Каразінська продукція

Друк

 

Два роки роботи

ВІД РЕДАКЦІЇ: Дипломом ІІ ступеня ХХІ виставки-конкурсу навчальної та наукової літератури за напрямом «Навчальна література для загальноосвітньої школи» нагороджено видання «Біологія. Інтерактивний довідник-практикум із тестами. Підготовка до ЗНО 2021», який вийшов у видавництві «Ранок», Ольги Валентинівни ТАГЛІНОЇ, доцента кафедри генетики та цитології біологічного факультету ХХІ виставки-конкурсу навчальної та наукової літератури за напрямом «Навчальна література для загальноосвітньої школи».


– Ольго Валентинівно, які Ваші підручники були представлені на виставці-конкурсі?

На конкурс було представлено видання «Біологія. Інтерактивний довідник-практикум із тестами. Підготовка до ЗНО 2021», який вийшов у видавництві «Ранок». Він був створений з метою якісної та ефективної підготовки до складання зовнішнього незалежного оцінювання з біології. Я працювала над рукописом понад два роки, а потім ще рік разом з професійною і дружньою командою фахівців видавництва «Ранок» готувала його до друку. 

Які результати для української школи матимуть Ваші підручники?

«Інтерактивний довідник-практикум» допоможе школярам осмислити курс біології, зрозуміти, яка спрямованість тестових завдань ЗНО, яким чином відбувається перевірка знань і як треба спланувати свою роботу, щоб отримати бажаний результат. Це дуже важливо для Нової української школи. Підготовка до тестового контролю має свої особливості, тому довідник-практикум відрізняється від звичайного підручника. Головна відмінність довідника-практикуму від інших видань з біології є в тому, що він має практичну спрямованість і містить  приклади рішення тестових завдань, у яких показано, що саме перевіряє тестове завдання і як правильно підходити до пошуку правильної відповіді. Довідник побудований таким чином, щоб  школярі навчилися самостійно працювати з тестовими завданнями з біології різними за змістом, складністю  і формою. Довідник допомагає школярам перевірити, чи знають вони наукові методи пізнання; основні положення біологічних законів, правил, теорій, закономірностей, гіпотез; сутність біологічних процесів і явищ; сучасну біологічну термінологію і символіку. Він навчає встановлювати зв’язки, складати схеми, отримувати інформацію з табличних даних і графічних зображень; класифікувати, аналізувати, робити висновки; використовувати отримані знання на практиці.  В цьому і є особливість довідника-практикуму. Сподіваюсь, що довідник-практикум допоможе абітурієнтам скласти тести ЗНО, вступити до нашого біологічного факультету і успішно навчатися.

 

– Як поданий у підручниках матеріал, пов'язаний із Вашою науковою діяльністю на факультеті?

Сфера моїх наукових інтересів дуже різноманітна: цитогенетика Drosophila melanogaster, еволюційна біологія, методика викладання біології. Я автор підручників «Генетичні основи селекції» і «Генетика поведінки» для студентів вищих навчальних закладів, декількох підручників  з предметів «Біологія» і «Основи здоров’я» для середньої школи. Звісно, поданий у підручниках матеріал в той чи інший спосіб пов’язаний із моєю науковою діяльністю.

– Які дисципліни викладаєте студентам?

Викладаю курси «Теорії еволюції», «Цитогенетика тварин»,  «Методика викладання біології», «Методика викладання у вищій школі». Мені подобається викладати, я із задоволенням спілкуюся зі студентами, залучаючи їх до спільної роботи. Головне в навчанні – це практична діяльність, спільна наукова і методична робота. Наші студенти  беруть активну участь в організації та проведенні хіміко-біологічного турніру імені І.І.Мечникова, командного біологічного турніру «Крокус» імені Л.О. Красільнікової, проводять  екскурсії для школярів.

Турнір імені Мечникова (на фото)

– Над чим працюєте зараз?

Готую підготовчі матеріали, які допоможуть в роботі по створенню підручників і методичних матеріалів з предметів «Біологія»,  «Природознавство», «Основи здоров’я» для Нової української школи. Вже затверджений Стандарт базової середньої освіти, який є основою для розробки освітніх програм, які мають забезпечити формування компетентностей, необхідних для самореалізації, продовження навчання на рівні профільної освіти або здобуття професії. Я мрію про нових абітурієнтів, які оберуть професію біолога і прийдуть навчатися на біологічному факультеті через декілька років.

– А що, на Вашу думку, сприяє ефективності шкільного підручника?

Сучасна школа потребує нових підручників, які є орієнтованими на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм. Нова філософія шкільної освіти передбачає, що підручник має виконувати функцію розвитку самостійної пізнавальної діяльності, ключових і предметних компетентностей. Ефективність шкільного підручника залежить від ціннісних орієнтацій  і професіоналізму великої команди освітян. Підручники – це тільки частина тієї величезної роботи, яку треба зробити.

Бажаємо подальших успіхів!

Надія ВОЛНА.