З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).
ВІД РЕДАКЦІЇ. Цього року Харківському університетському ліцею виповнюється 25 років. Він старший за Малий каразінський на 7 років. Тобто уже чверть століття здійснюється підготовка школярів, яка наближена до університетського навчання. Педагогічний колектив ліцею складається з 6 навчально-методичних кафедр: кафедра початкової школи, кафедра словесності, кафедра фізики, математики та комп'ютерних технологій, кафедра природничих наук, кафедра історії, права та суспільних дисциплін, кафедра іноземних мов, кафедра духовного та фізичного виховання. Пропонуємо познайомитися з трьома одинадцятикласниками, які прийшли до ліцею лише два роки тому, а тепер цілеспрямовано хочуть вступати до Каразінського.
Владіслава Кулініч: «Хочу навчатися на хімічному факультеті. З дитинства обожнюю хімію. Дуже чекала, коли ми почнемо робити досліди на уроках, але вивчати теорію також подобалося. Спочатку до ліцею я вступала на фізико-математичний профіль, але потрапила на хіміко-біологічний напрямок. Нині не шкодую, що так склалося. У ліцеї за два роки я добре вивчила хімію та біологію. З 6 класу захоплююся інтелектуальними іграми: «Що? Де? Коли?», «Своя гра», «Ерудит-квартет, «Брейн-ринг». Декілька разів у складі команди їздила на всеукраїнський рівень. Я дуже люблю подорожувати та вивчати мови. Наприклад, влітку отримала стипендію від Goethe-Institut та 3 тижні в Німеччині вивчала мову.
У ліцеї ми є великою родиною, де всі один одного знають. Я була шокована, коли протягом першого місця вчителі вже спілкувалися зі мною так, ніби знають з першого класу. Нещодавно на Каразінському колоквіумі я посіла І місце на секції «Хімія» з роботою на тему: «Професійні очні захворювання, які викликані хімічним отруєнням». Також брала участь в олімпіадах з хімії, біології, посіла ІІІ місце на обласному турі з економіки та ІІ – з німецької мови. Обираю Каразінський, оскільки він дає гарну загальну підготовку. З дитинства мене заворожувала ця будівля, хотілося опинитися там та вивчити всі ходи».
Роман Бавакіні: «Під час вступу до ліцею був першим у списку на фізико-математичний профіль. Я брав участь у всеукраїнських турнірах з фізики, якими займається декан фізико-технічного факультету Каразінського університету Ігор Олександрович Гірка. Після спілкування з ним я твердо вирішив, що хочу вступати на фізтех. Минулого року на Всеукраїнському турнірі з фізики мою доповідь дуже гарно оцінили. Тоді ми посіли ІІІ місце. Я люблю фізику ще з 4 класу. Раніше в Головному корпусі Каразіна були підкурси для школярів. Пам’ятаю, як ми паяли мікросхеми, а старші учні розв’язували задачі та проводили експерименти. У попередній школі ми не займалися активно турнірною діяльністю, тому мені подобається навчання в ліцеї.
У ліцеї панує особлива атмосфера. Завдяки позашкільній діяльності ми дуже згуртовуємось. Учитель фізики, керівник практики, Андрій Леонідович Ляшенко організовує для нас різні походи, наприклад, в Гайдари чи на байдарках. Ми граємо в настільні ігри, спілкуємося, разом готуємо та розпалюємо вогнище.
Також я захоплююся ковзанярським спортом. У майбутньому хочу займатися науковою діяльністю. Планую стати доктором наук та вивчати альтернативні джерела. Нині вивчаю англійську мову, аби після Каразінського перейняти досвід за кордоном».
Валерія Самойленко: «До 8 класу я не розуміла хімію, тому довгий час займалася з репетитором. Після вступу до ліцею зрозуміла, що хочу пов’язати своє життя з цією наукою. Тепер замість 6 балів у навчальному році маю 12. Зрозуміла, якщо щось цікаво, то можна все вивчити. Каразінський я обираю тому, що він є першим в Україні. Я брала участь в хіміко-біологічному турнірі імені І. І. Мечникова, де посіла ІІ місце. На цьогорічному Каразінському колоквіумі виступала з роботою на тему: «Вплив косметичних засобів на зір». Також активна в міських та обласних олімпіадах з хімії. Шкодую, що не прийшла до ліцею з 1 класу, адже за два роки багато чому навчилася. У нашому ліцеї звертають увагу на кожного учня.
Раніше я займалася балетом та танцями. Одного разу ми навіть їздили на гастролі до Китаю. Нині захопилася тхеквондо».
К. БОНДАР.