Субота, квітня 20, 2024

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

Початок шляху

СНТ діє

 

Початок шляху


Другий етап Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з галузі науки «Екологія та екологічна безпека» проходив у Донецькому національному технічному університеті. Тут Юлія МЕДВЕДЄВА, студентка п’ятого курсу екологічного факультету, перемогла, здобувши перше місце серед 69 студентів очного  туру з різних вузів держави. Два дні напруженої роботи позаду. Хвилююча мить нагородження переможців. Юля: «Я розраховувала на друге-третє місце. Ось оголошують треті місця. Мене немає серед них. Оголошують другі. Теж немає… І ось оголошують перше – і називають моє прізвище!».


Робота «Вплив транспортного потоку на шумове забруднення основних автомагістралей міста Харкова на прикладі Московського проспекту» була написана дівчиною за матеріалами, зібраними під час проходження передкваліфікаційної практики у Харківському державному відділенні комплексних досліджень і оцінки впливу на навколишнє середовище Державного підприємства «Український Державний головний науково-дослідний і виробничий інститут інженерно-технічних і екологічних вишукувань» під керівництвом Олега Рудольфовича КУДЕНКО – голови відділу.


– Юліє, яка ціна твоєї перемоги?


– Це результат складної практичної роботи, проведення багатьох польових досліджень і аналізу результатів розрахунку за оригінальною методикою названої установи. Особливість роботи в тому, що шум не просто вимірюється приладом у певний час, а розраховується із використанням багатьох чинників: якості дорожнього покриття, інтенсивності і складу транспортного потоку, віддаленості забудови, присутності зелених насаджень, навіть режиму роботи світлофору. Саме ці параметри я визначала на практиці, потім «закладала» іх у формули. Результати розрахунків дозволили виділити чотири ділянки Московського проспекту, що відрізняються шумовим навантаженням і розробити рекомендації для його зменшення. Керівник мого диплому кандидат географічних наук, доцент кафедри моніторингу, природокористування та попередження надзвичайних ситуацій Надія Василівна МАКСИМЕНКО сказала, що дослідження варте уваги і порадила надіслати роботу на перший етап Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з екології, де вона виборола право представляти ХНУ імені В. Н. Каразіна на другому етапі. Виявилось, що керівник не помилилась.


– Що  потрібно зробити, щоб знизити шумове забруднення?


– Шум негативно впливає на нервову систему, психіку людини, провокує виникнення багатьох захворювань. Щоб цьому запобігти, треба провести озеленення району, використовувати при будівництві шумоізоляційні, звукопоглинаючі матеріали та багато інших заходів.


Екологи дуже потрібні і Харкову, й Україні в цілому. Та чи реально зараз їм знайти роботу за спеціальністю? Важко. Юля мріє працювати в сфері екології – в Державній екологічній інспекції або Державному управлінні охорони навколишнього середовища в Харківській області. Як вийде – ще не знає. Можливо, знайде своє місце в установі, де проходила практику.


– Чи здійснились твої плани, сподівання, з якими вступала?


– Так, але навчання в університеті – це тільки початок шляху і втілення мрії!


С. ШКУРАЙ.