Четвер, листопада 23, 2017

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

CTY: досвід освіти по-американськи

Літній табір

 

CTY: досвід освіти по-американськи


ВІД РЕДАКЦІЇ. Влітку 2011 упродовж півтора місяця Денис СВЄЧКАРЬОВ, старший науковий співробітник НДІ хімії, та Богдан ДЕРЕКА, четвертокурсник хімічного факультету, брали участь в роботі літніх таборів для обдарованих дітей, які організує університет Джона Хопкінса (Балтімор, США) на базі Університету Каліфорнії Санта-Круз (Д. С.) та Університету Лойола Мерімаунт (Б. Д.). Вашій увазі пропонуємо їхню розповідь.
…В 1972 р Джуліан Стенлі, професор психології Університету Джона Хопкінса, оголосив перший американський конкурс «Пошук талантів», створений для того, щоб виявити, зацікавити і нагородити молодих людей із високими академічними показниками. Сьогодні літні програми Центра обдарованої молоді (CTY) – це мережа таборів по всіх США. Вони організовуються на базі провідних університетів (тут діти і працівники навчаються, живуть і відпочивають протягом всієї програми) або середніх шкіл (куди дітей привозять вранці і забирають увечері).
Якщо до 1992 р. учасниками літніх програм CTY стали 6000 студентів в дюжині таборів у США, то на кінець 2011 – понад 1745000 студентів взяли участь у пошуку талантів. Лише в 2011 учасниками літніх програм CTY стали 9233 школяра. В основному, це громадяни США, але все більшу популярність літні програми та курси дистанційного навчання CTY набувають за кордоном.
Ідеальний курс повинен бути помірно складним і спонукати до самостійного пошуку. Курс гармонійно поєднує лекції, практичні роботи, дискусії, ігри та ін. Виділяються ті курси, де викладачі мають певний бюджет для лабораторного чи прикладного практикуму. Це інтенсивні курси хімії, фізики, біології, інженерні та природничі. Навчання і відпочинок у Центрі талановитої молоді будуються на тісній співпраці так званих тріад – інструктора, асистента інструктора і двох вожатих, вони відповідають за конкретний клас. Розклад дня – дуже насичений: навчання у класі чи лабораторії чергується із спілкуванням із однолітками . І ще – відсутність «домашніх завдань» поза школою.
Новий день починається і завершується навчанням. Вранці заняття починаються з перевірки попередніх знань у формі «літучок» – дюжини коротких завдань і задач. Під час контролю студент має право користуватися будь-якими своїми матеріалами. А ось електронні носії інформації суворо забороняються. Забороняються й колективні форми роботи. Далі йде вивчення нового матеріалу. У другій половині дня наступає година лабораторних занять. Одне лабораторне заняття триває 2-2,5 години. Учень встигає зробити повністю чи частково 1-2 роботи і почати оформляти лабораторні звіти. Завдяки таким роботам отримуєш основні навички дослідника. Прикладами робіт, що блискуче поєднують ілюстрацію на практиці актуальної теми із забезпеченням зацікавленості учня, є визначення об’єму вуглекислого газу, що міститься у популярних шипучих цукерках, визначення оцтової кислоти в оцті, синтез аспірину і його порівняння з комерційно доступним зразком і т. ін. Увечері – третя, заключна учбова сесія: вільні заняття. І так кожен день упродовж трьох тижнів зміни.
Досвід роботи таких таборів показує, що лише тісне співробітництво талановитих викладачів і школярів у поєднанні з різноманітними формами і підходами в поданні матеріалу дає стабільний позитивний результат у формуванні майбутньої інтелектуальної еліти.


Богдан. ДЕРЕКА, Денис СВЄЧКАРЬОВ.