Вівторок, травня 24, 2022

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

Наукова продукція

Досліджуємо світ разом

ВІД РЕДАКЦІЇ.  На думку доц.  О. В. ТАГЛІНОЇ, Каразінський університет – це місце, де виховують талановитих учених. А прищеплювати любов до знань потрібно з початкової школи. І ось вона разом із Галиною Жанівною ІВАНОВОЮ, учителем-методистом вищої категорії початкової школи, підготували підручник і навчально-методичний комплекс для 1 класу закладів загальної середньої освіти «Я досліджую світ», який високо оцінили на 19 виставці-конкурсі за напрямом «Навчальна література для загальноосвітньої школи» та нагородили дипломом І ступеня.


Ольга Валентинівна: «Уперше я працювала над підручником для загальноосвітньої школи разом із доцентом кафедри фізіології та біохімії рослин Ларисою Олексіївною Красільніковою. У 2002 р. ми  видали підручник «Біологія» для 6 класу. На той час це був новий підхід до вивчення дисципліни. До нього ми розробили робочий зошит для учнів та методичний порадник для вчителя до цього підручника. Пізніше з’явився  підручник «Біологія»  для 10 класу, підручники для початкової школи «Я у світі» для 3-4- класів, «Природознавство» для 4 класу. Ці підручники вийшли у видавництві «Ранок».  Розробкою методичного комплекту «Я досліджую світ» ми із моєю співавторкою Галиною Жанівною Івановою займаємося  майже 20 років. До сучасного комплекту ми помістили: підручник «Я досліджую світ. 1 клас. У 2-х частинах», зошит-альбом із творчим завданням, календарно-тематичний план, розробки уроків+методичні рекомендації, атлас «Я досліджую світ», презентації до уроків, комплект навчальних плакатів. Це велика колективна робота авторів, художників, дизайнерів, верстальників, редакторів, коректорів, багатьох працівників видавництва «Ранок».

В університеті я веду дисципліну «Методику викладання біології», тому завжди працюю в школі, аби  мати шкільний досвід роботи. Зараз із Галиною Жанівною готуємо підручник для другого класу «Я досліджую світ». Предмет «Я досліджую світ» -  інтегрований.  Це є справжній університетський підхід до навчання. Якщо зібрати в один наш 21 факультет, то можна сказати, що каразінці також досліджують світ. Єдність першого класу та університету полягає в тому, що і там, і там в основі – УНІВЕРСУМ. У підручнику основна  форма діяльності – гра. Підручник орієнтується на взаємозв’язок дитини з учителями і батьками. Встановлюється тріумвірат, де є три суб’єкти навчального процесу: учень, учитель, батьки. Учні не отримують знання у готовому вигляді, а здобувають їх у процесі власної навчально-пізнавальної діяльності. Учитель створює середовище, в якому дитині цікаво, де їй хочеться працювати. Підручник максимально реалізує дослідницьку функцію учня,  його прагнення до  самостійного вивчення.

– Ольго Валентинівна, а чи хотіли Ви в дитинстві писати книги?

– Навчилася читати ще до того, як пішла до школи. У шкільні роки певний час писала вірші та замітки в газети.  Але про те, щоб випустити книгу – не мріяла. Мої перші видання – це наукові статті. Ще у 9 класі я прийшла на кафедру генетики і цитології нашого університету і зрозуміла, що хочу бути генетиком. Велику роль у моєму житті зіграв професор Валерій Гайович Шахбазов, який був моїм науковим керівником

– Яку нині маєте мрію?

– Мрію про такі часи, коли Українська школа стане найкращою у світі. Щоб професія  вчителя вважалася  найважливішою і найпрестижнішою в Україні. Адже робота вчителя – це подвиг. Аби матеріальна база шкільного навчання стала міцнішою. Тоді до університету  приходитимуть талановиті абітурієнти.  Я  закінчила  Харківську школу № 126.  Для мене – це найкраща школа з найкращими вчителями. Для директорки Ніни Василівни Самойлик, Героя Соціалістичної Праці, домом була школа, а дітьми – всі учні. Яків Зіновійович Дусавицький так викладав нам історію, що згодом новини, які для когось виявилися новинами, були для нас класикою. Влучно зазначав, що складно пробиратися крізь підручник до істини. Звідси в мене звичка читати першоджерела. Я  завжди вдячна своїм вчителям, які допомогли мені стати освіченою людиною.

 

Карина БОНДАР