Неділя, вересня 15, 2019

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

За обрієм – Вітчизна!

Чехія

Ahoj! Мене звати Олександра Кучер. І тепер я вітаюся саме так, адже  нещодавно вступила до Чеського державного університету Менделя в Брно.

Тут я здобуваю другу вищу освіту після ступеню бакалавра в ХНУ імені В. Н. Каразіна. Протягом навчання у попередні 4 роки я зрозуміла, що журналістика у чистому вигляді – не моє. Проте саме завдяки alma mater я визначилася з майбутньою суміжною сферою зайнятості. Нею став маркетинг, який я планую вивчати на магістратурі в Європі. Але це згодом. Так, ви правильно зрозуміли: я нині знову вступила на перший курс, адже, на мою думку, без розуміння економічних процесів маркетолог значно поступається своїм колегам на ринку праці. Тож наразі я цікавлюся економікою підприємства та відкриваю для себе світ законів та статистики у статусі студента денної форми бакалаврату.

Чи важко було мені наважитися на переїзд?

– Так, доволі складно, але я давно зрозуміла, що у комфорті нема розвитку. Тож протягом року я готувала документи, підтягувала забуту математику та вивчала чеську (у державних вишах Чехії навчання національною мовою безкоштовне).

Скільки часу потрібно на оволодіння мовою?

– Мені знадобилося півроку аби у підсумку скаласти іспит та отримати високі бали. Чеська мова належить до  західнослов’янської гілки слов’янських мов, тож для українців вона доволі зрозуміла. Наприклад, дім – dům (дум), середня школа – střední škola (стршедні школа), послухайте! – poslouchejte! (послоухейте).

Що мене приваблює у навчанні?

– Переваг, дійсно, багато, перелічую основні:

1) Тут привітна адміністрація. Люди працюють аби допомагати студентам у вирішенні питань. Декан та всі його заступники досконало розуміють внутрішню систему та політику університету. Вони, так само як викладачі, відкриті: можна написати листа навіть у вихідний день і отримати вичерпну відповідь;

2) Навчання не примусове: якщо студент почуває в собі сили самотужки розібратися з матеріалом лекції – він може не їхати на пару. Професор надсилає презентацію з теми на особисту електронну пошту всім студентам. Якщо на слух ти сприймаєш краще – ласкаво просимо на лекцію;

3) Всі аудиторії обладнані для комфортного інтерактиву викладача зі студентами. Пересувні комп’ютери, проектори, мультимедійні дошки, колонки та система регулювання світла дійсно допомагають краще засвоїти матеріал через вплив на різні канали сприйняття;

4) Розклад 4/3: з понеділка по четвер пари, а п’ятниця, субота, неділя – для відпочинку, особистих справ чи роботи. Сама тривалість бакалаврату – 3 роки.

Мені дуже подобається місто, в якому я живу, та умови, в яких для розвитку потрібно лише бажання. А жага до нових знань завжди була зі мною! З мінусів виокремлю те, що я сумую за улюбленими викладачами Каразінського університету, але знаю, що вони тішаться моїм успіхам, де б я не була. Це надихає!

Чи рекомендую я студентам з України продовжувати навчання за кордоном?

– Так, якщо це буде викликом для вас. Не бійтеся нового! Пам’ятайте, усі кордони лише в наших головах, а я своїм прикладом буду доводити, що все реально і, можливо, також когось надихну.

Олександра КУЧЕР, студентка Чеського державного університету Менделя.