Неділя, вересня 22, 2019

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

Базовий зріз знань

Навчити висловлювати власну думку


За словами доц.. М. З БЕРДУТИ, заступника декана історичного факультету з навчальної роботи, щорічні нульові зрізи знань – традиція факультету, яка допомагає порозумітися з першокурсниками, дізнатися про їх «слабкі місця» та зрозуміти, на що у навчанні слід звернути увагу.
Доц. В. С. МАЙСТРЕНКО, відповідальний за проведення нульових контрольних робіт на факультеті. На першому курсі він викладає профільний курс «Історія України» : «Цього року як і завжди нульові контрольні проводили з курсу «Історія України». Участь взяли 79 студентів – це сто відсотків першокурсників. Контрольна робота складалася з тестових та відкритих завдань. Результати були високими. Значна кількість студентів абсолютно впоралися із контрольною роботою, тобто отримали високі бали від 190 до 200, вони підтвердили результати тестування. Серед тих, хто впорався, хочу відзначити К. КАШТАНОВА, В. ШЕВЧЕНКА, Ю. МАСЛЄНІКОВУ. Були студенти, які не підтвердили результати тестування, тобто набрали малувато балів за результатами контрольної роботи. Були і такі студенти, які взагалі не впоралися і були далекими від позитивного результату. Причини невдач вбачаємо в тому, що, по-перше, студенти не були готовими до відкритих питань, адже сучасні тестові завдання подібних питань не містять, тому для них це було несподіванкою, і по-друге, першокурсники не складали вступні випробування, а тому ще не встигли оцінити серйозності університетської освіти, звикнути до викладачів та університетських вимог. Результати нульових контрольних робіт показали, що першокурсникам притаманна схематичність мислення та знань, а як результат – проблеми з письмовим та усним формулюванням власної думки, тому наша мета – навчити студентів висловлювати власну думку. Ми звертатимемо більшу увагу на усну та письмову роботу студентів на семінарах».
К. КАШТАНОВ, першокурсник історичного: «Завдання нульових контрольних робіт були не складнішими, ніж завдання ЗНО, тільки досить складно було відповідати на відкриті питання, адже під час ЗНО я такої практики не мав».


Керівництво до дії


«На біологічному факультеті базовий зріз знань першокурсників проводять щорічно, адже вони є для викладачів своєрідним керівництвом до дії, допомагають віднайти підхід до студентів, визначити, які форми робіт будуть найбільш ефективними саме для цьогорічних першокурсників» - розповіла доц. В. В. МАРТИНЕНКО, заступник декана біологічного факультету з навчальної роботи. У цьому році базовий зріз знань з біології у першокурсників проводила доц. кафедри генетики і цитології О. В. ТАГЛІНА, яка знайомить їх з пропедевтичним курсом «Вища школа і Болонський процес». Вона розповідає: «Завдання для базового зрізу знань містили як тести, так і теоретичні питання з біології, що потребують стислої розгорнутої відповіді. Написали цю контрольну роботу 74 першокурсника з 81-ого. Загалом вони показали досить високі результати. Є студенти, які блискуче впоралися з завданнями та абсолютно підтвердили результати ЗНО. Серед них, наприклад, А. ВЕГЕРІНА, І. КОЗЛОВ, А. ЛЯШЕНКО. В цілому базовий зріз знань показав, що першокурсники здатні досить успішно давати відповіді на тестові завдання, але вони не вміють давати письмові відповіді, структурувати текст, робити його стислим, припускаються біологічних і орфографічних помилок, в тому числі і в біологічних термінах. Це свідчить про необхідність додаткових зусиль зі сторони викладачів, які працюють з першокурсниками, бо усі іспити в університеті є письмовими. Це також є підставою для введення додаткового іспиту, який має проводити ВНЗ, бо зовнішнє незалежне оцінювання не свідчить про те, наскільки абітурієнт готов до навчання саме у цьому вузі».
А. ВЕГЕРІНА, першокурсниця біологічного факультету: «Ця контрольна далася мені досить легко, завдання були легшими ніж на ЗНО, але мені не вистачило часу для того, щоб повністю відповісти на відкриті питання, адже практики відповіді на такі питання у мене немає».


А. ЧАЛА, наш спецкор.