Вівторок, квітня 23, 2024

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

Інтерв'ю в номер

МЕДІАСТУДІЯ: ПОЗА КАДРОМ
КАРАЗІНСЬКИЙ МЕДІА-КОНТЕНТ: СЕКРЕТИ МЕДІАСТУДІЇ

Усе, що відбувається на екрані — ЯСКРАВА РЕАЛЬНІСТЬ. Але чи так це насправді? Зупиніть кадр! Виважена гра світла, музика, відточені фрази, грим, камери, знімальний павільйон, знімальна група людей, які не потрапляють в кадр, але роблять цей кадр досконалим. Відео- картинка, віртуальні технології — у кожного з нас вже давно в кишені... Саме тому, з метою формування медіа-інформаційної культури, створення Каразінського медіа-контекту, виникла ідея створення університетського медіа-ресурсу ще у 2012 році. Окрім того, була необхідність підготовки студентів з медіа спеціальностей (журналістика, соціальні комунікації, реклама, PR), яким потрібен майданчик для відшліфування на практиці професійних навичок. Відтоді було відповідне рішення Вченої ради та наказ ректора В.С.БАКІРОВА створити медіастудію на базі університету. Були спроби, які з різних причин не мали успіху. Нарешті, 1 січня 2017 року офіційно заснована, а вже після ремонтних робіт у Північному корпусі та спеціального технологічного устаткування, 1 вересня 2017 року Навчально-виробнича Університетська медіа-студія відчинила свої двері!


Сьогодні газета «Харківський Університет» зайшла на територію медіа колег, до аудиторії 400В, що на 4-му поверсі Північного корпусу, аби заглянути, що відбувається за кадром?

Просторе приміщення, обставлене у стилі мінімалізму, світло-сірі стіни, нічого не відволікає уваги, затишно, вільно. У своєму кабінеті мене вітає директор медіастудії Михайло ПРОЦЕНКО.

— Михайле Володимировичу, а пам’ятаєте перші кроки студії три роки тому?

Перші відзняті нами кадри були зроблені у січні 2017 року після створення студії. Але ще до створення студії була розпочата робота. Влітку була створена група людей по роботі над розвитком бренду університету, яку очолював ректор академік В.С. Бакіров. До її складу входили Максим Фоломєєв, Ірина Солдатенко, Галина Кравченкова, Анна Горадзе, Ольга Гужва, Михайло Проценко та інші. Власне спільними зусиллями йшов етап розробки, як презентувати університет в медійній сфері. Адже, якщо корпорація не представлена сьогодні на популярних пабліках, відео платформах, таких як YouTube, Інстаграм, Телеграм, ФБ, то, по суті, для молоді, їх як і не існує.

Перші ж кроки по створенню студії — це, звичайно, оформлення відповідних документів після рішення вченої ради про створення медіастудії, закупівля необхідного обладнання та облаштування студії, яке тривало впродовж року. І ось воно — сучасне, просторе приміщення студії! Нинішнім каразінським студентам пощастило, адже, коли я навчалася, про таку медіа-платформу, ми, студенти-журналісти, могли лише мріяти!

Так. Студія і створена передусім для наших студентів, для удосконалення їх медіа грамотності на практиці. Тут вони можуть в реальності побачити весь процес відео зйомки — написання сценарію, монтаж, взяти до рук камеру, мікрофон, знайти героїв сюжету та самотужки відзняти свою історію. Звичайно, каразінські студенти знімають відео про каразінське життя, про університетських співробітників та студентів, проморолики. Тут вони діляться досвідом, разом з педагогом обговорюють свої ідеї, етапи зйомки, підбір музики та світла, та багато іншого. Наша мета — навчити студентів знімати, мати професійні навички медіа кореспондента. Концепт медіа студії побудований таким чином: тут є аудиторний фонд власне для здобуття теорії, і поруч аудиторії практичного спрямування з відповідною знімальною технікою, де студент може виставити світло, взяти камеру, відзняти, закріпити теорію на практиці. Адже майстерність приходить лише з досвідом, на практиці! На базі медіа студії проходять практичні курси для третьокурсників соціологічного факультету. У різні роки були різні курси. Цього року читаємо три курси: «Мобільний медіа контент», «Цифрова фотографія», «Створення аудіо контенту».


— Розкажіть про колектив медіастудії, хто це, як вам працюється разом?

— Разом зі мною працюють штатні співробітники — фахівці. Але ми всі — універсальні солдати, маємо вміти встигати усе і швидко. От, наприклад, Марина Момот — оператор і режисер, і старша по монтажу — випускниця Академії культури. Карина Хачатрян та Вікторія Котенко — наші фахівці з монтажу відео, студентки та випускниці соціологічного факультету, обидві допомагають у зйомках та креативі. Ангеліна Літвінова — наш офіс менеджер та моя помічниця, саме вона відповідає за організацію зйомок. Валерія Чуєшкова, також випускниця Каразінського, веде соціальні мережі, публікує наші відео роботи та майстер класи на різних відео-платформах, також приймає участь за пультом в проведенні прямих ефірів та допомагає у зйомках. Ось, бачте, Марина та Лєра, зараз разом сидять та обговорюють концепцію відео до Дня спорту, розмірковують, як залучити студентів до спортивного життя в Каразінському! Хочу відзначити, що наш колектив – справжня сила, ми веселі, мобільні, креативні – ті, хто любить Каразінський університет!


— Михайле Володимировичу, найпопулярніші роботи студії, над чим працюєте?

— Основні проекти для університету, які можете спо- стерігати на сторінках YouTube, в соцмережах, рекламного характеру. Це популярний багатомовний проморолик ПРО УНІВЕРСИТЕТ, створений різними мовами — англійською, китайською, українською. Не менш необхідними виявилися прямі ефіри, проведення яких потребує чимало зусиль. Онлайн конференції, Посвяти в студенти, онлайн випускний, завжди актуальний та необхідний навіть до карантину, адже наживо транслювалися усі подробиці урочистостей, концерт з ХАТОБу, промови в онлайн-режимі на весь світ, передусім, для іноземних студентів, батьки яких не могли відвіда- ти Україну. День відкритих дверей онлайн також користується попитом та популярністю. Біля п’яти тисяч переглядів за кілька діб. У нашому калейдоскопі робіт — 23 години прямих ефірів з ректором, деканами та відповідальними секретарями приймальних комісій. Під час карантину онлайн-трансляції стали рятівним острівцем, незамінними інструментом комунікації. Тому регулярно знімаємо та транслюємо онлайн лекції, консультації для дистанційного навчання та інші ролики для навчання та науки за проханням факультетів.

Наостанок розмови М. Проценко зробив екскурс медіастудією, я побачила просторий знімальний павільйон, спеціально відведену сходами та спеціально облаштовану кімнату, де звук має витончене особливе звучання, сучасну студію звукозапису. Кілька навчальних аудиторій конференц-формату з довгими столами для зручного спіл- кування (більша і менша за розмірами). Приміщення, де зберігається техніка, тут всі пристрої, деталі до них дидактично, акуратно розкла- дені на полицях. Порядок, охайність. Апаратна зала, де працюють ре- жисери та монтажери. Ось така вона — фабрика мрій — Каразінська медіастудія.

Ліна ТИМАРСЬКА.