Четвер, березня 28, 2024

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

Школа молодого лідера

 

Фокус на успіх: Активна людина + Каразінський =  успіх!

ВІД РЕДАКЦІЇ. Справжній ЛІДЕР завжди планує майбутнє та дивиться на крок ВПЕРЕД. Слоган  Харківського університету має  таку ж  прив’язку «Сlassics ahead of time». Три роки тому у стінах класичного університету започатковано амбітний проект «Каразінська школа лідерства», що реалізується на виконання рішення Вченої ради університету «Про удосконалення кадрової політики і управління персоналом в Харківському національному університеті імені В. Н. Каразіна». На прохання читачів розповідаємо про діяльність   Каразінської школи лідерства. У наступних номерах ми розкажемо про конкретних людей, що тут навчаються. Каразінська школа лідерства покликана розвивати лідерський потенціал університету, зокрема формувати кадровий резерв.


Нова генерація TO BE!

У нас в гостях доцент кафедри прикладної соціології та соціальних комунікацій, академічний керівник освітньо-професійної програми «Соціальні комунікації, реклама та  зв'язки з громадськістю» Ірина Олександрівна СОЛДАТЕНКО.

Ірино Олександрівно, як сфокусувалися на ідеї лідерства, запровадженні ШКОЛИ нової генерації?

– У нашій державі досить давно постала нагальна потреба в молодих, наснагливих, амбіційних людях, які здатні генерувати позитивні зміни у суспільстві та всередині ВНЗ. Відтак  ідея  створення школи нової генерації народилася в рамках «Програми розвитку лідерського потенціалу університетів України». Ця програма здійснювалася впродовж трьох років Британською радою та Інститутом вищої освіти Академії педагогічних наук України. Ми приєдналися до цієї програми з  ідеєю формування співпраці  Університету та Бізнесу. Натомість отримали ідею створити певний осередок  розвитку та  прогресу. Коли ми провели соцопитування серед співробітників університету щодо існуючих практик співпраці університету с бізнесом, отримали скептичні налаштування, оцінки неготовності, небажання іти на контакт з бізнесом, пасивність, невміння вести офіційно-діловий діалог. Стало зрозумілим: маємо ряд  проблем у сфері ділової комунікації, чимало співробітників не володіють навичками, тому не вміють і не бажають долучатися до будь-яких бізнес-проектів університету, підвищувати свій рівень знань, власний лідерський потенціал та Корпорації в цілому. Це стало причиною переформувати існуючу на той час концепцію розвитку бізнесу назустріч новій ідеї – СТВОРЕННЯ  майданчика для надання досвіду  з розвитку комунікативних практик, сучасних університетських практик, лідерства та управління, інноваційних технологій амбітним співробітникам університету, які зможуть реалізуючи свій лідерський потенціал, зробити і свій внесок у розвиток життєдіяльності альма матер, бути корисними суспільству. Ініціатива розвитку та підтримки молоді університету, створення Каразінської школи лідерства, належить ректору, академіку В. С. БАКІРОВУ.

 

Команда лідерів TO GO!

За яким принципом відбувся відбір до школи лідерства? Хто складає ядро школи, Ваші перші кроки до вдосконалення?

– У першому складі школа лідерства нараховувала  біля 20-ти учасників та діяла за такими критеріями відбору: молоді діючі керівники, науковці з активною позицією, неформальні лідери, які хоч і не мають керівної посади, але наділені харизмою. Потім ми зрозуміли,  що не варто обмежувати кількість бажаючих за керівними посадами. У ході розробки  «Програми стратегічного розвитку університету-2025», розширили коло учасників школи вдвічі і більше.  Наразі кожен співробітник, який відчуває лідерський потенціал, може зареєструватися та прийти на будь-яку цікаву йому зустріч від ШКОЛИ. Зупинюся на активі Каразінської школи лідерства, від початку і до сьогодні це команда лідерів: ідейний засновник ректор, академік  В. С. БАКІРОВ,  проректор А. В. ПАНТЕЛЕЙМОНОВ, за яким закріплена методробота, директор Центру зв’язків з громадськістю М. А. ФОЛОМЄЄВ, начальник Управління міжнародних відносин О. В. ХИЖНЯК, академічний керівник освітньо-професійної програми «Соціальні комунікації, реклама та зв'язки з громадськістю» І. О. СОЛДАТЕНКО, начальник відділу реклами та брендингу Центру зв'язків з громадськістю О. О. ГУЖВА.  Маємо командний підхід управління. Перша зустріч школи лідерства відбулася три роки тому за участю ректора, представників адміністрації та викладачів університету. Перший спікер,  яка, так би мовити, скерувала шлях ШКОЛИ ЛІДЕРСТВА, директор Інституту вищої освіти Національної академії педагогічних наук України, член Національної команди експертів з реформування вищої освіти С. А. КАЛАШНИКОВА. Світлана Андріївна розтлумачила  учасникам школи  такі поняття, як багаторівневість управління університетом, архітектуру лідерства, впливу, мотиваційні процеси тощо. Випускник соціологічного Аділь АЛЕКПЕРОВ –  експерт теми командного лідерства, успіху пов’язаного з роботою в колективі. Тарас ФІННІКОВ презентував проекти з питань доброчесності. Усі вихованці школи відвідували інформаційні дні, представлені авторитетними фондами світу.

Ірино Олександрівно, основні напрямки діяльності школи лідерства, досягнення?

– Перше, розробка, визначення напрямів  «Стратегії розвитку університету-2025» відбулася за активної участі розширеного складу школи лідерства. Варто вточнити, що  учасники школи розподілені не за посадами, а за певними групами, проектами. Працюємо над пілотною програмою «MAKING GOOD», створенні навчальних  модулів соціального підприємництва, це досить активнодіючий напрямок в Європі та в британських університетах.  Нещодавно учасники школи лідерства відвідали тренінг з соціального підприємництва директора підрозділу Міжнародної бізнес-школи Анді Бреді Англіа Раскін університету (Велика Британія).  За результатами цього проекту, ми плануємо отримати онлайн-модуль «Соціальне  підприємництво», як дистанційний курс навчання. Ще один важливий напрям нашої роботи  – формування і зміцнення бренду університету, його популяризація, розкриття лідерського потернціалу тощо. Окрім того, кожен з учасників школи реалізує власний проект, над яким може бути зосереджена вся або частина колективу школи лідерства. На мою думку, головне наше досягнення – університетська команда однодумців. Ми всі близькі духом, ініціативністю, небайдужістю, лідерськими прагненнями розвивати університет, намагаємося одне одного підтримувати, спільно працюємо на єдиний результат. Це стимулює, захоплює, запалює на нові проекти.

З поглядом в минуле, з вірою в майбутнє

Ваш погляд у майбутнє?

-  Потрібна підтримка бізнесу, успішних випускників. Вбачаємо в майбутньому роботу з випускниками регіонального та міжнародного масштабу. Потребуємо рухатися в цьому напрямку семимильними кроками.

Ліна ТИМАРСЬКА.

У Каразінському університеті відбулося засідання учасників Каразінської школи лідерства за участю викладача Міжнародної бізнес-школи Англіа Раскін університету (Велика Британія), автора курсів з теорії та практики соціального підприємництва, директора підрозділу Міжнародної бізнес-школи 3rd Sector Futures Анді Бреді.