П'ятниця, листопада 24, 2017

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

На Вченій раді

Вектори міжнародного співробітництва

ВІД РЕДАКЦІЇ. За планом Вченої ради  у червні відбулося обговорення питання щодо реалізації  міжнародних програм, залучення міжнародних центрів університету до співробітництва, запрошення іноземних фахівців читати курс лекцій тощо. Варто зазначити, що у грудні цього року про міжнародну діяльність університету  на ректораті розповідав проректор з міжнародного співробітництва, проф. З. Ф. НАЗИРОВ. Цього разу університетську дискусію щодо міжнародних програм та академічної мобільності продовжив директор Центру міжнародного співробітництва О. І. ФАДЄЄВ.


Як зазначає Олександр Іванович, у цілому, найбільший акцент ставиться на навчальні програми міжнародних центрів, однак сьогодні університет намагається залучити співробітників центрів, враховуючи їх контакти, аби просувати науку вперед. Щоб наші вчені могли брати участь та долучатися до міжнародних грантів та наукових проектів звідусіль.  Такий головний меседж.  Пропонуємо вашій увазі розгорнуту  доповідь  «Про роботу з реалізації програм міжнародного співробітництва» директора Центру міжнародного співробітництва О. І. ФАДЄЄВА.

До складу Центру міжнародного співробітництва входять два відділи: Відділ міжнародних програм та академічної мобільності, Відділ організації міжнародної діяльності та вісім центрів: Українсько-Арабський академічний центр, Українсько-Африканський академічний центр, Українсько-Ізраїльський академічний центр, Українсько-Індійський академічний центр, Українсько-Італійський академічний центр, Українсько-Німецький академічний центр, Українсько-Польський академічний центр науки та культури та Українсько-Франкофонний академічний центр. Всі підрозділи Центру працюють в повному контакті й не можна відокремити, де закінчується робота одного та починається робота іншого.

У 2015-2016 навчальному році центри працювали за своїми планами. В стислому вигляді про роботу центрів можна сказати наступне:


Українсько-Арабський академічний центр

За звітній період надавалися консультації для заново прибулих  іноземних студентів та абітурієнтів, здійснювалася їх адаптація до освітніх норм університету та надавалась допомога в підготовці їх документації відповідно до освітньої системи України. Проводилися зустрічі із юристами, які надавали консультації в сфері міграційного законодавства України. Також обговорювалися спільні проекти в галузі розвитку освіти, академічного обміну та культури з представниками установ країн Сходу, які відкриті для співробітництва.

11 травня 2016 року у приміщені центру відбулася зустріч Надзвичайного і Повноважного Посла Республіки Ліван в Україні пані Клод Халіль Аль ХАЖАЛ зі студентами медичного факультету, громадянами Лівану та представниками ліванської діаспори. Цього року розпочали роботу курси арабської мови.

 

Українсько-Африканський академічний центр

За звітній період надавалися консультації для заново прибулих  іноземних студентів та абітурієнтів, здійснювалася їх адаптація до освітніх норм університету та надавалась допомога в підготовці їх документації відповідно до освітньої системи України. Проводилися зустрічі із юристами, які надавали консультації в сфері міграційного законодавства України.

Співробітники центру брали участь в організації низки наукових конференцій за участі африканських студентів-медиків Каразінського університету. Були проведені флешмоб «Всесвітній день доброти», флешмоб присвячений Фестивалю африканської культури, щорічні спортивні змагання «Спортивний тиждень» та був організований захід з нагоди випуску африканських студентів, які навчалися на медичному факультеті. Цього року розпочали роботу курси з вивчення мови суахілі.

 

Українсько-Індійський академічний центр

Українсько-Індійський академічний центр займається організацією дозвілля індійських студентів, що навчаються в Каразінському університеті. Центр інтегровано у культурне та соціальне життя міста. Завдяки участі в ньому він може ефективно рекламувати університет серед абітурієнтів і осіб, зацікавлених в співробітництві з університетом.

Під час акції «Ніч науки», 26 вересня 2015 року центр провів екскурсії для студентів із Індії до 14 вищих навчальних закладів міста та  Харківського планетарію.  23 квітня 2016 року == участь в щорічному міському Карнавалі культур в Центральному парку розваг імені М. Горького. Індійські студенти під час карнавалу ознайомили гостей свята з тонкощами індійських танців. Також у рамках заходу проходив майстер-клас японської каліграфії, під час якого професор з Японії навчав писати всіх бажаючих свої імена японськими ієрогліфами.

28 травня 2016 року - проведення в Каразінському університеті Дня індійської культури. Уже другий рік поспіль успішно працюють курси з вивчення японської мови та культури.


Українсько-Італійський академічний центр

Центр сприяв поїздці 12 студентів економічного, юридичного факультетів и факультету міжнародних економічних відносин та туристичного бізнесу  до Італії на навчання в Університет м. Фоджа в межах програми «Еразмус+».

Центр постійно запрошує італійських фахівців для читання лекцій, серед таких заходів можна зокрема зазначити:

- прийом в університеті професора Першого Ліцею Мистецтв м Турін,

фахівця в галузі історії  мистецтв Марко Россаті для читання курсу лекцій та обговорення перспектив співробітництва з Вищою нормальною школою м. Піза.

- прийом в університеті професора Лоренцо де Веккі, фахівця в галузі

історії літератури, латинської мови та італійського театру, викладача Державного наукового ліцею м. Трієст для читання курсу лекцій.

- прийом в університеті Антоніо Сорелла, фахівця з італійської

лінгвістики, професора Університету імені Габріеле Д’Аннунціо м. Кьеті-Пескара для читання курсу лекцій та обговорення участі студентів та викладачів університету в конкурсі на отримання премії Пенне.

В центрі проводяться консультації за діючими програмами академічного обміну студентів, аспірантів і викладачів. Цього року розпочали роботу курси з вивчення італійської мови.

 

Українсько-Німецький академічний центр

Основні задачі Українсько-Німецького академічного центру - встановлення і розвиток плідних академічних зв’язків ХНУ імені В.Н. Каразіна та інших вищих навчальних закладів Харкова з науково-освітніми, бізнесовими та культурними закладами Федеративної Республіки Німеччина, ініціювання та всебічна підтримка спільних проектів в галузі розвитку освіти та академічних обмінів.

Центр активно бере участь у «Тижнях Німецької мови», що проходять з ініціативи Посольства Федеративної Республіки Німеччина в Україні, Генерального консула ФРН в Дніпропетровську та Почесного консула ФРН у Харкові.

В центрі було організовано проведення низки заходів, серед яких можна зазначити:

Виставку плакатів «Шлях до Єдності Німеччини». Плакати окреслюють події, що сприяли об’єднанню Німеччини. Виставку підготували Федеральний фонд вивчення диктатури СЕПГ та Федеральне міністерство іноземних справ Німеччини. Студенти працівники ХНУ імені В.Н. Каразіна та усі бажаючі мали можливість відвідати виставку безкоштовно.

На базі Українсько-Німецького академічного центру проходять стажування практиканти із Німеччини.  Починаючи з 23 лютого 2016 року, щовівторка, Українсько-Німецький академічний центр проводить курси німецької мови для лікарів та студентів медичних факультетів.

 

Українсько-Польський академічний центр науки та культури

Протягом звітного періоду центр співпрацював за різними напрямками  з Варшавським університетом, Європейським інформаційно-економічним університетом у Варшаві, Зеленогурським університетом, Жешувським університетом, Політехнічним університетом Лодзі, Університетом імені Кардинала Стефана Вишинського, Університетом імені Марії Кюрі-Склодовської в Любліні, Університетом Лодзі, Ягеллонським університетом.

У вересні-грудні 2015 року польську мову вивчали 30 осіб у 4 групах. Викладачі - Софія Азовцева і Тетяна Гриньова. Раз на місяць організовано додаткові заняття, які проводить носій польської мови. У січні 2016 року набрано нову групу для занять польською мовою. У 2015-2016 році на курсах навчалися 43 особи, які отримали сертифікати щодо отримання певного рівня володіння польською мовою. Більшість з них подавали документи на різні програми навчання у Польщі. З листопада 2015 року на базі Центру почав працювати Розмовний Клуб, який проводить канд. філологічних наук Славомір Вавришук (Польща). Тематичні засідання Клубу проходять двічі на місяць.

У Центрі утворено повноцінну польсько-мовну бібліотеку (близько 1500 од.) за сприяння ГК РП у Харкові, Польського дому, польських університетів та приватних осіб. У березні-квітні спільно з Польським домом підготовлено до друку довідник «освіта у Польщі» (350 стор.). На 2016 році Центром підготовлено та передано до Генерального Консульства РП у Харкові заявки на фінансування семи проектів ХНУ.

 

Українсько-Франкофонний академічний центр

Основним напрямком діяльності центру є популяризація французької мови та культури, університетське співробітництво та викладання  французької мови.

У 2015-2016 навчальному році центр приймав активну участь у культурних заходах, що проводились в Україні за ініціативою Посольства Франції в Україні, зокрема - Тижні анімаційного кіно, Тижні документального кіно, Тижні Франкофонії. Також в рамках заходів, присвячених COP 21 – конференції з питань змін клімату, що відбувалась у Парижі у грудні 2015 р., Українсько-Франкофонний академічний центр проводив інтерактивну лекцію Сіріла Дюфера «Біосфера» та приймав участь у Конференції з питань екології на екологічному факультеті. У березні 2016 р. відбувався показ документального фільму швейцарського режисера-документаліста Емануеля Графа про події в Україні «Українські записники».

Наразі в Харківському національному університеті імені В. Н. Каразіна реалізується 5 проектів Темпус Європейського Союзу: Проект “IMPRESS” - «Підвищення ефективності студентських служб». Проект “TRADIR” - «Навчання альтернативному вирішенню суперечок як підхід до забезпечення прав людини». Проект  “EANET” -  «Створення мережі випускників-підприємців». Проект “QANTUS” - «Кваліфікаційні рамки для наук про навколишнє середовище в українських університетах». Проект “SEHSI” - Регіональний сталий розвиток на основі синергетичної взаємодії «екологія-людина» (багатодисциплінарні навчальні курси для магістрів, аспірантів та студентів, які навчаються протягом життя, за напрямком «інженерія»).

У 2015/2016 навчальному році за проектами програми Темпус Європейського Союзу до Білорусі, Великої Британії, Іспанії, Італії, Литви,  Німеччини, та Польщі виїхали 16 фахівців екологічного, юридичного факультетів та факультетів іноземних мов, комп’ютерних наук, психології, Центральної наукової бібліотеки, Центру міжнародного співробітництва та адміністрації університету, а також 3 студенти економічного та юридичного факультетів до Великої Британії, Литви та Німеччини. За проектами програми “Еразмус” Європейської комісії до Іспанії, Німеччини, Португалії та Франції виїхали 6 фахівців фізико-технічного, хімічного факультетів та факультетів іноземних мов та математики і інформатики.

У Харківському національному університеті імені В.Н. Каразіна реалізуються програми подвійних з дипломів  з наступними ВНЗ:  Політехнічний університет Лодзі (м. Лодзь, Польща) -бакалавріат за напрямом підготовки: «Менеджмент», бакалавріат за напрямом підготовки «Екологія, охорона навколишнього середовища та збалансоване природокористування», магістратура за напрямом підготовки «Механіка»; Університет Ніцци - Софії Антиполіс (м. Ніцца, Франція) - магістратура за напрямами підготовки «Інформатика» та «Хімія»; Політехнічна школа (м. Палєзо, Франція) - магістратура за напрямом підготовки «Експериментальна ядерна фізика та фізика плазми»; Університет Лілль-1, наук і технологій (м. Вілльньов д’Аск, Франція) - магістратура за напрямом підготовки “Хімія”. За програмами подвійних дипломів в 2015/2016 навчальному році виїхали 14 студентів. За програмою “Горизонт 2020” виїхали 4 фахівці до Політехнічного університету Лодзі (Польща), 2 фахівці - до Технічного університету в Кошице (Словаччина) та 1 фахівець - до Університету Фессалії (Греція). Загальна кількість студентів, які взяли участь у програмах академічної мобільності за 2015/2016 навчальний рік становить 105 осіб.

Отже, на завершення варто підбити основні підсумки та цілі: потрібно посилити роботу міжнародних центрів університету, наряду з профільними факультетами, у їх залученні до запрошення іноземних фахівців для читання курсів лекцій та довгострокової педагогічної роботи у Харківському національного університету імені В.Н. Каразіна. Використовуючи потенційні можливості академічних центрів та їх наявні контакти, посилити роботу міжнародних центрів університету, наряду з профільними факультетами, в пошуках потенційних партнерів університету участі в наукових двосторонніх та багатосторонніх міжнародних проектах та грантах.