Четвер, березня 28, 2024

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

Новий інститут

Поєднання найкращих досягнень


ВІД РЕДАКЦІЇ. Інститут післядипломної та заочної (дистанційної) освіти - поєднання найкращих досягнень двох центрів! 26 січня 2015 р. ректор підписав наказ про створення Інституту післядипломної та заочної (дистанційної) освіти на базі двох центрів: післядипломної освіти та електронного навчання. Наш кореспондент Л. ЩЕРБАК поспілкувався з директором  доц. В. Г. ЛЕВЧУКОМ.

- Вікторе Георгійовичу, розкажіть про новий інститут.


- Ми плануємо поєднати найкращі досягнення Центру електронної освіти та Центру післядипломного навчання. Завдання новоствореного інституту - реалізовувати всі функції цих центрів, використовуючи найсучасніші методи навчання. Зараз відбувається процес перерозподілу функцій та інтенсифікації, оптимізації роботи.


- Що саме стало передумовою для створення Інституту?


- Значний накопичений потенціал університету дозволив створити цей інститут. В нашому банку веб-ресурсів зараз знаходиться понад 700 дистанційних курсів. Є курси, пов’язані з підвищенням кваліфікації, та курси, підготовлені співробітниками Центру довузівської підготовки. Склалася певна система підвищення кваліфікації післядипломної освіти, наприклад, Інститут стажування, школа педагогічної майстерності для молодих викладачів. У нашому Центрі електронного навчання ми перейшли на форму роботи, спрямовану на результат. Існують курси підвищення кваліфікації «Технології дистанційної освіти у вищому навчальному закладі». Вони були запроваджені спільними зусиллями Центру електронного навчання та Центру післядипломної освіти, ще до створення інституту, з метою навчання викладачів та співробітників університету. Варто зазначити, що минулого року на цих курсах в межах шести потоків було підготовлено 144 викладача. Кожен викладач, закінчивши навчання, захищає власний дистанційний курс, за яким вже можна навчати студентів. Виконуємо поставлене завдання із забезпечення дистанційними курсами всіх напрямів університету. У цьому році (січень-лютий) ми провели експрес-підготовку викладачів медичного факультету.


- Наскільки затребуване зараз дистанційне навчання?


- На сьогоднішній день воно користується значним попитом. Зараз в освіті наявні такі тренди:  безперервність навчання, його індивідуалізація, прагматизм. Саме дистанційна освіта забезпечує потребу в індивідуальності навчання! Зараз мета новоствореного інституту - підвищення попиту серед працівників практичної сфери діяльності, ми надаємо їм змогу підвищити свою кваліфікацію без відриву від роботи. Наприклад, в Україні були введені міжнародні стандарти фінансової звітності, тому ми плануємо з вересня цього року додати новий напрям дистанційної підготовки «Облік та аудит», із сертифікацією на знання міжнародних норм обліку та аудиту. Взагалі я вважаю, що той, хто налаштований на отримання знань, їх завжди отримає, але дистанційний курс навіть не налаштованих змусить навчатися!


- Вікторе Георгійовичу, чи приходять навчатися дистанційно іноземці?


- Ми зараз працюємо над залученням до навчання студентів з інших країн. Ректорат визначив чотири спеціальності, за якими ми повинні мати повні пакети підготовлених курсів для навчання іноземних студентів. Це «Адміністративний менеджмент» (магістратура), «Міжнародна економіка», «Туризм» та «Правознавство». Ці спеціальності користуються попитом та мають вже готову базу для створення дистанційних курсів для іноземців, вони потребують лише доопрацювання. Варто додати, що ми підготували вже 29 викладачів із Центру міжнародної освіти і, таким чином, отримали 21 дистанційний курс з російської мови, фізики, хімії, математики, історії України, історії української культури.


-  За якими напрямами зараз можна дистанційно навчатися?


- За напрямами таких факультетів, як економічний, МЕВ і ТБ, механіко-математичний, комп’ютерних наук, географічний, психологічний та екологічний. Також надається можливість вивчення обмеженої кількості хімічних дисциплін. У грудні ми закінчили цикл семінарів з історичним факультетом та зараз вони групують свої ресурси для дистанційного навчання. Медичний факультет використовує дистанційне навчання, як доповнення до денного. Маються дистанційні курси з дисциплін біологічного, фізико-технічного факультетів, курси, підготовлені співробітниками Центру міжнародної освіти.


- Розкажіть, будь ласка, детальніше як відбувається саме навчання?


- Певним чином дистанційне навчання схоже на заочне, але воно передбачає суттєву економію коштів як для університету, так і для студентів. Значно скорочений час сесії, тому що непотрібне зачитування лекцій, всю інформацію студенти отримують в електронному вигляді, навіть практичні завдання можна робити, не виходячи з дому. Підсумковий контроль все ж існує, також наявна установча сесія, в межах якої відбувається підключення до системи дистанційного навчання, знайомство з викладачами. Термін навчання такий самий, як на заочному відділенні. Важливим є те, що дистанційне навчання є інтерактивним, наприклад, викладачі можуть записувати свої лекції на відео, наявні постійні індивідуальні консультації. Серед наших студентів є люди дуже різного віку та місця проживання. Наприклад, за цей тиждень на нашому сайті працювали студенти з таких міст, як Київ, Запоріжжя, Маріуполь, Лисичанськ, Рівне.