Четвер, листопада 23, 2017

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

Відгомін сесії

«Студенти не бачать песпективи»

- доц..М.І. БІЛЕЦЬКИЙ, заступник декана з навчальної роботи радіофізичного:
-Усього складали зимову сесію на радіофізичному факультеті 509 студентів, 27 із них – відраховані за її результатами: 12 осіб із першого курсу, п»ятеро – із другого, троє – з третього, шестеро – з четвертого та один із п'ятого. За результатами зимової сесії отримують стипендію 337 осіб (70%): 47% – на першому курсі, 75% – на другому, 72% – на третьому, 49% – на четвертому та 80% – на п'ятому. Відмінників - 64 студенти, хорошистів -– 268, «чистих» трієчників – 145.

Це низькі результати і їх причину я бачу в загальній ситуації в державі, яка не стимулює отримання молоддю радіофізичних знань, адже заводи не працюють, і студент не знає, куди він піде по закінченню університету, щоби жити безбідно та утримувати родину. У сьогоднішньому українському суспільстві більшість бачать себе юристами та економістами, адже це доволі високооплачувані професії. Крім того, такі низькі результати зумовлені низьким рівнем фізичної підготовки у школі: вона більше майже не готує абітурієнтів, які б любили фізику та хотіли по закінченню університету працювати у промисловості та рухати її вперед. Доказом низької підготовки у школі може слугувати найбільший показник відрахувань на першому курсі. Крім того, кожен п'ятий відрахований у першу сесію – це ще й наслідок запровадження ЗНО: ми приймаємо студентів без жодних іспитів за доволі високими результатами ЗНО, але впродовж семестру вони, на жаль, показують низький рівень знань. Причому, ми цінуємо своїх студентів: тих, хто має по 2-3 хвости, ми залишаємо і всіляко допомагаємо їм позбутися прогалин у знаннях. Але як можна залишити студента, який просто не складає іспитів?! Вихід із такого скрутного становища радіофізичної освіти слід шукати на державному рівні. Студенти не бачать перспективи навчатися – значить її треба створити та показати їм. Ось тоді ми побачимо справжню жагу до радіофізичних знань».

А. КАНТ.

50 відмінників

Доц. С. В. ЛИТОВЧЕНКО, заступник декана ФТФ: „У зимову сесію все, здебільшого, було як завжди: заліки, іспити, викладачі, студенти, «А», «В» та інші літери, що з кожною сесією стають усе більш звичними. Нинішні загальні показники сесії багато в чому збігаються з результатами попередніх років: загальна успішність 78%, якісна – 47%. Але цифри недостатньо можуть засвідчити наполегливість викладачів - в реалізації бажання донести свої знання до студентів, а також наполегливість та важку працю студентів – в намаганні сприйняти ці знання.

Добре, що 50 студентів фізтеху (із 269, що складали сесію) склали всі іспити на «відмінно». Серед них – п»ятеро першокурсників! Просто вчасно скласти першу сесію на нашому факультеті – це вже досягнення. А скласти її на «відмінно»!!! Тому називаємо всіх п’ятьох: Настя Васильченкова, Альона Буличова, Вероніка Бурковська, Тетяна Москалець, Ілля Пожидаєв. А ось ті, для кого ця сесія – далеко не перша, але теж на всі «відмінно»: третьокурсники Настя Гаєва та Юрій Лелеко, четвертокурсник Володимир Савченко. За підсумками сесії 174 студенти факультету здобули право на стипендію.

Сесія висвітлила і цілу низку проблем. Помітно збільшилася частка студентів, що протягом семестру та сесії хворіли. Внаслідок цього для 14 студентів термін сесії подовжено. Є студенти, які не з’явилися на іспити за розкладом та не надали необхідних документів про причини відсутності. І на державному рівні, і на рівні університету робиться все можливе для сприяння навчанню. Призначення всім першокурсникам бюджетної форми навчання стипендії на перший семестр – це вагоме свідчення такого сприяння (так було не завжди, раніше не всі в першому семестрі отримували стипендію). Але дехто розглядає це як можливість отримувати незароблені гроші. Навіть при поганому відвідуванні занять (і навіть повній відсутності на них) та при незадовільних результатах поточного контролю всеодно отримувати стипендію. На мій погляд, це питання слід юридично відкорегувати ”.

А. ЧАЛА, наш спецкор.