Четвер, листопада 14, 2019

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

Інтерв’ю в номер!

Чого чекаєте від літньої сесії?

Доц. Н. В. МАКСИМЕНКО, завідувач кафедри моніторингу довкілля та природокористування екологічного факультету: «Завдяки тому, що довгий час стояла холодна погода, студенти, більше уваги приділяли навчанню. Тому сподіваюся, що мої першокурсники краще складуть «Ландшафтознавство», ніж «Метеорологію» та «Кліматологію» в минулому семестрі. Чекаю, щоб студенти перейшли на літній період практик без боргів».

Олександр НОВАК, п’ятикурсник  історичного факультету: «Складнішим за інші дисципліни видається спецкурс «Історія повсякденного життя в Україні (1917-1991 рр..)».

Юлія МЕДВЕДЄВА, п’ятикурсниця екологічного: «Про сесію не встигаю навіть подумати. Наукова робота займає увесь час. Ніколи не переживала за іспити».

Доц. Ю. І. КОХАН, заступник декана з навчальної роботи філологічного факультету: «Цього семестру я викладаю дисципліну «Сучасна українська мова» в групі ЛЛ-11 (відділення прикладної лінгвістики), у ній навчається 12 студентів. Враження від групи в мене позитивні. Зараз ми проходимо лексикологію та фонетику. Велику частину матеріалу надаю на самостійне опрацювання, деякі питання розглядаємо на консультаціях протягом семестру. На початку квітня завершили вивчати лексико-фразеологічну частину та провели контрольну роботу. Після розділу «Фонетика» також відбудеться зріз знань. Дисципліна «Сучасна українська мова» у студентів-лінгвістів у поточному семестрі закінчується заліком. У першому семестрі вони прослухали «Вступ до мовознавства», тому я апелюю до вже набутих знань. Головне завдання студентів – правильно засвоїти матеріал. З лінгвістами звертаємо особливу увагу на переклад, багатозначність слів, паронімію, омонімію, в тому числі міжмовну».

Тетяна МАЙДАН, четвертокурсниця факультету іноземних мов: «Готуюся до іспитів протягом всього семестру, найкраща підготовка –  поступовість. Складатиму влітку  дисципліни «Переклад політичної та економічної англійської мови», « Китайська мова» та « Бізнес китайська». Найважчим предметом буде  «Стилістика китайської мови». Але я вірю у себе!».

 

Олександра ГАМОВА, першокурсниця факультету  іноземних мов: «Найважчими для мене предметами будуть «Історія зарубіжної літератури та «Англійська мова». Найпростіший – «Китайська мова» та «Мовознавство». Урок, який я запам’ятала з минулої сесії – не треба відкладати підготовку на потім».

Микита САВЧЕНКО, третьокурсник  МЕВ та ТБ: «Найлегшими предметами будуть «Китайська мова», «Новітня історія країн Східної Азії», «Країнознавство». Із найважчих – « Англійська мова» та «Міжнародні економічні відносини».  Сподіваюсь, що оцінки будуть вище 80 балів».

Доц.  Д. В. МАНГУШЕВ, заступник декана економічного факультету: «У квітні затвердили графік розкладу іспитів. Спочатку на сесію за традицією виходять четвертокурсники, адже в них попереду державний іспит. Вперше деякі економісти будуть складати ЗНО з англійської мови для вступу до магістратури. Минула сесія закінчилася досить добре та практично без втрат.

У цьому семестрі я викладаю для 4 курсу «Міжнародний бізнес» та «Менеджмент послуг», а для 3 курсу – «Маркетинг послуг» і «Контролінг». З графіку трохи вибили незаплановані зимові канікули, тож ми відпрацьовували заняття щосуботи».

М. С. МАТВЄЄНКО, заступник декана з наукової роботи медичного факультету: «Я викладаю дві дисципліни на 5 курсі для іноземних студентів: «Невідкладний стан» (у першому семестрі), «Анестезіологія та інтенсивна терапія» (у другому семестрі). У цьому семестрі ми маємо 5 великих лекцій. Оскільки «Анестезіологія та інтенсивна терапія» – це клінічна дисципліна, то особливу увагу звертаємо на девайси. Невеликі інструменти я несу на заняття, показую власне відео, яке знімаю під час чергувань. Ознайомлюємося з апаратом штучної вентиляції легень, апаратом для вимірювання тиску, дивимося практичні ролики, як робити інтубацію трахеї».

Карина СУЛЕЙМАНОВА, четвертокурсниця філологічного: «Я поєдную навчання з роботою, тому дуже важко поки що приділити час на підготовку до іспитів. Оскільки на магістратуру треба буде складати ЗНО з іноземної мови, то нині підтягую англійську. Хвилююся через державний іспит з журналістики».

Ольга БУЛГАКОВА, другокурсниця МЕВ та ТБ: «Як правило, літня сесія значно складніша, ніж зимова. Однаково серйозно увагу доводиться приділяти кожному з предметів, щоб набрати необхідні бали, що дозволяють отримувати стипендію».

Доц. С. В. АЛЬОХІНА, фізико-енергетичний: «Викладаю в цьому семестрі предмети "Комп'ютерна графіка" і "Комп'ютерне моделювання процесів теплопровідності". Очікую, що студенти складуть сесію, але прогнозую, що це буде десь 90%».

Роман СОКОЛЕНКО, другокурсник фізико-енергетичного: «Прогнозів немає, є мета. Слід розуміти, що кожен предмет важливий, готуватися потрібно однаково старанно до всього».

Руслан ТИМЧЕНКО, третьокурсник фізико-технічного: «Ця сесія обіцяє бути найскладнішою, адже третій курс – складний. Це перехід між студентом, який мало що вміє, і студентом-дипломником. На моєму курсі склалася ситуація, що десь у шести людей оцінки близько 100 балів з усіх предметів, включаючи заліки, – змагатися з ними за стипендію складно, але потрібно. Найбільше переживаю за «Квантову механіку». Другим за важливістю і за складністю для мене є "Електродинаміка суцільних середовищ"».

Т. Р. ЗЕТОВА, кандидат фізичних наук: «Цього року викладаю лабораторний практикум з оптики для другокурсників фізичного і радіофізичного факультетів – РР-21,ФА-21,ФО-21,ФО-22,ФТ-21.  Пари відвідує більшість – близько 70%. Звичайно, серед них є студенти з різним рівнем знань, проте вони усі дуже старанні, виконують завдання та  намагаються гарно проявити себе. Мені особливо приємно, що в кожній групі є студенти, яких дуже захоплює наука! У тих, хто відвідує пари, проблем із підсумковим контролем знань не буде, оцінку отримають в залежності від засвоєних знань. Стараються!»

Дар'я ВЕНГРИН, четвертокурсниця геолого-географічного: «Останній курс бакалаврату, тому на іспиті у нас всі предмети фахові. В групі – 20 студентів, більшість із нас завжди відвідує пари. Свідомо і без причини ніхто не прогулює, тому ГЦ-42 має найвищий середній бал успішності на факультеті. Гадаю, сесія буде успішною».

Проф. С.М. ШУЛЬГА, декан радіофізичного: «Як показує практика, літню сесію складати складніше. Однак  вона є перевідною, тому треба старатись. Бачу, що студенти готуються, тому впевнений, що всі складуть іспити. Особливо треба потрудитись четвертокурсникам, адже це їх остання сесія на бакалавраті. Близько 15 осіб на факультеті претендують на червоний диплом. Студенти, я рекомендую ставити високу планку, адже Ви навчаєтесь в одному з найкращих університетів і маєте можливість отримувати якісні знання. Не втрачайте свій щасливий квиток!»

Розмовляли спецкори   К. БОНДАР, Т. ЄРОХІНА, К.ТАРАСЕВИЧ, Д.КАЛЬНІЦЬКА, Ж.АДАМЕНКО.