П'ятниця, травня 20, 2022

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

Рейтинг – ТОП-100 України

О. Е. МАКАГОН: «Не все можна виміряти цифрами»

ВІД РЕДАКЦІЇ: Приватний навчально-виховний комплекс «Авторська школа Бойка» потрапляє до «Топ-100 найкращих шкіл України» регулярно. За підсумками торішнього зовнішнього незалежного оцінювання заклад опинився на 56-ій сходинці рейтингу із середнім балом 172, 68. Секрет успіху полягає в збільшення кількості годин з конкурсних предметів. «Проста математика»,  – запевняє директор і співзасновник школи Олександр Еммануїлович МАКАГОН.


Будь-який навчальний заклад має свій статут, в якому чітко прописані права та обов’язки його учнів та працівників. Закони школи Бойка ґрунтуються переважно  на системі «батога і пряника». Адміністрація закладу дуже пильно стежить за дотриманням «правил гри». Якщо дитина впродовж чверті не виконує домашнє завдання більш ніж три рази, вона йде у так званий карцер та знаходиться там, доки не зробить всі завдання. Це покарання із категорії «м’яких». Сюди ж відносимо грошовий штраф за запізнення та позбавлення електронного пристрою до кінця навчального року. У школі  Бойко намагаються боротися із шкідливими звичками і залежністю у всіх її проявах, тому користування ґаджетами  у стінах школи під забороною.  Найбільш суворим покаранням, яке власне і відрізняє приватну школу від державної, є відрахування.

Якщо ж грати за правилами, то знайомства з «батогом» можна уникнути, при цьому регулярно отримувати «пряники» у вигляді різноманітних конкурсів, майстер-класів, театральних постановок, спортивних турнірів, піжамних днів тощо. Можливість диктувати правила гри, на думку О. Е. Макагона, є головною перевагою приватної школи. Саме це дозволяє досягати високих результатів.

Друге півріччя минулого навчального року в умовах світової пандемії пройшло досить в незвичному і для учнів, і для вчителів режимі – дистанційному. І хоча результатів цьогорічного ЗНО на момент нашої розмови ще не було, директор поділився невтішними прогнозами:

– На мою думку, з дистанційним навчанням українці впоралися не дуже добре, хоча жодних проблем із технічним обладнанням в нашої школи не було. Проблема в тому, що в онлайні працює лише пряник, з батогом складно. Я припускаю, що це погано позначилося на результатах ЗНО. Дуже сподіваюся, що восени діти таки повернуться до школи.

Результати ЗНО є одним із головних критеріїв ранжування навчальних закладів, тому школи і «борються» за кращий показник. Однак, на думку Олександра Еммануїловича, не все можна виміряти цифрами:

– Найголовніше – це те, якими людьми наші випускники виходять на «велику вулицю». І було б добре, якщо б зі школи  вони виходили впевненими у собі, щасливими, цілеспрямованими. Більшість з них – такі. Тобто ми не лише даємо учням  міцні знання,  а й допомагаємо виховати в собі вільну особистість. Як директор я займаюся душами, а не знаннями. Ми з ними розмовляємо, співпрацюємо, дружимо. Для мене важливо зробити так, щоб мої учні знали, чого вони хочуть від життя.

У кінці нашої розмови я запитала Олександра Еммануїловича, якими досягненнями він як директор школи пишається.

– Я дуже пишаюся кількістю наших  учнів. Адже починали ми з 20, а зараз їх більше 700. Я вдячний батькам, які приводять до нас своїх дітей, і дітям, які мають бажання навчатися саме в нас. Також я надзвичайно пишаюся взаємовідносинами з дітьми. Так, інколи їх будувати зовсім нелегко, але вони завжди людяні. Без образ, без принижень. Лише підтримка і взаємоповага.

Карина ТАРАСЕВИЧ.