Четвер, листопада 26, 2020

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

Аналізуємо сесію

Олена ПИЦИК

ВІД РЕДАКЦІЇ. Студентка групи Х-133  задоволена результатами: 94 бали з радіохімії і радіоекології, 82  – квантова хімія, 77  –  англійська мова, 82 бали з органічної хімії, 90 –  літня практика та 66 – сучасні експрес-методи аналізу…

Йдемо слідами анонсів з попередніх номерів і уже маємо результати. Хіміки з Х-133 і Х-134 були у повній «бойовій готовності»: чи виправдала сесія їхні сподівання?

Група мала чотири екзамени: радіохімія і радіоекологія, аналітична, органічна та квантова хімія, та три заліки: літня виховна практика, яку хіміки проходили в дитячих садках та таборах відпочинку, англійська мова й міжфакультетська дисципліна. Дві групи склали сесію без перескладань, але Х-133 виявилася сильнішою за Х-134.

Наталія Олександрівна НІКІТІНА, куратор групи:

– У Х-133 середній бал за всі іспити й заліки – «тверда четвірка», тобто близько 80-85-ти балів, а у Х-134 – «трійка» (60-65 балів). Я керую цими групами перший рік, задоволена результатами та їх роботою, вони завжди відгукуються на прохання й мотивацію до праці. Наприклад, 26-го грудня групі Х-133 запропонували пройти соціологічний моніторинг у комп’ютерній аудиторії, на що вони відразу погодились.

Олена ПИЦИК з групи Х-133 задоволена сесією, отримавши 94 бали з радіохімії і радіоекології, 82 бали – з квантової хімії, 77 балів – з англійської мови, 82 бали з органічної хімії, 90 – з літньої практики та 66 – з предмету «сучасні експрес-методи аналізу» (міжфакультетська дисципліна). Але результати виявились не найважливішими –вся група захоплена цікавим досвідом, отриманим під час досліджень. Олена ПИЦИК: «Я дуже хвилювалась за іспити з аналітичної та органічної хімії, бо не хотілося потрапити на перескладання. Захист курсових з аналітичної хімії надзвичайно мене зацікавив. Теми робіт включали в себе різні кількісні та якісні методи аналізу. Досліджувалась кількість важких металів у речовинах. Мені сподобалося визначення заліза у воді, нітратів у ковбасі, а частині студентів видали невідомі проби, в яких вони знаходили відповідні речовини».

Дівчина обрала тему «Визначення нітратів в овочах і фруктах». Для дослідження взяла картоплю, яблуко та огірок з супермаркету «АТБ». «Картопля та яблуко не перевищили гранично допустимої норми. Огірок перевищив норму для відкритого ґрунту, але «вклався» в норму для закритого ґрунту. Оскільки зараз зима, то огірки вирощуються в тепличних умовах, для яких передбачається трохи підвищений вміст нітратів», – пояснила Олена.

В новому семестрі студенти очікують нових експериментів у лабораторіях і нових можливостей заявити про себе у Каразінському.

Надія Рубініна.

 

 

Соціологи

КУТИРЬОВА Віра Ігорівна, кандидат соціологічних наук, доцент кафедри соціології:

– Дисципліну «Етносоціологія» я викладаю з 2015 року. Цей курс ознайомлює студентів з сутністю ентосоціальних феноменів, які відбуваються у сучасному суспільстві, а також  з методологією, методикою етносоціологічного аналізу сучасних соціальних проблем. І відповідно в рамках цього курсу студенти мають засвоїти  категоріальний апарат науки, вивчити основні теорії етносу, нації, етнічності. Це дозволяє їм використовувати гельмо-соціологічний підхід до аналізу актуальних проблем, передовсім політичних. Етносоціологію я викладала  у п’яти групах четвертого курсу. У рамках цієї дисципліни передбачено менше лекційного матеріалу і більше семінарських занять. Тому 50 студентів поділили на дві групи, щоб семінарські заняття було проводити зручніше.  За цим курсом студенти писали залік. Лідерами стали групи СЦ-41, СЦ-44 та СЦ-46. На жаль, у групі СЦ-42 шість з восьми студентів отримали бали в межах 50-60. Це пов’язано з тим, що студенти не дуже добре відвідували як семінарські, так і лекційні заняття. Останнім часом зростає частка таких студентів, які не звертають уваги на бали, для них головне отримати «зараховано». Однак є такі студенти, які завжди навчаються сумлінно. Влад Тягло, Антон Приходько, Костянтин Лисенко, Аделіна Попова, Серафіма Левінштейн – усі вони отримали бали вище 95.


 

Карина ЛУНЬОВА.