Субота, травня 21, 2022

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

Каразінські студенти


Лише ОДНА студентка

ВІД РЕДАКЦІЇ. Студентка факультету іноземних мов Каразінського Катерина ІВАНІЩЕНКО минулого навчального року здобула перемогу у Всеукраїнському конкурсі науково-аналітичних робіт «Український вчитель: аналіз даних проекту за методологією TALIS». Як переможниця в категорії студентських робіт, вона отримала можливість взяти участь у ІІ Зимовій школі Української асоціації дослідників освіти «Європейські індикатори якості освітніх досліджень», що проходила у січні 2019 р. в Умані (Черкаська область).

…Катя завжди гарно навчалася. В 10 класі дівчина захотіла вивчити другу іноземну мову (перша – англійська). Так вийшло, що поряд діяв центр вивчення німецької мови. Катя сприйняла це як знак долі й вирішила вивчати саме німецьку. І за два роки   вивчила німецьку на достатньому рівні, аби скласти екзамени для вступу до університету. Далі вона вступила на заочне відділення за спеціальністю «Міжнародні економічні відносини». Сьогодні  Катерина  більше націлена на наукову роботу і мріє займатися питаннями освіти саме в науковому середовищі.

Про конкурс «Український вчитель» дізналася  із соцмереж, і тоді  Катерині стало цікаво самостійно провести дослідження. Його суть полягає в анкетуванні вчителів і директорів. «Анкета директора включає в себе такі тематичні блоки, як керівництво школою, оцінка роботи вчителів, шкільний клімат, задоволеність роботою, освіта в полікультурному середовищі, – пояснює Катерина. – Зміст анкети вчителя включає в себе ряд напрямків з професійного розвитку, викладання в цілому, здійснення викладацької діяльності в певному класі, зворотній зв'язок усередині шкільного колективу». Отже, студентка вирішила проаналізувати результати. Мала дві гіпотези, одну з яких вдалося довести повністю, іншу – частково. Одним з критеріїв була мобільність: чи впливає вона на використання активних методів викладання – мова йде про сучасні технології, роботи в групах, рефлексії на тему. Після публікації результатів дослідження, організатори конкурсу зв’язалися з Катериною: «Їм дуже сподобалася моя робота і мене запросили для участі в Зимовій школі».

В Умані більшість учасників – доценти, кандидати,  доктори наук і лише ОДНА студентка – Катерина Іваніщенко. Протягом тижня  27 учасників школи проводили різноманітні розважальні та освітні заходи: інтерактивні заняття, командні ігри, тренінги з академічного письма, розповідали про те, як отримати грант, про науково-методичні бази, як розібратися, чи дійсно якийсь журнал входить у Scopus чи Web of Science, про процес складання світового рейтингу університетів. Тривали індивідуальні консультації. Найбільш інформативною для себе Катерина вважає лекцію про вимоги до написання наукової статті для міжнародного електронного журналу, та як в принципі працювати в Scopus.

А диплом переможця всеукраїнського конкурсу і сертифікат учасника Зимової школи знадобляться студентці в майбутньому при  вступі на навчання в закордонний університет. Дівчина точно зрозуміла, що хоче присвятити життя науковій діяльності. Зараз у вільний від навчання час Катерина викладає німецьку дітям та дорослим. В планах на майбутнє  – закінчити бакалаврат в Каразінському, зробити рік «брейк оф», відпочити та трохи попрацювати, а потім – вступати на навчання закордон. Спеціальність «Міжнародна та порівняльна освіта» є лише в декількох закладах світу: в Америці, Франції, Німеччині та Норвегії.

Валерія ЄМЕЦЬ, ЛЖ-41, творча майстерня викладача О.О.НЕРУХ.