Субота, вересня 23, 2017

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

Аналіз зимових жнив

Аналіз зимових жнив

Гарний початок

 

 

Відмінник - це не лише гарні знання чи золота медаль за успіхи у навчанні. Відмінник - це стан душі. Можливо, саме з цієї причини п'ятеро золотих медалістів, моїх одногрупників, закінчили першу у своєму житті сесію без «трійок», а Оксана Борозна, що приїхала навчатись до Харкова з Часов-Яру Донецької області, склала іспити «на відмінно».

- Чи важко тобі було щодня примушувати себе сидіти за підручниками? - запитую у Оксани.

- Я себе ніколи не примушувала. Мені завжди подобалось навчатися. А на біологічному факультеті і справді цікаво. Теоретичні знання відкладаються у пам’яті завдяки практичним заняттям. Та й навчатись дуже цікаво. Важко було лише в кінці семестру - багато так званої «писанини»  -  лабораторні журнали, реферат, індивідуальне наукове дослідження. Мені завжди було легше щось прочитати і запам’ятати.

- Чи користувалась додатковою літературою або Інтернет під час підготовки?

- Працювала у читальному залі Центральної наукової бібліотеки, готуючись до іспиту з гістології, а деякі формули з математики шукала в Інтернеті.

- Ти живеш у гуртожитку. Не заважають сусіди зосередитись на навчанні?

- Мені дуже пощастило з сусідкою. Її майже не буває вдома, - сміється, -  але, якщо чесно, іноді важко залишитись у тиші за книгами, оскільки гамір веселого студентського життя чути крізь стіни.

- У школі навчання зазвичай суворо контролюється батьками та вчителями. Як це у твоєму житті відбувається зараз?

- Батьки не змушували мене навчатись ні в школі, ні в університеті. Я робила це із задоволенням. Зараз маму хвилює лише моє здоров’я, а тата - побут.

В нашій групі навчаються дві студентки-контрактниці. Даша Левітова з Бєлгорода закінчила перший семестр лише з однією «четвіркою». Отже, міф про погане навчання контрактників спростовано!  Коментує Дар’я:

- Я дуже наполегливо готувалась до іспитів, декілька разів навіть приходила на консультації з однієї й тієї ж теми, одного разу просиділа в бібліотеці до її закриття.

А от Владі Гайворонській з невеликого містечка Кремінна, що на Луганщині, дуже важко було готуватись до іспитів. Результати погані - лише «трійки».

- Що завадило тобі добре скласти сесію?

- Я захворіла за два тижні до кінця семестру. Через це не відвідувала останні практичні заняття, пропустила декілька модульних робіт, останній залік писала значно пізніше інших. Та й під час семестру я пропустила багато матеріалу. Але я пообіцяла собі весь наступний семестр не хворіти. Сподіваюсь, його результати будуть значно кращими.

Як староста, я можу об’єктивно судити про першу сесію своїх одногрупників. В зимову сесію ми отримали непогані результати: 36 - «А», 18 – «В», 25 – «С», 14 – «Д», 31 – «Е».

Викладачі надали свої коментарі з приводу іспитів та заліків у нашій групі.

Доц. А.В. Нєкрасова, кафедра генетики та цитології:

- Мій предмет майже неможливо вивчити за один семестр. Деякі це змогли зробити краще, інші - трохи гірше. Всі студенти гарно працювали на практичних заняттях.  Оксана Борозна, Левітова Даша, Бандик Всеволод на відмінно здавали модульні роботи. Лук’янов Михайло, Бабіч Ірина, Табачна Марина, Ігнатенко Валерія дуже відповідально підготувались до іспиту та змогли покращити свої результати. Але в цьому році, на відміну від попередніх років, у групі генетиків було значно менше «п’ятірок», аніж в інших групах.

Куратор нашої групи Кіося Євген Олександрович, старший викладач кафедри генетики та цитології висловився так:

- Результати сесії у «моїй» групі мене аж ніяк не здивували.  Як і завжди, хтось склав сесію краще, хтось - гірше. Як і завжди, в когось відросли «хвости». Як і завжди, найбільші складності викликали хімія та математика; з ними у біологів - непрості стосунки. Крім того, складно було іноземним студентам, адже вони повинні були опанувати навчальні предмети нерідною для них мовою. Трошки неочікуваними були хіба що проблеми окремих студентів із цитологією, адже цей предмет для майбутніх генетиків є профільним.

Ластовка Христина Ігорівна, викладач кафедри англійської мови факультету іноземних мов:

- Студенти-біологи вже багато років показують гарні результати з англійської мови та високий рівень відвідуваності. Група БГ-11 у першому семестрі 2013 р. виявилася не винятком. З одинадцяти чоловік четверо отримали найвищий бал - «А» (Борозна О., Левітова Д., Лук'янов М., Сапота Ю.), троє - «В» (Бабіч І., Бандик В., Слабиня К.) і лише четверо впоралися на задовільну оцінку. Однак, більшість балів, набраних за модуль, все ж відрізнялися від поточних оцінок в гіршу сторону, що можна списати на хвилювання перед першим модулем. Після аналізу модульних робіт і роботи над помилками результати залікових робіт порадували більш високими балами. Сподіваюся, у другому семестрі успішність за всіма показниками буде тільки зростати!

Ірина БАБІЧ, БГ-11, біологічний факультет.

 

 

 

 

 

 

 

 

На механіко-математичному…

 

 

 

- На механіко-математичному факультеті навчатися нелегко, тому традиційно сесія проходить напружено, - говорить Ольга Олексіївна АНОЩЕНКО, заступник декана з навчальної роботи механіко-математичного факультету, - кожного разу у нас значна кількість студентів залишається без стипендії, а деяких з них взагалі відраховують.

Після цієї зимової сесії 64 % студентів механіко-математичного факультету отримують стипендію, з них 10% - підвищену, 3 студенти - соціальну. Спілкуюся з Ольгою Олексіївною:

- Ольго Олексіївно, чи відрізнялася ця зимова сесія від інших?

-  Ця зимова сесія нічим не відрізнялася від попередніх і, як і інші,  була особливо складною для першокурсників.

- З чим це пов‘язано?

- Деяким студентам першого курсу було важко з самого початку навчального року. Це пов’язано з тим, що у цих студентів була слабка шкільна підготовка, одна частина з них не склала сесію, інша - взагалі не вийшла на сесію, бо припинила відвідувати заняття ще всередині семестру. Ми відрахували 21 першокурсника.

- Що з іншими курсами?

- Інші курси впоралися із сесією краще. Там ситуація стабільна. Були відраховані студенти, але це одиничні випадки.

- Як Ви взагалі оцінюєте такі результати?

- З цією сесією факультет впорався нормально. Хоча у нас лише 64 % отримують стипендію, але це непоганий результат. Треба розуміти, що на механіко-математичному сесія одна із найскладніших.

***

Ольга Олексіївна у цьому семестрі читала курс «Інформатика та програмування» для студентів груп М121 і М122. Запитую:

- Ольго Олексіївно, як ці групи впоралися із зимовою сесією?

- Зазвичай другокурсники краще складають сесію у порівнянні з першокурсниками. Група М121 нараховувала 14 студентів, а група М122 - 13 студентів. Після зимової сесії було відраховано лише 2 студенти.

- Які оцінки отримали з Вашого предмету?

- 3 студента отримали п’ятірки, приблизно 50 % отримали четвірки, інші - трійки та двійки. Предмет «Інформатика та програмування» не всім легко дається, тому такі результати закономірні.

- Від чого залежить успішність студента на сесії?

- Звичайно, необхідно відвідувати лекції і практичні заняття, регулярно повторювати матеріал, писати добре модулі, але найголовніше - бажання студента. Якщо у студента буде бажання вчитися, то сесію він складатиме на відмінно.

Л. ПЛИННА.

 

 

 

 

 

 

 

 

Знають історію соціології!

 

Минулого семестру першокурсникам факультету соціології, викладав «Історію соціології». Доц. О. О. Мусієздов:
- Іспит складали студенти чотирьох груп,  20-25 осіб в кожній: СЦ-11, СЦ-12, СЦ-14, СЦ-15.  Викладаю дану дисципліну з 2001 з перервою на 3 роки. Першокурсник - це людина, яка ще має цікавість до навчання. Її можна розвинути або пригнітити чи викорінити. Отож, завдання викладача  донести свою думку, зацікавити. Лекція - це інтелектуальне шоу, тож треба відповідати цим вимогам, не жертвуючи при цьому високою планкою професіоналізму. В середньому на групу у мене було по 5-6 «п’ятірок» і стільки ж «трійок», решта - «четвірки».
- Чи є у Вас образ ідеального сучасного студента?
- Ідеальний студент - той, хто має розум і бажання вчитися. «Історія соціології» - життєво необхідна дисципліна для першокурсника. З неї дізнаєшся, як виникла і розвивалася соціологія. А це принципово важливо для розуміння того, що вона є таке.

 

 

О. ЯКОВЧЕНКО.


Екологи: сесія без ГМО

 

 

Надія Василівна МАКСИМЕНКО,  заступник декана з навчальної роботи екологічного:

«Найпоказовішими у плані академічної успішності на нашому факультеті є результати групи ДЕ-41 та ДЕ-42. Серед бакалаврів-екологів на цій сесії саме вони продемонстрували найкращі результати».

Куратор групи ДЕ-41, Катерини Богданівни УТКІНА, яка разом  зі студентами від першого дня:

- За результатами цієї зимової сесії трішки «не дотягнули» до стипендії семеро серед 33 бюджетників.

- А на підвищену стипендію хтось вийшов?

- Звичайно! Це студенти групи ДЕ-41 Аліна Жадан і Богдан Матвєєв, а також Надія Павловська та Володимир Рябченко із ДЕ-42. Загалом студенти складали іспити з п’яти та заліки з десяти дисциплін. Із п’ятнадцяти предметів найвищі показники з предмету «Урбоекологія». Викладач Н.Л. Ричак виставила 11 «п’ятірок» на потоці.

- А які  дисципліни були найскладнішими для студентів?

- Мабуть,  «Економіка природокористування», викладачем якого у четвертокурсників є Н. Б. Кравченко. На дві групи маємо 8 «трійок» з цього предмету. Складним був для студентів і курс «Основи екологічного підприємництва», який викладає Т.Ю. Усатий: по завершенню сесії з цього предмету було 10 «хвостистів»! На сьогодні уся академічна заборгованість ліквідована: студенти встигли перездати незадовільні оцінки впродовж ректорського тижня. Відрахували лише Вікторію Осьмуху. Дівчина не була атестована з жодного предмету.

 

Кристина НОВІКОВА.

 

 

 

 

 

 

 

Сесія по-традиційному

 

 

Зимова сесія на фізико-енергетичному факультеті склалася у кращих традиціях. Але кожна сесія все ж має свої особливості. Про них нам розказала заступник декана з навчальної роботи Тетяна Геннадіївна ВІХТИНСЬКА:

- На початку семестру на нашому факультеті було 216 студентів, а після сесії їх залишилось 210. Було відраховано одного студента з першого курсу, одного - з другого, двох - з третього і двох - з п'ятого. Четвертий курс показав себе з найкращого боку: сильні студенти, вони майже всі на стипендії, лише з їхнього курсу - 10 чоловік на підвищеній. Що стосується факультету загалом, то стипендію отримує 131 студент. Найскладніше почували себе на сесії першокурсники. Лише 15 із 39 залишились із заповітними грошима.

Перша сесія - завжди найскладніша. Про першокурсників розповідає старший викладач з предмету "Загальна фізика" Олександр Юрійович АНТУФ'ЄВ:

- У першокурсників наявна велика проблема - погана шкільна підготовка з математики. А фізики, як відомо, без математики немає. Зараз у школах все менше і менше математики. Ще одна проблема - це те, що студенти соромляться питати, коли їм щось незрозуміло. Із цього й витікає така картина сесії: 4-5 чоловік отримали "незадовільно". І лише п'ять отримали оцінки "відмінно". Але в цих студентів я бачу серйозну шкільну підготовку: вони все з першого разу розуміли, швидко порались із поставленими завданнями. Це Максим СЕМЕНЮК, Максим МІРОШНИК, Андрій КОТЕНКО, Юрій САБІНОВ та ін.

Слово Максимові СЕМЕНЮКУ, група НФ-11:

- Ми складали чотири предмети, з них найскладнішими були фізика та математичний аналіз. Але готуватися було нескладно: високопрофесійні викладачі на консультаціях допомагали зі складними питаннями. Я склав усі предмети «на відмінно», чому дуже радий. Сесію треба не боятися: до неї треба готуватись!

Євгенія ПРОРВІНА.

 

 

 

 

 

 

 

До нового семестру готові!

 

Зимова сесія-2014 вже позаду. Але її результати прямо позначаються на навчальному процесі студентів: комусь пощастило «заробити» підвищену стипендію, хтось увійшов у новий семестр без неї, а деякі – залишили стіни університету. Якою видалася ця сесія для геолого-географічного факультету?

Валентина Григорівна КЛИМЕНКО, заступник декана з навчально-методичної роботи: «Найкращі показники у груп ГЗ-12, ГГ-21 та ГЦ-32: у них найбільша кількість оцінок «відмінно».

Чимало студентів склали іспити на круглі «п’ятірки»: так, у цьому семестрі на геолого-географічному факультеті аж 34 людини отримуватимуть підвищену стипендію. Найбільша кількість таких відмінників у групах ГГ-41 та ГЦ-42: по 6 студентів у цих групах склали сесію на «відмінно».

Валентина Григорівна виділила найуспішніших студентів: Анастасія Виноградова та Марина Логвінова - студентки групи ГЦ-12; Євген Орлов - студент ГГ-31; Юлія Бурдун, що навчається в ГГ-41; Катерина Кравченко - з групи ГЦ-42.

Після зимової сесії-2014 на геолого-географічному факультеті було відраховано 14 осіб. Кількість студентів на ГГФ нині така: на денному відділенні - 525, серед них 346 бюджетників; на заочному - 141, серед яких 59 студентів, що навчаються на бюджетній основі.

«В цілому студенти із сесією впоралися добре. Стосовно наших першокурсників - за результатами однієї сесії поки важко сказати, чи виправдали вони наші очікування», - зауважує Валентина Григорівна.

Кристина НОВІКОВА.

 

 

 

 

 

 

 

Очима студента

 

Якби ще в п’ятому класі у старости групи ЯА-14 Олександри ФІЛІМОНОВОЇ запитали, ким вона мріє стати у майбутньому, отримали б чітку відповідь - перекладачем. Тому і не дивно, що зараз дівчина - одна з найкращих серед першокурсниць факультету іноземних мов, отримує підвищену стипендію.
- Що допомогло тобі досягти таких гарних результатів вже  на першому курсі?
- За натурою я  - перфекціоніст. Або все,  або нічого. Допомагає бажання реалізуватися по-максимуму.
- А чим із шкільного життя ти пишаєшся найбільше?
- Золотою медаллю, творчістю.
- А як батьки поставилися до твого вибору?
- Вони ніколи нічого мені не забороняли, завжди мала свободу. А стосовно обраного факультету - вони були тільки «за».
- Як гадаєш, успішність студента залежить від того, де він мешкає?
- Якщо дійсно хочеш навчатися, знайдеш можливість: наприклад, підеш у бібліотеку, якщо в кімнаті гамірно.
- А приклад твоїх одногрупників це підтверджує?
- О, як же мені з ними пощастило! Всі 15 - бюджетники,  і кожен зберіг стипендію. Я щаслива, що навчаюся саме з ними.
- Які екзамени складали?
- Історію, сучасну українську мову, англійську та китайську. А заліки були зі світової літератури, екології, латини. Найважчим був екзамен з мови за вибором: китайської. До нього я готувалася особливо старанно, адже ця мова була для мне новою.
- А обов’язки старости не відволікали?
- Та ні, мені подобається бути  в курсі подій,та й одногрупники - свідомі люди, тож із ними приємно працювати.
- Чиї пари відвідувати було найцікавіше?
- Ірини Ігорівни МОРОЗОВОЇ: вона завжди наводить такі феєричні приклади, що вся група у захваті! Тож граматику англійської мови вивчаємо із особливим задоволенням, з цим викладачем предмет перетворюється на дивовижну філософію. Уся група її любить Ірину Ігорівну, до того ж вона - наш куратор.
О. ЯКОВЧЕНКО.

 

 

 

 

Як гризуть граніт науки економісти


Вже третю сесію поспіль успішно складає студентка групи  ЕС-21 економічного факультету, Юлія КОБА. Ми дізнавалися секрети успіху з перших вуст.

Дивимось у заліковку Юлі… 5 іспитів та курсова робота - тверді «п’ятірки»! Заліковими оцінками дівчина теж може пишатися: лише дві «четвірки», решта - «відмінно». Юлії поталанило вийти на підвищену стипендію -  до цього вона отримувала звичайну.

«Найлегше мені дався предмет «Соціологія», викладачем якого у нас була Н.В. Коритнікова. А от з «Історією статистичної думки» були складнощі. О. І. Кущенко - чудовий викладач, але, можливо, просто для мене цей курс був важчим для розуміння, ніж усі інші. Тим не менш, я наполегливо намагалася розібратися в усіх темах. Результат - «відмінно»!», - ділиться студентка.

До іспитів Юлія готувалась у звичайному режимі: вчила конспекти лекцій, читала підручники. Але відмічає важливу деталь: «Якщо не пропускати пари, відвідувати лекції та виконувати домашні завдання - підготовка до сесії стає не такою напруженою, а іспити складати легше».

Відмінниця також ділиться маленькою хитрістю: «Я взагалі ніколи не виконувала ніяких «забобонних студентських обрядів». Проте часто клала конспект та підручник під подушку напередодні іспиту, щоб усе вивчене ліпше запам’яталося та «магічним чином» краще закарбувалося в голові. І, знаєте, завжди допомагало!».

 

Кристина НОВІКОВА.

 

 

 

 

 

Перша сесія - було непросто…


Для всіх студентів Каразінського зимова сесія пройшла по-різному. Але другокурсники, третьокурсники, четвертокурсники, п’ятикурсники уже знали з чим мали справу, для них ця сесія вже не перша. Варто поговорити про іспити та заліки першокурсників. Адже після неї вони вже стали справжніми студентами. Що ж, цікаво дізнатися, як пройшла зимова сесія у новачків університетського виру навчання.

Про це нам розповідає першокурсниця факультету міжнародних економічних відносин та туристичного бізнесу Анастасія КРИВКО:

- У школі в навчанні я була дуже сильною. А в університеті важкувато влитися в систему, довго звикала. Старші курси попереджали, що буде непросто, але це ж і так зрозуміло. Я сесію на четвірки закрила, але я знаю, що могла краще. Потрібні сили й старання, щоб все це витримати. Може хвилювання зіграло не на мою користь.

Анастасія складала такі іспити й отримала такі результати: введення в спеціальність міжнародного права - В, країнознавство - С, Історія України - С, історія держави та права - В. У цілому, студентці подобається вчитися на спеціальності міжнародного права. Усе під силу. Їй легко даються іноземні мови, адже ЗНО з французької мови вона написала на 197 балів. А ось з історією справи гірші. Дівчина зізнається, що в цьому вона слабша, але це дає поштовх до вдосконалення, наснагу для досягнення у навчанні найвищих вершин. Є куди рости.

- У моїй групі УП-11 дуже сильні студенти, 10 бюджетників, усі вони вийшли на стипендію, а двоє з них навіть на підвищену, тому конкуренція тут ще та. Але колектив у нас дружній, хоча й дуже різноманітний, один одного підтримуємо, виручаємо. Навіть до останнього екзамену готувалися разом, ділилися інформацією.

На думку Анастасії, важливим для навчання є відвідування занять. На семінарах і практиках можна набрати поточні бали. Пропустив лекцію - не пізнав чогось важливого, і вже не пізнаєш. Були одногрупники, які з поважної причини багато пропустили. Оцінки отримали відповідні.

Головне - пережити початок. Анастасії це вдалося, хоч не з тими результатами, які вона хотіла, але все ще попереду. Перша сесія посвятила дівчину в студенти. Важливо те, що Анастасія з упевненістю сказала, що бути студенткою - одне задоволення.

 

О. БОБРИК.

 

 

Факультет комп’ютерних наук

 

«Зимова сесія стала випробуванням для 367 студентів», - говорить заступник декана з навчальної роботи факультету комп’ютерних наук Лариса Валентинівна ВАСИЛЬЄВА. - Результати не набагато, але  кращі за минулорічні. Середній бал на факультеті - 3.88, а загальноуніверситетський - 3.95, тож трохи відстаємо. Але якщо минулого та поза минулого року ми стикнулися з так званою «демографічною ямою», то цього року спостерігали певний аншлаг серед бажаючих навчатися на ФКН. Багато залежить від першокурсників, цього року вони – сильні. Обрати змогли кращих: на 100 бюджетних місць отримали 1800 заяв. Середній бал для першого курсу - 3.71, для другого - 3.95, третього - 3.79, для четвертого - 3.88, а для п’ятого курсу - 4.13. Найсильнішим ми по праву називаємо п’ятий курс: студенти адаптовані до навчального процесу, майже всі отримують стипендії.
Найважчими предметами традиційно вважають вищу математику, алгоритмізацію та програмування, об’єктно орієнтоване програмування. Порівнюючи з минулими роками, можу сказати, що для українців доступнішою була національна система оцінювання. Зараз студент, на жаль, мало замислюється над тим, чому прийшов до університету. Болонська система - для вмотивованих людей, які розуміють, що отримують знання, які допоможуть реалізуватися в професії, стати успішними. Не важливо, на контракті   чи на бюджеті, такий студент  відвідуватиме усі лекції та семінари, адже цінує свій час та розуміє, для чого навчається. Наших студентів так і хочеться назвати дещо інфантильними, невмотивованими...
За результатами сесії, відраховано 15 студентів (рахуючи із заочним відділенням). Маємо133 трієчників, 207 хорошистів. На підвищеній стипендії  - 27 студентів. Стипендію імені Ю. Сапронова отримують Яна ПОПОВА із КС-41 та Юлія Гончарова із КБ-41. Катерина ХОТКЕВИЧ із КС-41 отримує Президентську стипендію. Хоча зимова сесія і позаду - розслаблятися ніколи. Минув той час, коли від сесії до сесії жили студенти весело. Але,  якщо гарно працюватимеш семестр, екзамени влітку аж занадто важким випробуванням не стануть».
О. ЯКОВЧЕНКО.