Четвер, березня 28, 2024

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

Міжнародні олімпіади!

«Моя мета – показати високий результат…» - Володимир РЯБОВ

ВІД РЕДАКЦІЇ. Про дивовижну перемогу Каразінських  математиків Володимира РЯБОВА та Ольгу ШЕВЧЕНКО на Міжнародній олімпіаді з математики  ми Вам розповідали. У  27-й  Міжнародній студентській олімпіаді з математики взяли участь 546 студентів із 45 країн світу. Організатором олімпіади виступив Університетський коледж Лондона. У підсумку студенти факультету математики і інформатики Каразінського університету  вибороли відповідно перше та друге місця, випередивши студентів Московського та Стендфордського університетів. Пропонуємо Вам, як і обіцяли,  інтерв’ю з  Володимиром РЯБОВИМ та науковим керівником каразінської команди доц.  П.С. КАБАЛЯНЦЕМ.


- Петре Степановичу, розкажіть про  Міжнародну олімпіаду, як на неї потрапили каразінські вихованці чи проходили вони суворий відбір?

- Третьокурсниця Оля Шевченко та бакалавр Володя Рябов  цього року спочатку зарекомендували себе як переможці щорічної університетської студентської  олімпіади з математики.  Тому автоматично були обрані на участь у Міжнародній олімпіаді,  яку запропонували нам  київські організатори. Часу та й потреби проводити додатковий відбір не знадобилося, адже вони успішні та сильні вихованці, мають  потенціал, тому ми усі на факультеті вірили та передбачали  їх перемогу.

- Як відбувалася олімпіада у дистанційному  форматі, наскільки усе було прозоро?

- Усі учасники олімпіади  знаходилися вдома, це фіксували камери ноутбуків. Впродовж чотирьох годин двох днів змагання – неділю та понеділок – студенти писали завдання. Потім відеосканами відправляли свої роботи.   Говорити про використання заборонених прийомів –  зайве.  Тому що такого високого рівня завдання, неможливо ні у кого списати.  Окрім того, камера фіксувала поведінку усі 4 години.  Вова, наприклад, за чотири години жодного разу нікуди не відходив ні на хвилину. Його перемога беззаперечна.

- Ваша думка, для чого потрібні такі олімпіади, що вони дають?

- Міжнародні студентські олімпіади дають можливість порівняти рівні освіти різних країн світу. В епоху мобільності – це важливий фактор, знати, що ти будеш затребуваний усюди!


Володимир РЯБОВ, четвертокурсник факультету математики і інформатики, переможець Міжнародної олімпіади з математики:

- Про можливість взяти участь у IMC я дізнався лише за два тижні до початку олімпіади… У певному сенсі я готувався до олімпіад з математики ще навчаючись у рідній 45-й гімназії та змагаючись на учнівських конкурсах Я встиг розв’язати задачі та переглянути розв’язки декількох попередніх років, щоб побачити розподіл задач за темами та загальний рівень складності матеріалу, що в них зустрічається.

- Як дистанційний формат вплинув на хід олімпіади?

- Вважаю, що дистанційне проведення мало здебільшого позитивний вплив. Прикро, що не вдалося зустрітися і поспілкуватися зі студентами з інших країн, проте такий формат дозволяє писати олімпіаду в комфорті і спокої власного дому. Конкретно для нашої команди, дистанційний формат олімпіади безпосередньо дав можливість взяти в ній участь, бо не довелося сплачувати ціну авіаквитків, а лише організаційний внесок. На жаль, університет не завжди може  фінансувати  такі  подорожі на змагання.

- Що було найскладнішим?

- Найважче за все розв’язати задачі, а цього року, як показують результати, особливо другого дня, вони були складними.

- Як оцінював своїх конкурентів?

- Я ніяк не оцінював своїх конкурентів, авжеж було зрозуміло, що це були сильні студенти. Мені здається, що сенс подібних заходів полягає в тому, щоб зібрати в одному місці (реальному чи віртуальному) людей зі спільним захопленням, а не в конкуренції між ними. Моєю метою, в першу чергу, було впоратися із щонайбільшою кількістю задач та показати гідний для себе результат.

-   Якій темі присвячена твоя дипломна робота?

- Моя дипломна робота присвячена дослідженню випадкових матриць, а конкретніше тому, як змінюється розподіл їх власних чисел під дією комплексного збурення малого рангу.

- Маєш хобі?

- Так, адже вважаю, що в наш час обов’язково треба мати захоплення для душі, як ліки від стресу. Для мене такими ліками від нудьги є мистецтво. У дитинстві багато малював олівцями, а з часом полюбив цифровий живопис, скетчі.

- Плануєш залишатися в науці після закінчення навчання?

-          Так, сподіваюсь, що мені вдасться знайти роботу в науковій сфері, або там, де я зможу застосовувати свої фахові знання.

Ліна ТИМАРСЬКА, Надія ВОЛНА.