16 публікацій

Друк


ВІД РЕДАКЦІЇ. Нещодавно кафедра валеології філософського факультету відсвяткувала свій десятирічний ювілей. Попереду – багато наукових звершень. Сподіваємося, одне з них – успішний захист кандидатської дисертації нині аспірантки першого року навчання Анастасії ТИМЧЕНКО.
– Анастасіє, розкажіть, будь ласка, про тему вашої кандидатської дисертації. У чому, на ваш погляд, її актуальність?
– Тема моєї кандидатської дисертації – «Індивідуальна програма оздоровлення студентів з особливими освітніми потребами як засіб оптимізації інклюзивної освіти». Розкривати її я буду під керівництвом проф., доктора біологічних наук М. С. ГОНЧАРЕНКО, завідувача кафедри валеології. Актуальність такого дослідження я та мій науковий керівник вбачаємо у тому, що, незважаючи на те, що студентів з особливими потребами (інвалідів) в університеті з кожним роком стає все більше (зверніть лише увагу на зростання відсотку пільгового контингенту серед наших вихованців), для них не розробляється практично жодних спеціальних програм, тобто діти-інваліди навчаються в університеті на одному рівні із цілком здоровими студентами. Чесно кажучи, це дослідження, незважаючи на численні наукові публікації, починаю з чистої сторінки. Тому моє завдання на найближчі три роки – вжитися в проблему настільки, щоб створити якісну кандидатську дисертацію.
– За що ви тричі отримували стипендію підтримки молодих обдарувань фонду імені Є. Кушнарьова?
– Маю 16 наукових публікацій. Брала участь у численних міських студентських та міжнародних конференціях («ІІ Xapківcькі студентські філософські читання», «Здоров'я через освіту»; «Валеологiчна освіта в навчальних закладах України: стан, напрямки та перспективи розвитку», «ІІІ Xapківські філософські читання», «Актуальні питання сучасної медицини», «IV-VI Міжнародній конференції «Валеологія: сучасний стан, напрямки та перспективи розвитку» та ін.). У 2008-му році стала переможницею конкурсу «Студентська робота» у ХНУ імені В. Н. Каразіна, зайняла II місце конкурсу студентських наукових робіт «Сучасні технології в освіті» в рамках IX Міжнародного конгресу «Здоров'я та освіта у ХХI ст.» (Російський університет дружби народів, Москва), лауреат міського конкурсу наукових студентських робіт в номінації «Педагогіка та психологія», переможниця конкурсу наукових робіт молодих науковців, проведеного в межах VIІ Міжнародної конференції «Валеологія: сучасний стан, напрямки та перспективи розвитку».
– Чим ви цікавитесь, окрім дисертації? У чому суть Анастасії Тимченко поза науковими студіями?
– Мене серйозно цікавить психологія. Закінчила заочно психологічний факультет нашого університету. Вважаю, що психологія потрібна кожному. Мені особисто знання з цієї сфери не раз допомагали перебороти труднощі.
Життєве кредо – треба вірити в себе і вірити в краще… Якщо ситуація не йде тобі назустріч, просто перечекай: бажане станеться у свій час… Багато разів я намагалася бути «хорошою дівчинкою», робити все заздалегідь, однак нічого не виходило, і лише в ризикований «останній момент», який найчастіше приписують ледарям та шибайголовам, доля відкривала шлях. Мій ідеал і зразок для наслідування – люди, діяльність яких принесла практичні плоди. Сподіваюся, що з часом зможу назвати себе однією з них.


Розмовляла В. ЗЕНГВА.