Субота, вересня 23, 2017

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

Готельний бізнес по-українському

Євро-2012

 

Готельний бізнес по-українському


Підготовка України до Чемпіонату Європи 2012 не перестає дивувати цивілізовану Європу. За останні чотири роки ми не раз проходили шлях від відчаю до тріумфу та навпаки. Право проведення престижного турніру кілька разів трималося лише на ентузіазмі олігархів і футбольних функціонерів та обіцянках, які великими зусиллями вдавалося підтверджувати реальними справами. Лише нещодавно українці змогли впевнитися у тому, що тепер Євро-2012 вже точно пройде у нашій державі. Стадіони готові, аеропорти збудовані, стають кращими дороги та вулиці міст. Інвестори нарешті зацікавлені у тому, щоб вкласти у нашу країну гроші без ризику «прогоріти». Великий і середній бізнес відчули, що влітку цього року і справді можна заробити, причому заробити дуже багато. І як часто буває з людьми, запах великих грошей відбиває у них відчуття міри.


«Україна – фантастична держава. Тут можливо все. Я бачу це на прикладі Харкова», –  такі слова сказав Мішель Платіні у приватній бесіді з Олександром Ярославським під час відкриття ВІП-терміналу аеропорту «Харків». Президент УЄФА характеризував нашу державу з позитивної сторони, оцінюючи старання українців у підготовці до футбольного турніру. Тоді француз навряд чи припускав, що в Україні можливі ще, наприклад, ціни на готельні номери у розмірі 150-200 євро… за добу! Саме так виглядають середньостатистичні тарифи, що прогнозуються в українських готелях на період Євро-2012. Мова йде про звичайні готельні номери, що призначені для основної маси туристів, представників найпоширенішого у Європі середнього класу. Номери ж класу люкс у 4 та 5-зіркових готелях досягатимуть відмітки у 1000 євро за добу! Така перспектива вже відбила бажання багатьох футбольних збірних мати справу з українськими готелями. Найяскравіший приклад – відмова збірної Данії, яка збиралася розміщуватися на період турніру у Одеському готелі «GrandMarinSpaHotel», через шалені ціни на номери. До речі, мова йде про Данію – країна, яка характеризується одним із найвищих рівнів життя у Європі. Таким чином Данія приєдналася до Іспанії, Нідерландів, Німеччини, Росії, Португалії, Італії, Англії, Чехії, Греції, Ірландії та Хорватії – тобто до збірних, які проживатимуть у Польщі.


Але наша держава все ж мала один вагомий козир – географія. Справа в тому, що рівно половині команд-учасниць турніру доведеться провести свої матчі на територій України, яка відрізняється своєю протяжністю від заходу до сходу. Футболісти зацікавлені у тому, щоб втрачати якомога менше часу на переїзди до та після матчів. З цього виходить, що, наприклад, збірній Нідерландів, яка проведе три матчі у Харкові, зручніше було б розміститися у нашому місті. Але… навіть це не стало аргументом для збірної «країни тюльпанів». Віце-чемпіон світу не порадує харків’ян і розміститься у Польщі, навіть якщо це передбачає певні складності. Лише збірні Франції та Швеції вирішили базуватися у Києві та Донецьку, відповідно. Ці команди вирішили не ускладнювати для себе участь у турнірі довгими переїздами. Але хочу вас запевнити, що така тенденція не є катастрофою ані для наших любителів футболу, ані для, власне, діячів бізнесової сторони цієї гри. Перші все ж матимуть нагоду побачити зірок світового футболу під час матчів, які, дякувати богові, до Польщі перенести ніхто не зможе. До речі, Харкову з усіх міст пощастило найбільше, адже у нашому місті проводитимуть матчі збірні Німеччини та Нідерландів – головні фаворити Євро-2012.


Що стосується представників бізнесу – доля їх прибутку у їх руках. Справа в тому, що вболівальники не керуються принципами самих команд. Для них якраз і є головним фактором зручність у переміщенні. Пересічному вболівальникові буде непросто супроводжувати своїх кумирів територією, що дорівнює ледве не треті Європи. А отже, йому доцільно проживати там, де його команда проводитиме матчі. З цього виходить, що, скажімо, Харків, у ідеалі може прийняти до 30 тисяч гостей з Нідерландів: за прогнозами саме стільки людей приїдуть підтримати свою збірну. Чому наше місто не може на даний момент розраховувати бодай на третину із них – дивіться вище. Ціни на готельні номери у цьому випадку мають вирішальне значення. Директор Євро-2012 Мартін Кален попереджає, що з завищеними утричі цінами Україна ризикує втратити левову частку доходів, а про прибуток навіть не йде мови. Зазначу, що 60% прибутку від проведення Євро-2008 Швейцарія та Австрія отримала саме завдяки готельному бізнесу. Експерти стверджують, що проблема має ім’я і навіть певну репутацію. Розміщення вболівальників в Україні ставить під загрозу фірма, яка має оптимізувати цей процес – офіційний оператор з розміщення гостей та учасників «Євро-2012» «TUITravel». Саме ця структура займається встановленням цін на готельні номери та всім, що пов’язане із кампанією розміщення гостей в Українських готелях. Яка продуктивність роботи цієї так званої «кампанії» у Харкові? На початок лютого у місті було продано лише 11 % номерів за даними розслідування газети «Комсомольська правда». Чи зробить правильні висновки Україна за той час, який залишився до початку «євроліта»? А чи можуть у нашій країні здоровий глузд і точний розрахунок перемогти жадібність та безглуздя? Порахуємо курчат у липні…


Максим ІВАНОВ, бакалавр, творча майстерня викладача О.О.НЕРУХ.