Неділя, вересня 24, 2017

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

Як ми працюємо

Студенти з маркетинговим мисленням

ВІД РЕДАКЦІЇ. У № 10 газети ви читали матеріал про кращу групу соціологічного факультету - СЦ-55. Під час його підготовки ми звернули увагу на дисципліну «Методи маркетингових досліджень», яку читають на кафедрі методів соціологічних досліджень. Це базовий курс,що триває протягом двох семестрів поспіль,  щоразу завершується екзаменом.  Про його особливості та результати першого місяця навчання говоримо зі старшим викладачем Тетяною Сергіївною ЗУБ та викладачем Наталею Миколаївною ОРЯБІНСЬКОЮ.

Навколо вищої освіти точиться чимало дискусій: мовляв, часто університетська теорія не має нічого спільного з практикою, тому студенти закінчують ВНЗ не підготовленими до реальних умов професійної діяльності. Зменшити розрив між академічними знаннями та прикладними навичками намагаються на кафедрі методів соціологічних досліджень. Тут викладають соціологи-практики, які працюють не лише в університеті, а і в українських та закордонних компаніях. «Під час розробки дисципліни «Методи маркетингових досліджень» ми намагалися створити умови для того, щоб студенти знайшли себе на ринку праці. Хороших маркетологів потребують і компанії будь-якої величини, і соціальні та політичні проекти. Ми хочемо, щоб після роботи над курсом студенти знайшли себе як дослідники», - говорить Тетяна Сергіївна ЗУБ. Одне із завдань цього курсу - розвинути маркетингове мислення, уміння обрати необхідний ринок, продукт, сконцентруватися на певній аудиторії, розробити рекламну кампанію.

Дисципліну читають для групи СЦ-45, яка вже проявила себе у минулому році під час ознайомчої практики. Студенти працювали над багатоаспектним дослідженням, яке замовила мережа взуттєвих магазинів. Тож тепер, під час лекцій та семінарських занять, вони мають достатньо досвіду, щоб співвідносити теорію з власними враженнями.

Четвертий курс іде на практику в листопаді. Вона вибудовується так, щоб студенти могли застосувати методи, про які почули на курсі «Методи маркетингових досліджень», у реальних ситуаціях. «Під час практики студенти отримують можливість проявити себе, вчаться знаходити аргументи у переговорах, працювати із замовником та знаходити компроміси. Вони можуть зрозуміти, що їм подобається найбільше: писати, занурюватися у цифри, або ж організовувати процеси, вести перемовини. Ми можемо подивитися на студентів у роботі і потім рекомендувати їх для компаній, які звертаються до нас з вільними вакансіями», - говорить Наталя Миколаївна ОРЯБІНСЬКА. За роки існування цього курсу, студенти провели ряд комплексних досліджень. Наприклад, працювали для компанії, що розповсюджує бельгійську каву,  серед фітнес-клубів, магазинів спортивного одягу, на ринку вікон, книжковому, ПВХ-панелей, театральному (ребрендинг ХНАТОБУ).

Під час занять та практики на третьому курсі та у перший місяць четвертого група СЦ-45 показала себе якнайкраще. Наталя Миколаївна: «Я ними дуже задоволена: і рівнем знань, і відвідуванням. У нас було перше семінарське заняття, деякі студенти просто вразили здатністю «схоплювати» матеріал. У групі 19 студентів, кожен з них виявляє себе по-різному, в залежності від поставлених завдань.  Особливо помітно, якщо студенти спробували себе у професії під час літніх канікул. Їм легше проходити курс, вони краще розуміють, про ще йдеться на лекціях, адже співвідносять інформацію з власним досвідом. До речі, наприкінці цього курсу студенти напишуть резюме і ми змоделюємо «співбесіду». Допомагатиме нам студентка цієї групи (Олександра Борщева), яка вже працює у сфері підбору персоналу. А у маркетингову компанію працевлаштувалася Тетяна Кондратюк: керівництво у захваті від її умінь. Чудово проявляють себе Вероніка Симонова, Юлія Комин, Анастасія Луб’яна, Офелія Тармолозян та багато інших».  Тетяна Сергіївна: «Судячи з минулорічної практики, чудовий рівень знань та умінь показує  80% студентів. Наша кафедра вважається однією із складних, у нас навчаються дуже сильні студенти. Вони приходять сюди, зробивши усвідомлений вибір, знаючи, що буде нелегко, але, якщо судити з випускників, наші методики виправдовують себе. Група прекрасна, з минулого року набралася і знань, і впевненості. Зараз вони цілковито включені у навчання, уже на перший семінар зробили серйозне дослідницьке завдання».

У СЦ-45 чудові перспективи: вони готові працювати, з однаковою вдячністю сприймають і похвалу, і критику. Викладачі та студенти навчаються одне у одного, адже маркетингові дослідження - це сфера, яка потребує творчого підходу, у ній не буває констант і готових рішень. Що ж, тим цікавіше разом знаходити правильний шлях.

Я. ОЛЕНЬКА