Вівторок, березня 19, 2024

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

Виховати громадянина

(Харківська гімназія № 116)


Харківський університет співпрацює з 600 школами міста Харкова та області. Харківська гімназія № 116 – не виключення.
Заснована в 1938 році школа випустила в 1941 році  перших учнів, атестати тоді одержали 65 випускників. Більшість з них, на чолі з директором М. Я. Ходорковським пішли на фронт добровольцями. З початку 1950 року носить назву імені героїв-молодогвардійців, що діяла в Краснодоні. Біля гімназії стоять пам’ятники восьми закатованим фашистами юнакам і дівчатам. З 1986 і до сьогодні посаду директора обіймає Людмила Миколаївна РОМАНОВА - вчитель математики вищої категорії, вчитель-методист, «Відмінник народної освіти України», менеджер освіти, Лауреат регіонального рейтингу «Харків'янин року – 2005», член Президії Міжнародної координаційної ради Українського Руху «Педагоги за мир та взаєморозуміння», член Міжнародного товариства прав людини.
Л. М. Романова: «Наша школа має дружні стосунки з багатьма факультетами Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна: філологічний, історичний, геолого-географічний, біологічний, фізико-технічний, механіко-математичний, хімічний, психологічний – всі вони знайомі з нашої гімназією».
Випускник 2010 р. Дмитро КОНОНОВ доповнює: «По перше, в гімназії місцевого самоврядування існує такий орган як мерія. Вона виконує багато функції, щоб наповнити шкільне життя: концерти, конференції, олімпіади. А три роки тому депутат Харківської міської ради А. Г. ПОКРОЄВ запропонував сформувати клуб «Інновації в демократії», заступником голови якого було довірено мені. На засіданнях клубу ми обговорювали "буденні проблеми ", на зразок  «Тероризм-хвороба 21 сторіччя», «Що означає бути толерантним у сучасному суспільстві? » та ін. Саме таким активним способом життя наша № 116 якісно відрізняється від інших шкіл. Так, громадські організації є зараз практично у всіх навчальних закладах, але стільки уваги, скільки приділяють цьому аспектові життя школи у нас ви навряд чи зустрінете де-небудь ще.
У школі № 116 діє багато гуртків і секцій, в тому числі з журналістики, який веде випускник університету Валерій ДЯЧЕНКО, хімічний − на чолі із викладачем хімічного факультету С. В. ШКУМАТ. Сюди приходять студенти на практику, разом пишуть статті і публікують, разом з історичним гуртком їздять на археологічні розкопки,  проводять конференції, пишуть роботи в МАН. Гостями гімназії можна побачити М. В. ЛЮБИЧЕВА, І. Б. ШРАМКО, директора музею археології та етнографії Слобідської України В. В. СКИРДУ, декана геолого-географічного факультету проф.. К. А. НЄМЦЯ.
Саме в гімназії працює М. М. ГРИГОРЯНЦ, людина, яка має три вищих освіти (інженер, мистецтвознавець, історик), провідний археолог Харківщини та України, який очолює гурток  «Археологія». Дмитро Кононов тут у дев'ятому класі вперше захистив свою власну роботу Малої Академії Наук та посів друге місце в Харківській області. Учень в 2009 та 2010 роках потрапив до «Золотого фонду Дзержинського району».
Активним у співпраці є і факультет психології. В гімназії працює два випускника факультету психології професори О. С. КОЧЕРЯН та  О. К. ДУСАВІЦЬКИЙ. Психологи гімназії проводили роботу відповідно з «Положенням про психологічну службу», основними напрямками якої були психодіагностика, психологічне консультування, корекційно-відновлювальна та розвиваюча робота, психологічна просвіта, організаційно-методична робота, зв'язки з громадкістю та експериментальна робота за темою «Проектування особистісно-розвиваючого змісту навчально-виховного процесу загальноосвітнього навчального закладу». Також за допомогою спеціальних методик провели дослідження інтелектуальної обдарованості учнів.
Цього року за 200-бальною системою найвищі результати отримали такі учні: Данило МАНЬКОВСЬКИЙ (11-в) з англійської мови (199 балів), Анна ЗАКРЕВСЬКА (11-в) з української мови та літератури (195,5 балів) та з біології (197 балів), Юлія КИЧУН (11-а), з української мови та літератури (195, 5 балів).
Багато учнів  гімназії № 116 потрапили до «Золотого фонду Дзержинського району». Олег БЛЄДНОВ, випускник цього року, став одним з номінантів у галузі «Науки»: «До фонду я потрапив завдяки олімпіаді з англійської мови. Але метою мого життя є фізика, і цього року збираюсь подавати документи на один з фізичних факультетів. У мене майже вся родина – фізики: бабусі, дідусі – інженери, мати О. О. БЛЄДНОВА – біофізик, випускниця тоді ще Харківського державного університету імені М. Горького. Але початковий інтерес до фізики викликала моя вчителька – В. А. БІЛОУС».


М. ШАЛІМОВА, студентка.