназію обрала, тому що тут навчалися мої батьки, які і переконали, що ця школа найкраща у Харкові. На хімію потрапила випадково, по суті, методом виключення. У 7 класі вибирала предмет, за яким хочу писати олімпіаду і робити на нього наголос. Математика і фізика відпали одразу, тому що в молодшій школі проявляла інтерес до вивчення іноземних мов, і таким чином вирішилося, що я гуманітарій, а математика і фізика - науки точні, і взагалі в них процвітають хлопчики. Крім мов, хотілося спробувати щось інше, і в 7 класі якраз з'явився новий предмет – хімія. У 8 класі знову повернулася на олімпіаду з хімії і після перемоги  на області - і вирішилася моя доля. Хімія почала вдаватися і все більше вабити та подобатися. Отож, як виявилося, я не настільки гуманітарій, як собі думала.  Улюблені предмети зараз математика, хімія, українська мова. У школі навчання проходить добре, зараз більше роблю наголос на ЗНОошні предмети, які доведеться складати в 11 класі.

Щодо цьогорічної Міжнародної Меделєєвської олімпіади. Так, було досить складно. Мені здається, в таких речах ПРОСТО не буває ніколи, написання будь-якої роботи в такі терміни це важко і дуже виснажує,  стомлює. На самому турі турбували тільки завдання, я знала, що все інше можна буде вирішити і після. А карантин мені тільки допомагав, було більше часу на сон, тому що не потрібно нікуди їздити, і в цілому, вважаю, що вдома вчитися комфортніше, на перервах можна займатися своїми справами, в тому числі з'являється додатковий час на підготовку. Тому було бажання використовувати такий зручний режим, поки є можливість. Не знаю, як повернеться моє майбутнє, напевно, буде залежати вибір вузу та фаху від результатів ЗНО, але, маю надію, що вони будуть успішними і я стану студенткою найкращого університету України - Каразінського. Після уроків часто залишаюся на додаткові заняття, вільного часу небагато, проводжу його з друзями. Дуже вдячна абсолютно всім викладачам нашої гімназії, хто готував і готує мене до олімпіади, всі вони приділяють мені багато часу і уваги, підтримують. Передусім, вдячна класному керівнику та Тетяні Іванівні, з якої безумовно почався мій шлях в хімії, моя впевненість у собі і в завтрашньому дні.

Ліна ТИМАРСЬКА.