Кожна дитина – особистість!

Друк

 

Студентська практика

Кожна дитина –  особистість!

У Харківській гімназії № 47 проходить педагогічну практику четвертокурсниця механіко-математичного Наталія НАЗАРЕНКО. Цього дня вона проводить урок з геометрії для учнів восьмого класу.   …Коричневий піджачок, акуратно прибране волосся і доброзичлива усмішка –  справжня молода і турботлива вчителька! Близько 20 її учнів, одягнених у чорно-білу шкільну форму з гарненько випрасуваними комірцями, уважно слухають викладача. «Наталія Валентинівна –  гарний викладач. Вона спілкується з кожним із нас, пояснює незрозумілі задачі», –  говорить шкорярка Вікторія.

…Заняття розпочали з опитування –  доволі нервової процедури для кожного школяра. Тема уроку –  паралелограм. Тож і питає Наталія Валентинівна  про властивості та ознаки цієї геометричної фігури. Усі згадали найосновніші правила. Час узятися за складнішу справу –  вирішення задач.

Наталія Валентинівна роздає картки із завданнями. Діти читають. «Хто знає, як розв'язати перше завдання?» –  запитує дівчина. Кілька учнів підняли руку. Першою до дошки вийшла вже знайома нам Вікторія. Накресливши паралелограм, Віка пояснює, як знайти відповідь.

А ось останнім вирішувати задачу викликали хлопця. Наталія намагалась направити учня, пояснити і допомогти. Кінець кінцем восьмий клас таки впорався із завданням. Дзвоник на перерву. Учитель математики Лариса Олександрівна Шитікова, Герой України, яку сьогодні замінює практикантка, досвідчений викладач, характеризує Наталю так: «Сумлінна дівчина, старається, завжди ретельно готується до уроків.

Дізнаємось секрет успіху в самої юної вчительки.

–  Наталю, як ти знаходиш спільну мову зі школярами?

–  Якщо аудиторія тебе прийняла, то нічого складного не буде. А що б це сталося, слід доброзичливо ставитись до класу, дитину варто сприймати як окрему унікальну особистість, шукати підхід до кожного учня окремо. Хтось відповідає постійно, а хтось сидить тихо-тихенько, але все розуміє. Треба ж його якось підтягнути.

–  Твої секрети?

–  Якихось особливих правил  поведінки вчителя немає. Наприклад, ніколи не можна ставати спиною до учнів і розмовляти «з собою», слід постійно підтримувати з ними контакт.

–  Хто тобі допомагає, дає поради?

–  Тонкощам викладацького мистецтва мене навчала Лариса Олександрівна, викладач математики. Вона давала поради, як краще провести заняття. Сьогодні був мій четвертий урок: з них три геометрії та одна алгебра. Також я відчувала підтримку керівника практики механіко-математичного факультету Ганни Вікторівни Коробської та керівника від кафедри Олександра Вячеславовича Резуненка.

Лунає дзвоник на наступний урок. Не будемо заважати школярам навчатись. Наталії на прощання побажаємо гарної оцінки за практику, а також терпіння, наснаги та старанних учнів на майбутнє.

С. ШКУРАЙ.