Вівторок, квітня 16, 2024

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

Вперед у майбутнє!

ВІД РЕДАКЦІЇ. У Харківських школах почали опановувати електронні книги. Харків став першопрохідцем-початківцем у впровадженні нових навчальних технологій: десятикласники двох шкіл - математичного ліцею № 27 та гімназії № 6 вже займаються по електронним підручникам. Ймовірно, вже в недалекому майбутньому легкі пристрої, наповнені інформацією, прийдуть на зміну непідйомним шкільним книжкам. Наш спеціальний кореспондент побував у одній із шкіл.

… Із 14 жовтня учні фізико – математичного ліцею № 27 та гімназії № 6 міста Харкова почали вчитися з допомогою «книги на кнопках». Обласна та місцева влада презентували проект – нововведення вони назвали «перезавантаженням». Усього школярам роздали 120 електронних підручників. Учням випала нагода не тільки опанувати, але ще і оцінити електронні підручники – від їх думки залежатиме, чи будуть впроваджувати книги у школах інших міст.

Фізико – математичний ліцей № 27. Директор школи – ЄРЕМЕНКО Юлія Вікторівна люб’язно погоджується розповісти нашим читачам про усі плюси та мінуси електронних книжок:

- Підручники, які отримали учні десятих класів – це певний комплекс електронних книг. У ньому знаходяться перші глави з усіх предметів, але це не найголовніше. Головним є те, що в електронних підручниках або «рідерах», як їх ще називають, міститься повний комплект художньої літератури, також у книгах присутня велика кількість додаткових матеріалів енциклопедичного характеру з історії, географії, біології тощо. Крім того, у книги були завантажені словники іноземних мов. Ще однією перевагою є те, що діти мають змогу дописувати інформацію на електронний підручник. Покищо така функція у нас є, і у майбутньому розробники обіцяють її зберегти. Навіть тоді, коли підручники будуть у повному обсязі та ліцензійні, копіювати підручники буде неможливо, оскільки існують авторські права. А дописати додаткову інформацію можна. І тоді у нас з’явиться така унікальна нагода дописати у «рідер» ті збірники завдань з математики, хімії, фізики, яких у видавництвах просто немає. Оскільки тираж дуже маленький, їх просто не видають.

Важкі портфелі залишились у минулому. Більше не потрібно носити з собою купу книжок. Один такий підручник мітить у собі 1000 друкованих книг, а важить лише 350 г.

Десятикласникам таке нововведення до вподоби: «Мені дуже подобається: компактно, зручно, - розповідає десятикласник Микита». Учні дуже швидко опанували книгу, а от для вчителів це виявилось дещо складніше. Електронний підручник є багатофункціональним. Можна змінювати розміри шрифту, але збільшити малюнок не вдасться, і це звісно є мінусом електронного підручника. Також присутня функція орієнтації по сторінці та швидкий перехід сторінками.

Підручник немає яскраво-білого екрану і це безсумнівно плюс. Сіруватий фон візуально відтворює звичайну книгу і таким чином не шкодить зору учня. «Пристрій працює на батарейках, тож може розрядитися у будь-який час. Було б добре, якби у комплекті був присутній акумулятор – говорить десятикласник Ян. Також трохи засмучує швидкість роботи «рідера» - доповнює хлопець, іноді потрібно швидко знайти цитату у тексті, відкрити певну сторінку. Але на жаль це не завжди вдається, оскільки, щоб відкрити сторінку потрібно зачекати доки вона завантажиться. У цьому сенсі друкований підручник більш зручний».

Звичайно, що у недалекому майбутньому легкі та зручні у використанні, електронні пристрої зможуть замінити важкі книги. Та на даному етапі повністю замінити друковані підручники електронними неможливо, оскільки існує багато нюансів, які ще потрібно вдосконалювати. Тому сучасні школярі не уявляють навчання без своєї «старої подружки» – друкованої книги.


К. БУРЛАК , другокурсниця відділення журналістики.