Мить. Приємна-2020

Друк

 

І знову в ТОП-100

 

ВІД РЕДАКЦІЇ. Уже четвертий рік поспіль журнал “Фокус” представляє рейтинг зі 100 найкращих шкіл України. Місця в рейтингу розподіляються за середніми результатами школярів, які склали ЗНО. Університетський ліцей кожного року входить до рейтингу, що є показовим, адже шкіл у нашій країні тисячі, і бути в сотні кращих під силу не всім.

Харківський університетський ліцей займає 97 місце в рейтингу з середнім балом 169,13. Це показник успішності не тільки студентів, а й усієї системи навчання конкретної школи. Адже дуже важливі методи викладання, атмосфера та стосунки між школярами та вчителями. Саме про це ми і поговорили з директором ліцею Д’ЯЧКОВИМ Сергієм Володимировичем.

— На Вашу думку, завдяки чому ліцей досяг таких високих результатів?

Харківський університетський ліцей був відкритий за ініціативою наукової спільноти ХМУ в перші дні 1993 року. Ліцей мав бути позбавленим усіх недоліків радянської школи та реалізовувати передові науково-методичні й педагогічні ідеї кінця минулого тисячоліття. У ті непрості часи можна було все, що не заборонено. Але втілити в життя вдалося далеко не все. Тим не менш, багато положень сучасної реформи середньої школи в ліцеї були втілені ще 25 років тому (наприклад, профільна освіта). Мабуть, саме тому “юний” навчальний заклад, що з’явився на “порожньому місці” і з “чистого аркушу” зміг зайняти гідне місце серед найкращих шкіл України.

Якщо ми вже заговорили про методи навчання, то розкажіть, будь ласка, про особливості викладання в ліцеї.

— Освітній процес у ліцеї був зорієнтований на досягнення нашими випускниками вищої університетської освіти. Тому в ліцеї широко впроваджувалися форми роботи, які характерні для вишів. Це лекції, колоквіуми, семінари, експедиції. Педагогічному колективу ліцею у співпраці з університетом вдалося домогтися реальної інтеграції середньої та вищої освіти.

— Чим є ліцей для його працівників та школярів?

— Більшість вчителів ліцею є випускниками нашого університету. Деякі з них поєднують роботу в ліцеї з науково-педагогічною діяльністю в університеті. Серед батьків ліцеїстів багато вчених і викладачів університету. Таким чином, з’являється своєрідний “дух просвіти”, що визначає успіх в осягненні наук. Мабуть тому, уже не перший рік у ліцейських класах немає вільних місць, що є найкращим свідоцтвом успішності школи.

Анна УДНІКОВА.