Неділя, листопада 17, 2019

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

А Ви каталися на «малій» Південній?

Дитяча залізнична дорога Мала Південна 8 листопада відсвяткує своє сімдесятиріччя. Залізниця має два тепловози-ТУ2-054 і ТУ7А-3198, два склади − "Україна" и "Юність Південної". Кожен із них налічує в собі 6 вагонів: PAFAWAG и ПВ51. На станції «Парк» знаходиться вантажний вагон, збудований у 1910 році. Загальна довжина колій складає 3,6 кілометрів. Ми часу не гаяли і відразу впевнено вирушили купувати білети на потяг. Хоба впевнено – це дуже сміливо сказано. В душі ми переживали: як звичайні підлітки можуть керувати потягом та працювати на залізниці? На платформі маса охочих покататися як дітей, так і дорослих. На вході мене зустрів контролер. Дитина. Дивитися на нього було трохи смішно і трохи боязко. Обличчя хлопця було аж занадто серйозним, але струнка постава, бездоганно випрасувана форма виправдовувала усі сподівання. Виконання недитячої роботи вимагає недитячих зусиль.
…Пройшли у вагон, сіли в м’яке крісло, заплющили очі. Відчуття, що потяг з’єднує не станції «Парк» і «Лісопарк», а «Доросле життя» - «Дитинство». У мене солодко залоскотали нерви, коли ми рушили. Діти не одні керують потягом: поруч з ним завжди є інструктор, який допоможе. Проїхалися з вітерцем. Куди й подівся той страх?! За рік дитячу залізничну дорогу відвідують 20-30 тисяч чоловік, а за своє існування дитяча залізна дорога перевезла близько 6 мільйонів пасажирів.
Перший рейс Малої Південної було здійснено 8 листопада 1940 року від станції «Парк» до станції «Лісопарк». На жаль під час Великої Вітчизняної війни залізниця була вщент розгромлена. Її рух відновився 5 серпня 1945 року.
Підлітки, що працюють в дитячому відділенні залізничної дороги з Харкова та Харківської області. Протягом року вони проходять навчання, складають іспити і вже з 1 травня і до кінця жовтня проходять практику на Малій Південній. Та дитяча залізниця не просто розвага, а база профорієнтації школярів. Це захоплення у більшості випадків переростає у професію.
Уже декілька років підряд саме Мала Південна тримає першість серед дитячих залізниць України. Що мене особливо вразило, так це схожість вокзалу на справжній. Навіть є електронне табло, яке показує інформацію про час прибуття та відправлення потягів. Існує музей історії Харківської дитячої залізниці, відкритий до 70- річного ювілею дороги. Вона була відкрита 8 листопада 1940 року.
Більш детально про навчання юних залізничників я вирішую дізнатися в інструктора другої зміни Ольги Костянтинівни Вистороп. Вона розповіла мені, що навчаються тут школярі за 11 основними залізничними професіями: Для навчання дітей облаштовані 6 кабінетів у навчальному корпусі. Колектив юних залізничників поділений на 6 змін, кожною з яких керує свій інструктор. Викладаються основні дисципліни: базовий курс, тяга, рух, шлях, керування процесом перевезень, вагонне господарство. Крім інструкторів, викладають машиніст та машиніст – інструктор. Після занять діти мають можливість відвідати факультативні заняття в 4 гуртках: «Обчислювальна техніка на залізничному транспорті», «Художній та промисловий дизайн», «Народна творчість» та «Художнє моделювання одягу», заняття в яких проводять інструктори виробничого навчання. За всі роки існування дитячої залізниці навчалося понад 60 тисяч школярів і в цьому році навчається близько тисячі.
Олександр Щербак проходить навчально-виробничу практику в якості помічника машиніста. Хлопчик розповів нам, що вже давно мріяв ближче познайомитися з усіма тонкощами залізниці і зараз дуже задоволений, що отримав таку можливість. В майбутньому хлопчик планує навчатися в Харківській Державній академії залізничного транспорту.
Отож, якщо ви ще не відвідали малої Південної, то ми вам радимо це зробити! Не пошкодуєте, тому що це справжня подорож у дитинство! До речі, для студентів вартість проїзду коштуватиме 2-3 грн.


Л. МАРТИНЕНКО, В. БОРИСЕНКО, студентки-практикантки відділення журналістики