Школа загартування

Друк

Студентська практика

Школа загартування


У класі тиша. Двадцять дві пари вух уважно прислухаються до кожного слова вчительки. Про особливості українського фольклору ведеться мова. До дрібниць розбирають думи, пісні, невтомно шукають тему, ідею. Сорок п’ять хвилин напружували пам'ять учні 7-Б класу, аби у їх щоденнику замайоріла бажана дванадцятка. У 105-й школі триває урок Інни Монастирської, п’ятикурсниці філологічного.

Інна: «Завдяки цій практиці стовідсотково впевнена, що буду вчителем. Буде нелегко, але відчуваю, що це моє призначення. З дітьми працювати складно. До кожного необхідно шукати підхід. За два місяці практики я побачила реальну картину, всі ілюзії зникли. Ця практика дала мені змогу усвідомити, що я зробила правильний професійний вибір».

Галина Іванівна Буряк, заступник директора з методичної роботи, науковий керівник Інни, переконана, що випускники Каразінського готові опановувати професію вчителя: «Я працюю в цій школі досить давно, сама випускниця Харківського університету. Чимало студентів із нашого університету проходили в нас практику, і свідчать факти, що до нас приходять майже готові вчителі. Працювати з дітьми не кожен зможе, тим паче за таку низьку зарплатню. Цього року мені пощастило працювати з Інною. Цілеспрямована, серйозна дівчина. Як науковий керівник, я зобов’язана вказати на недоліки, поділитися своїм досвідом. Впевнена, що Інна стане гарним вчителем. Сподіваюся, що університет продовжить «постачати» в наші школи кваліфікованих випускників».

Шураєва Надія Борисівна, науковий керівник з української літератури: «Безумовно, в нашому університеті створені всі умови, аби здобути необхідні знання, але практичні навики відіграють дуже важливу роль. Не відразу все вдається. Наприклад, часто студенти забувають структурно аналізувати матеріал, визначати основні акценти. Найчастіше урок літератури зводиться до дружньої бесіди. Трапляється, що практиканти не розраховують час уроку і не встигають викласти весь матеріал. Але на помилках вчаться, тому все це тимчасові явища. Справжній вчитель формується не в стінах університету, а саме в школі. Завдання керівників – скоординувати студентів, допомогти їм працювати над собою, вдосконалити їхні навички».

Тепер звіт в університеті, захист практики – остаточна крапка у випробуванні на профпридатність. Випускники завжди пам’ятатимуть ці 60 днів.

О. КРАСЬКО, практикантка відділення журналістики.