Понеділок, вересня 23, 2019

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

Їсти хочеться завжди…

Ви вважаєте, що в університетських пунктах харчування малий асортимент? Гадаєте, що ціни штучно завищені? Відчуваєте неповагу з боку персоналу пунктів харчування? Тоді вам прямий шлях до профкому! Із січня 2009 року при ньому діє Комісія з контролю якості громадського харчування в університеті, очолює яку Руслан ЗАБРОДСЬКИЙ, спеціаліст профкому. Комісія є однією з найчисельніших організацій при профкомі: до її складу входить семеро членів профкому та по 2-3 студенти від кожного факультету.
- Руслане, скажіть, чи може профком повноцінно оцінити якість їжі?
– Безумовно, ні. Оцінюванням відповідності університетських страв загальним стандартам займаються спеціальні лабораторії. Наша комісія займається перевіркою наявності у меню певного сегменту страв: недорогих салатів, кисломолочних продуктів, дієтичних страв і страв для малозабезпечених студентів. Але у разі виникнення потреби комісія може зв'язатися зі спеціальними лабораторіями та запитати позапланову перевірку.
- А як формується цінова політика у сфері університетського харчування?
– Ціна на їжу в університеті залежить від економічної ситуації в країні, від загальних цін на ринку. У березні подорожчання на одиницю їжі в каразінських пунктах харчування склало близько 30-50 копійок, адже в Україні зросли ціни на крупи, цукор, кисломолочні продукти тощо. І тенденція до подорожчання в університетській мережі зберігається. Комісія закликає пункти харчування, щоби зростання цін не було різким – студент має адаптуватися.
– Хто винен – зрозуміло. Що робити?
– Комісія працює над цим питанням. Наприклад, ми опікуємося тим, щоби ціни на деякі страви не підіймалися, як-от на пшеничну кашу (достатньо смачну, до речі). Я сам проводив експеримент: у «Бункері» головного корпусу можна непогано пообідати на 5-6 гривень. Постає лише питання, чи повноцінним буде цей обід. Крім того, ми опікуємося тим, щоби студент міг почаювати дешевше, ніж зараз: уже в чотирьох університетських пунктах харчування комісія спільно з адміністрацією Каразінського встановила водонагрівачі, де студенти можуть цілком безкоштовно скористатися окропом.
Додатково найближчим часом проводитимемо моніторинг цін у інших ВНЗ Харкова. Якщо ми помітимо, що десь ціни значно нижчі, ніж у нашому університеті, звертатимемося до наших пунктів харчування із проханням переглянути цінову політику. Але є певні складнощі для такого порівняння: в деяких ВНЗ (як-от юридична академія, академія міського хазяйства) точки харчування знаходяться на балансі закладу освіти – у нас же годують студентів лише приватні підприємства. У Каразінському незабаром також відкриється точка харчування, що знаходитиметься на балансі університету («Бункер» у північному корпусі). Про це сказав ректор на зустрічі зі студентами у лютому.
– Які ще скарги від студентів розглядає комісія?
– Буває, що студенти скаржаться на поведінку персоналу в пунктах харчування. Ми реагуємо. Такий випадок був, наприклад, у травні 2009-го: студенти поскаржилися на грубість із боку касирів «Бункеру». Комісія влаштувала засідання, де був присутній голова профкому студентів Сергій Сергійович МАХНОВСЬКИЙ, адміністрація університету та власне касири. Ми й зараз займаємося такою роботою. До членів комісії може звернутися кожен, хто має обґрунтовані претензії. Звертайтеся до нас у зручній для вас формі: або особисто (ауд. 2-52 головного корпусу), або на профкомівському форумі (http://studprofkom.univer.kharkov.ua).


А. КУТАС, наш спецкор..