Субота, квітня 20, 2024

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

Практика краєзнавців!

 

Модерний підхід

ВІД РЕДАКЦІЇ. Виклики часу та модерний підхід студентів-істориків на краєзнавчій практиці. Третьокурсники свою щорічну краєзнавчу практику, яка для всіх тривала три тижні, зуміли створити унікальний індивідуальний чи груповий проекти, які повинні були мати відношення до тематики дослідження краю та його особливостей. Якщо студент не зміг самостійно визначитися з темою проекту, керівники практики допомагали з цим, відштовхуючись від пріоритетних сфер діяльності, що були позначені практикантом в анкеті напередодні. Наприклад, серед запропонованих сфер були: дизайн та розробка макетів, зйомка та монтаж відеоматеріалів, створення туристичних маршрутів й інтерактивних карт та багато інших варіантів для обрання. Попри те,  що практика в 2021 році відбулася дистанційно, через епідемічну ситуацію в країні, була підготовлена не менш цікава альтернативна програма її проведення.

Особисто для мене цікавою технологією для розробки проекту є не лише створення баз даних, підготовка результатів у презентації, а й народження інтерактивних карт для більш широкого розуміння територіальних меж роботи. Актуальною темою в історії є дослідження питання євреїв та їх місць пам'яті. Я та моя колега по проекту Маргарита Матузкова  створили на базі здобутої інформації карту з описовими картками, де є фотокартки первісного й сучасного стану об'єкта. До кожного об’єкту були підібрані спеціальні позначки на карті, для швидкого орієнтування та зручності майбутніх користувачів цієї карти. Ці картки було додано до прив’язаного місцезнаходження об’єкту на інтерактивній карті, створеній на платформі Google.

До прототипу бази проекту було включено 17 об’єктів міста Харкова та 16 об’єктів міста Одеси, які мали відношення або належали єврейській громаді упродовж імперського, радянського та сучасного періодів (від початку XIX ст. – до XXІ ст.). Ми опрацювали фонди Харківської державної наукової бібліотеки імені В. Г. Короленка та Центральної наукової бібліотеки ХНУ імені В. Н. Каразіна.

Таким чином, краєзнавча практика для сучасного студента-історика допомагає розвитку важливих в просторі для майбутньої професії "Жорстких" (Hard skills) та  "М'яких" навичок (Soft skills) – дві групи ключових знань і вмінь, які важливі для роботи. Перша група відповідає за професійні навички, яким можна навчити людину та він має отримати офіційне підтвердження (сертифікат, диплом тощо), оцінене спеціалістами. Друга – це надпрофесійні навички, які людина здобуває та розвиває у собі сама, наприклад, вміння працювати в колективі, керування часом (time management), креативний підхід та багато іншого. Тобто, на практиці ми отримали інструмент (проект), за допомогою якого отримали можливість відпрацювати теоретичні знання на практиці та розвинути власні компетенції.

А. ГОНЧАРОВА, четвертокурсниця історичного факультету.