Зимова сесія!

Друк

До зимових жнив! На іспити, панове каразінці!


Коридор третього поверху у хіміків. Біля лабораторій Дід Мороз перестрів викладача неорганічної хімії у першого курсу завідувача кафедри, професора В’ЮНИКА Івана Миколайовича.
– Іване Миколайовичу, розповідайте, чи готові ваші студенти до сесії?
– Готові. Нинішній курс нічим не гірший за попередній. Правда, занадто яскравих зірок менше, але є. Наприклад, Олег Бородін. Та університетська газета тільки-но писала про цього стипендіата Президента. Старанні хлопчики і дівчатка, хочуть вчитися. Останнім часом першокурсників набираємо за результатами ЗНО. Шкільна підготовка залишає бажати кращого. На курсі 61 студент. З них близько 10, можливо, з першого разу складуть на двійки неорганічну хімію. Це нормальний показник, бувало навіть більше. Гадаю, що потім усі отримають залік. Підготовка неоднакова. Безумовно, диференціація буде: четвірки, п’ятірки, можуть бути трійки. Ми вже написали другу модульну контрольну. Результати майже такі ж, як минулого року.
– Добре. Навчайте їх! Може, і з першого разу поскладають. – відказує дідусь та вирушає далі.
Тепер білобородий Мороз завернув на біологічний факультет прямісінько до ГОРЕНСЬКОЇ Ольги Володимирівни. Вона викладає у третього курсу загальну генетику – основу біологічних наук:
–  Я викладаю у 10 груп. І можу сказати, що не складе лише той, хто відвідав менше третини усіх занять. Цих людей троє-четверо. Студенти працюють, вирішують завдання, ставлять додаткові запитання. Особливо активні групи генетиків. Практично всі з групи генетиків приходять кожного тижня на консультації, хоча і в інших групах є зацікавлені. Близько 15 людей з генетиків складуть на А, з інших груп – близько 20-25. Але минув лише один модуль, два найважчих ще попереду. Поки можна говорити тільки про відвідування, але воно значною мірою визначає майбутню оцінку, адже на заняттях я намагаюсь розглянути з ними винятки, особливі випадки. Це дозволяє глибше зрозуміти проблему. Вони мають можливість поставити більше питань, краще розуміють, краще запам’ятовують, –  розповідає Ольга Володимирівна.
–  Готуються студенти! – усміхається Дід Мороз.
Тепер він попрямував на факультет іноземних мов та одразу до кабінету заступника декана.
–  Як ваші готові до іспитів? – питає.
–  Контроль відвідування відіграв важливу роль. Студентам наполегливо рекомендують не пропускати заняття. Це їх організовує, впливає на кращу підготовку до сесії. Звичайно, результати будуть різними. Десь краще, десь залишаться такими, як були, а у когось можуть виникнути проблеми, та загалом фактор контролю відіграє свою роль, – говорить заступник декана з навчальної роботи ГУСЄВА Поліна Тимофіївна.
– Перші курси слабші, ніж раніше. Попри всі зусилля викладачів, підготовка нульова. Відчувається сильний розрив між тими студентами, які готуються і готувались раніше, ходили до спеціалізованих шкіл, і тими, хто, можливо, потрапив сюди випадково. Звичайно, «хвости» будуть, але не багато, –  додає Сергій Григорович МАЩЕНКО, заступник декана з навчально-виховної роботи. –  На останній вченій раді ми аналізували результати ректорських робіт і відзначали, що доволі багато груп з приблизно однаковим результатом. Виділилась група третього курсу ЯЯ-31. У них 100% явка і 100% успішність. Але на третьому курсі у групи перекладачів з німецької на позитивні оцінки написала лише половина, а якісно, на 4 і 5, взагалі не було. Загалом третій курс непоганий, кращий за четвертий. Гарні цього року результати. Вхідний контроль після вступу на перший курс показав, що студенти слабкі. Другий курс, хоча теж був таким, підтягнувся, бо кожна кафедра враховувала специфіку набору. Через консультації, додаткові заняття їх курс виявився найкращим. Перший курс поки не радує, але модульну написав краще, ніж вхідний контроль. Рух вперед є, – розповідає Валентина Іванівна ГЕРАСИМЕНКО, заступник декана з навчально-методичної роботи.
– Готуйтеся! Вже Новий рік не за горами! – зауважив Дід Мороз, попрощався та й пішов далі по університету у пошуках інших викладачів.

Фізико-технічний факультет


Проф. Ю. А. БЕРЕЖНОЙ, викладач кафедри теоретичної ядерної фізики фізико-технічного факультету: «До сесії ми готові! Всі добре навчаються. На четвертому курсі я викладаю предмет «Квантова механіка», на п’ятому курсі – «Теорія ядерних реакцій» (спецкурс). Остання група складається з шести студентів, вони дуже розумні. Деякі, маю надію, підуть в аспірантуру. Також у нас є відмінники – це Ігор ВАКУЛЬЧИК, Олександр СТАРЦЕВ, Анастасія ГАЙОВА.

Факультет комп’ютерних наук


Доц. Л. В. ВАСИЛЬЄВА, заступник декана з начально-методичної роботи: «На нашому факультеті практично вже пройшли всі модулі. З мого предмету «Моделі нейронних систем штучного інтелекту» (третій курс) пройшов один модуль. Звісно, не без низьких балів, але високих набагато більше. Перед тим, як писати модуль, студенти дуже активно обговорюють теми у нейронних мережах, беруть участь у семінарських заняттях, готують короткі повідомлення. З мого фаху в зимову сесію – залік, в літню – іспит. 70% студентів є успішними з мого фаху – Ольга АНТІПОВА, Юрій БУБЛІЙ, Андрій КРИВУЛЯ та інші».

 

Лояльний екзаменатор…


Доц. Д. А. ЛІТОВЧЕНКО, соціологічний факультет:
– Іспит з «Політичної соціології» складатиме весь потік четвертого курсу. Курс достатньо великий. У системі контролю знань передбачено написання двох модулів. Перший – есе на вільну тему, де будуть враховувати наукову аргументацію, актуальність проблеми тощо. Другий – дві рецензії на наукові статті. Оцінити знання соціологів допомагають також семінари. Найкращі студенти отримають бонус – вони писатимуть із трьох завдань лише одне. Білет на іспиті складатиметься з двох теоретичних запитань та тестів. В оцінці знань я лояльний викладач, але звичайно, коли людина працює.

Побачити творчий потенціал


Проф. Л. М. ДЕНИСКО, філософський факультет:
–  Я вже багато років викладаю «Теорію філософії» для журналістів на філологічному. Зазвичай сесії проходять успішно. Протягом семестру обговорюємо теоретичний матеріал, розбираємо філософські праці, наприклад «Медіавірус» Д. Рашкоффа чи «Філософська журналістика» Л. Пенто, «Загальний сенс мистецтва» В. Соловйова. Студенти різні: є дійсно талановиті, є такі, для яких я не бачу сенсу навчатися. Другокурсники пишуть два модулі – це творчі завдання на роздуми. Для мене головне – побачити творчий потенціал студента. Тому вважаю, на екзамені необхідно проводити ще й бесіду.

Краще знають дівчата


– Викладаю на ІІ курсі палеонтологію. Залік студенти складуть, я їх змушу, –  сміється доцент Е. С. ТХОРЖЕВСЬКИЙ, завідувач кафедри геології. – Як «сучасний» викладач, зареєструвався в соціальній мережі «в контакті», там розміщую завдання та контактую зі старостами. Нехай усе знають та готуються. Залік виставлятиму за результатами двох проміжних модулів та підсумкового. Палеонтологію краще знають дівчата, наприклад Ліля ІЩЕНКО. Майже не поступається їм і Костянтин БОБЕНКО – пише не дуже вірно, але важливі речі. Щоб скласти залік з палеонтології, потрібно або добре знати біологію, або заучувати. Перший модуль був досить легким, там була лише теорія. Другий – важчий, тут вже є  і практика: визначити що за істота, де вона з’явилась, коли… Та все одно сесію складуть, куди їм діватись!


Підготовку до зимової сесії разом із Дідом Морозом перевіряли Т. ВАСИЛЕЦЬ, А. КАЛІНІНА, М. ШАЛІМОВА, С. ШКУРАЙ, студкори.