Четвер, березня 28, 2024

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

Працюємо на майбутнє

Каразінський економічний турнір

ВІД РЕДАКЦІЇ. Щоб стати професіоналом, потрібно усвідомлено та завчасно визначитися, ким хочеш бути. Учні 10-11 класів шкіл, гімназій і ліцеїв Харкова та Харківської області взяли участь у третьому Каразінському економічному турнірі, який відбувся 9 квітня 2017 року на базі економічного факультету. До заходу приєдналося більше 160 учнів із 27 команд, що перевершило усі очікування.


…На турнірі учні змогли приміряти на себе ролі банкірів і аналітиків, побути економістами та менеджерами, виступити акціонерами та бізнесменами та ін. До завдань підійшли не лише з розумом, а й проявили почуття гумору. Така форма навчання допомагає школярам обмінятися досвідом з однодумцями, розвинути ораторські здібності, стати впевненішими у власних силах, а головне − познайомитися з університетом.

Модератором турніру виступив проф. О. І. ДАВИДОВ, декан економічного факультету: «Професія економіста, менеджера, фінансиста, маркетолога, бізнесмена, аудитора − це не суха мова цифр, вона полягає не в рутинному аналізі, а є дуже престижною, цікавою, захопливою. До цього турніру ми прийшли через те, що шукали нові форми комунікацій з потенційними студентами. Початок поклав популярний цикл лекцій з економіки. Далі вирішили, що спілкуватися зі школярами слід більш креативно, через їхню участь в інтелектуальних бізнес-іграх та економічному квесті, де можна більше дізнатися про економіку. Бізнес-ігри розробляли науковці наших кафедр. Хотілося, щоб учасники турніру цікаво та корисно провели час, відчули атмосферу економічного факультету, набули навичок роботи в команді та знайшли нових друзів. Звичайно, представлено більшість міських команд, але є й учасники з області. Оскільки турнір проводиться втретє, то школярі самі чекають на нього, декілька команд уже записалися на наступний рік. Навіть для себе ми визначали 21 команду-учасників, а вийшло більше, ніж планували. Три команди приєдналися безпосередньо перед самим турніром. Кожного року ми удосконалюємо його організацію. Встиг помітити, що з емоційного боку найцікавішим є аукціон, на якому учні могли витратити отриману за участь у бізнес-іграх і квесті спеціальну «валюту» (e-coin) на придбання цінних призів».

…На турнір виносилося шість інтелектуальних бізнес-ігор («Бізнес Гуру» − доц. Т. В. Чатченко, доц. О. В. Меленцова, «Управлінські поєдинки» − доц. І. А. Тернова, «Intelligent corporation» − доц. С. В. Беренда, «Financial challenge» − доц. О.В. Глущенко, доц. Н. О. Гребенюк, «Креативний маркетинг» − доц. Г. В. Євтушенко, «Кібер ігри» − викл. В. В. Зубова), які проходили в три цикли, під час них можна заробити спеціальну «валюту» − e-coin. На кожен цикл школярам видавалося по 3 квитки, це означало, що команда має розділитися навпіл, аби швидше та ефективніше виконувати завдання. За сумою отриманих учасниками на бізнес-іграх e-coin були визначені команди − переможці турніру, якими стали  Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 Київського району м. Харкова (1-е місце), Харківський фізико-математичний ліцей №27 Харківської області (2-е місце), Балаклійський ліцей Балаклійської районної Державної адміністрації (3-є місце). Згодом «найбагатші» юні економісти на аукціоні мали можливість обміняти їх на  цінні призи. Після бізнес-ігор діти вирушили на квест «Шерлок: знак двох».

Доц. Т. В. ПОНОМАРЬОВА, відповідальна за проведення квесту: «Ідея квесту виникла минулого року. Обрали саме Шерлока, бо нині серіал про нього має велику популярність. Оскільки більшість школярів знайомі з цим героєм, то вирішили «оживити» його в наших завданнях. Команди ділилися на дві групи. Одним давалася певна економічна ситуація (пошуковий рівень), де відігравалися ролі Шерлока, Ватсона та місіс Хадсон. Діти мали розгадати код та скласти слова, розв’язати анаграми. Іншим потрібно було застосувати логічне мислення, використати дедуктивний метод».

Леон ПІПІЯ, учень 10-Б класу Харківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 119: «Найбільше мені сподобалися «Управлінські поєдинки». Там треба було сидіти навпроти суперника і вести дискусію на запропоновану ситуацію. Мені все дуже сподобалося, до того ж виграв у цьому турі. Я чітко відстоював свою позицію, що й допомогло перемогти. Задача полягало в тому, що компанія, яка займається бізнес-проектами, вчасно не зробила завдання для клієнта і представила виконану роботу лише на 80 %. Інша частина нашої команди трохи розгубилася на «Intelligent corporation». Говорять, що не змогли вчасно зібратися. Окрім якихось знань дуже важливо орієнтуватися на місці. За одну гру ми з моєю однокласницею Лізою Тонкою заробили 15 e-coin. Плануємо через рік вступати на економічний факультет».

Олександра БАРАНОВА, учениця 10 класу Харківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 17»: «Сподобався формат інтелектуальних бізнес-ігор. На мою думку, найбільше саме лідерських якостей доводиться проявляти на «Управлінських поєдинках», оскільки ти маєш переконати не тільки суперника чи журі, а й усю аудиторію в своїй правоті. Уперше беру участь у такому заході. Тепер без вагань можу сказати, що хочу вступати на економічний. Наступного року теж планую знову приїхати сюди».

Сторінку підготувала Карина БОНДАР, наш спецкор.