Субота, листопада 18, 2017

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

Ювілеї

Ювілеї

Рік продуктивної роботи


Рік тому, у жовтні 2012 р., відбулося офіційне відкриття Центру електронного навчання Харківського національного університету імені В. Н Каразіна, основним завданням якого є забезпечення дистанційного (e-lening) навчання студентів.

Університет крокує в ногу з часом, адже зараз у світі близько 12% студентів навчаються дистанційно. Учені говорять, що за 15 років ця кількість збільшиться втричі. У країнах Європи, у США та у Китаї цей спосіб навчання практикується на рівні із стаціонарною формою. Як же у нас справи з дистанційним навчанням? Про це поговоримо з директором Центру ЕН Віктором Георгійовичем ЛЕВЧУКОМ:

- Вікторе Георгійовичу, чи справді дистанційне навчання є таким же продуктивним, як і денна форма?

- Так. Вони майже на одному рівні. Ми користуємося системою MOODL, яка дуже комфортна у використанні і має ряд переваг. По-перше, студент, який навчається, може у цей час знаходитися у буд-якій точці земної кулі, де є доступ до Інтернету. По-друге, дистанційний курс лекцій жорстко прив’язаний до часу. Якщо ти розпочав слухати лекції, то маєш вчасно виконувати й усі практичні завдання. Наприклад, стоїть завдання вивчити тему до певної дати. Якщо студент не встигає виконати навчальний план, то вона для нього закривається. І він не отримує бали за цю тему. Якщо, наприклад, студент-заочник може нічого не робити цілий рік, а потім прийти на сесію і все скласти, то з цією формою навчання так не вийде. Вона вимагає поступової праці. По-третє, поки студент не освоїть одну тему, доступ до іншої він не отримає. Це значно покращить рівень знань.

- А чи багато факультетів виявили бажання запроваджувати таку форму навчання для своїх студентів?

- Цілий рік ми працювали над розробкою п’яти магістерських програм для економічного і соціологічного факультетів. А з початку цього навчального року запустили десять магістерських і десять бакалаврських програм для студентів таких факультетів: біологічного, хімічного, механіко-математичного, соціологічного, економічного, екологічного, психології, комп’ютерних наук, міжнародних економічних відносин та туристичного бізнесу.

- А що з іншими факультетами?

- Інші факультети будуть підключатися, коли будуть готові. Для цього необхідна спеціальна підготовка викладачів та наявність спеціально розроблених курсів, адаптованих для цієї форми навчання. Викладачі мають пройти курс навчання та освоїти систему MOODL.

- А хто готує лекції, які потім будуть слухати студенти?

- Лекційний курс і практичні завдання готують викладачі факультетів. Потім спеціальна експертна комісія оцінює, наскільки вони придатні для дистанційної форми навчання.

- Чи обмежена географія студентів, які навчаються дистанційно?

- Студенти, перебуваючи у будь-якому місті чи селі України, можуть підключитися до нашої системи і навчатися дистанційно. Від Луганська до Ужгорода, від Чернігова до Севастополя. Також у нас є зв’язки зі студентами, які зараз знаходяться в Європі, Росії, США, Канаді, Азербайджані. Географія необмежена.

- Скільки студентів працюють із системою MOODL зараз?

- У нас понад 700 користувачів: викладачів, студентів денної і заочної форми навчання.

- Які плани на майбутнє?

- Плануємо задіяти усі факультети університету, удосконалити курси, ввести відеокурси, за допомогою яких студенти зможуть не тільки знайомитися з матеріалом, а й спостерігати за проведенням експериментів. Також хочемо перекласти наші лекції іноземними мовами, щоб зробити їх доступними й для студентів із-за кордону.


Л. РІЧКОВА.