П'ятниця, березня 29, 2024

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

Ефективність

Курси домедичної допомоги на базі симуляційного центру

ВІД РЕДАКЦІЇ. Андрій ТЕЛЕЖНИЙ – директор симуляційного центру медичної підготовки, асистент кафедри хірургічних хвороб, оперативної хірургії та топографічної анатомії медичного факультету розповів газеті «Харківський університет» про курси з домедичної допомоги та якісну підготовку інструкторів.

Андрій ТЕЛЕЖНИЙ:

- Ми проводимо сертифіковані курси з базової реанімації дорослих та дітей, навчаємо надавати невідкладну допомогу в умовах обмеженого ресурсу та відсутності медичної підготовки. Варто зазначити, що курси входять в стратегію розвитку медичного факультету, це стало можливим  завдяки підтримці ректора В. С. БАКІРОВА.  Всі охочі можуть отримати навички та знання, які рятують життя. Зазвичай, навчання проходить у два етапи: на першому етапі курсант ознайомлюється з інформацією самостійно, у форматі онлайн. Після теоретичної частини є можливість на базі симуляційного центру відпрацювати практичні навички, опанувати алгоритм надання допомоги та відтворити це у вигляді симуляційних сценаріїв, щоб отримати зворотній зв'язок та корекцію від досвідчених інструкторів. В залежності від запланованих в курсі компетенцій та методики підготовки, навчання може тривати від двох годин до декількох тижнів.

Сертифікація означає, що підготовка відбувається згідно стандартам  певної організації, що має свою систему навчання і опирається на міжнародний багаторічний досвід.

В Україні ми співпрацюємо з такими організаціями: Всеукраїнська Рада Реанімації (ВРР), Консультативна Місія Європейського Союзу (EUAM) та Хірургічний клуб "Кор Фортіс". У 2019 році завдяки цій співпраці ми  організували та провели на базі симуляційного центру  заходи, які відповідають вимогам Європейської Ради Реанімації (ERC), Американської колегії хірургів. Зараз ми маємо такі курси ERC:

-          основи реанімації дорослих  (Basic Life Support Provider course, або BLS),

-          основи реанімації дітей (Pediatric Basic Life Support Provider course, або EPBLS),

-          базовий інструкторський курс (Basic Life Support Instructor, або BLS-i / BIC);

- курс з контролю критичної кровотечі (Stop The Bleed,  Bleeding Control, або B-Con course) Американської колегії хірургів.

Є досвід навчання співробітників поліції та працівників екстрених служб за програмою "Перший на місці події".

Курси проводяться за міжнародними стандартами, а сертифікат є визнаним в усьому світі, бо ця підготовка уніфікована і це працює в реальному житті.

Звичайно, ми не плануємо зупинятися на досягнутому. У подальших планах центру реалізувати міжнародні програми професійного, вищого рівня – це розширена реанімація за європейськими (ERC) та американськими (AHA, ACS, NAEMT) протоколами ALS/ILS, NLS, EPALS/EPILS, ETC, ATLS, PHTLS тощо. Вважаємо, що це позитивно і конструктивно змінить програму підготовки майбутніх лікарів в Каразінському університеті та вдосконалить професійне навчання викладачів.

Мрію, щоб в Україні якомога скоріше розпочалося навчання медиків за цими програмами, адже в подальшому це дасть можливість ефективніше діяти як на до госпітальному, так і на госпітальному етапах при будь-яких ступенях важкості постраждалих.

Хочу наголосити, що в екстрених  ситуаціях життя врятують не знання, а правильно відтреновані навички.

Пропоную детальніше ознайомитися з навчанням через відгуки.

Олексій Юрійович СОКОЛОВСЬКИЙ, 32 роки. Начальник сектору конвойної служби управління превентивної діяльності Головного управління Національної поліції в Харківській області (СКС УПД ГУНП в Харківській області):

- Особисто для мене проходження зазначених курсів було досить цікавим випробуванням. Інформація подавалась у необхідному обсязі, з повним роз’ясненням усіх дій та механізмів. Значну роль відіграли практичні заняття. Кожен з курсантів мав достатньо часу для опрацювання необхідних навичок на відповідному обладнанні. Хочу висловити велику подяку інструкторам, які, навіть, у позанавчальний час надавали консультацію. Зараз беру участь у зазначених курсах в якості інструктора. Планую у подальшому розвивати отримані знання та навички.

- Чи помітили недоліки на курсах?

- Найбільшою проблемою симуляційних курсів залишається недостатня інформованість суспільства про їх існування.

Віталій Юрійович СЕРГІЄНКО, 29 років. Інспектор, лейтенант поліції. Проходив  такі курси: BLS, BLS-Instructor, Stop the bleed, «Перший на місці подій»:

-          Курси складні, але проходити їх було цікаво та корисно. Сподобався підхід Андрія та техніка подачі інформації. Все доступно роз’яснює, багато різноманітного оснащення, яке вміло використовується. Це найкращі курси, які я проходив з домедичної допомоги, вони охоплюють абсолютно всі пункти, які важливо знати. Звичайно, що я рекомендую ці курси своїм знайомим та колегам. Вважаю, що кожен працівник поліції обов’язково повинен їх пройти.

Оксана Геннадіївна МІЦКЕВИЧ-ПАВЛОВА, 39 років. Заступник начальника відділу організаційного забезпечення діяльності місць тимчасового тримання осіб ГУНП в Харківській області:

-          Курс проходила легко, у дружній атмосфері, матеріал курсу викладався доступно та якісно. Сподобалось все: компетентні та креативні викладачі та інструктори, місце проведення (сучасне обладнання у достатній кількості, комфортні умови) відпрацювання до "автоматизму" на практичних заняттях набутих теоретичних навичок, сучасний підхід до викладання. Але є одне побажання: перекласти весь теоретичний матеріал на українську мову, бо все англомовне. Обов'язково рекомендую всім пройти курси: «BLS Provider course», «Stop the Bleed course»,  «Перший на місці події», бо життя людини - найголовніша цінність.

Sam Izadloo, студент ХНУ ім.В.Н.Каразіна. Навчається на третьому курсі медичного факультету:

-          Я пройшов курс під назвою “BLS – basic life support" Європейської ради реанімації та курс зупинки кровотечі (Stop The Bleed). Для мене це були дійсно корисні та ґрунтовні курси. BLS курс розпочався о 9:30 та завершувався о 18:30. Я вдало підтвердив свої навички та отримав сертифікат без повторного перескладання. В першу чергу мені сподобався онлайн курс, який ми повинні були освоїти перед практичною частиною. Під час тренінгу нашу роботу оцінювали і завдяки цьому інструктори тримали нас у постійному контролі. Без вивчення теоретичної частини дуже важко на "відмінно" пройти практичну.

Курс «Stop the bleed» був коротше, ми навчалися чотири години. Цей курс створено Американською колегією хірургів, комітетом по травмі. Пишаюся тим, що можу зупинити кровотечу за допомогою того, що є під рукою.

Мар’яна Сергіївна КОСТІЙЧУК, 28 років. Дитячий анестезіолог виїзної спеціалізованої бригади інтенсивної терапії та реанімації підстанції спеціалізованих бригад ШМД м.Запоріжжя:

-          Хочу висловити подяку інструкторському колективу центру за чудову підготовку в організації і проведенні навчання, та 100% відповідність стандартам ERC. За чіткість та лаконічність в подачі інформації, вміння працювати з курсантам  різних рівнів медичної освіти. Мене вразила злагодженість роботи колективу, вміння працювати в команді, високий рівень підготовки інструкторів. Було видно, що вони отримують задоволення від своєї роботи та прагнуть передавати знання та досвід курсантам. Ще одним приємним бонусом стала екскурсія симуляційним центром, яку провів Андрій Тележний. Особисто я, навіть, позаздрила студентам, інтернам та лікарям, які проходять навчання на такій технічній базі. Багато манекенів на яких можна не лише відпрацьовувати навички компресії та вентиляцій, а й мати можливість виконувати велику кількість інших інвазійних процедур. Є можливість навчитися приймати пологи! А моделюючи на манекенах різні невідкладні стани, майбутні лікарі можуть швидко освоїти алгоритми роботи в будь-якій критичній ситуації.

Юля БРЕГ.