П'ятниця, березня 29, 2024

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

Сесія на відмінно!

Cесія на відмінно!


Ольга ЧИЧИНА, відмінниця факультету міжнародних економічних відносин та туристичного бізнесу, група УО-21: «Склала сесію на відмінно. До речі, третю сесію складати було легше, ніж першу, але важче, ніж другу. Мала п’ять іспитів, шість заліків та курсову. іЗ іспитів тільки один автомат, цього разу з політології. Мені подобається, що протягом семестру можна набрати певну кількість балів, але і тут є «мінус»: автоматів мало. А ще тести на іспитах не подобаються: я не можу повністю показати свої знання».
Читайте, будь ласка, інтерв’ю наших спецкорів за підсумками осіннього семестру.
ВІД РЕДАКЦІЇ. Пропонуємо Вашій увазі аналіз результатів осіннього семестру. Інтерв’ю в номер підготовлені нашими спецкорами; О. НОВИКОВОЮ, В. ЖЕДЕНКО, О.КОСТІНОЮ, А. КУТАС, А. ЧАЛОЮ В. ДЕНИСЕНКО, М. ШАЛІМОВОЮ.

 

Із випробування вийшли з гідністю


Проф. В. М. САВЧЕНКО, декан медичного факультету: «Наш факультет із гідністю вийшов з того становища, яке склалося у результаті трьохтижневого карантину. Адже ми відразу орієнтувалися на те, щоб студенти, знаходячись на канікулах, займалися самостійною роботою з тих тем, які вони пропустили. Після закінчення канікул, викладачі дали студентам тести на перевірку самостійно вивченого матеріалу. Усі хто мав доступ до Інтернету, отримували завдання, консультації по електронній почті. Ось таким чином ми і вийшли з цієї ситуації. У нас дуже добре навчаються студенти-бюджетники – серед 129 студентів 90 % отримують стипендії. Дещо нижча успішність серед іноземних студентів. І це не лише тому, що у них немає здібностей до навчання чи незнання мови, а й тому, що часто немає і бажання. А у нас їх 293! У 2009 році зараховано 23 студенти на англомовну форму навчання.
Якщо ж говорити про успішність у цифрових стандартах, то за результатами сесії ми відрахували шість студентів, 48 % студентів факультету склали сесію на «відмінно» та «добре», а 50 % - на «задовільно».

 

Перша четвірка


Павло КОБИЛІН, третьокурсник геолого-географічного факультету: «У минулому семестрі, як на мене, сесію я склав не дуже добре. Отримав одну четвірку з профільного предмету – соціальній географії. Перша четвірка за весь час навчання в університеті!
Я брав активну участь у семінарах, вчасно робив практичні роботи і міг би отримати автомат, але екзаменаційну роботу написав не дуже. Все справедливо! Карантин на мене ніяк не вплинув. Навпаки, на ньому я підбив усі справи, які накопичилися за пів семестру. Отже, в цілому сесія пройшла успішно!»


Найважче - скласти борги


Марина МІНЮКОВА, четвертокурсниця механіко-математичного факультету: «У зимову сесію я складала чотири іспити: право, методи оптимізації, чисельні методи та випадкові процеси. До того ж, на стипендію впливала педпрактика, яку ми проходили у вересні. Отримала п'ять, три, чотири, чотири та п'ять відповідно. Найскладнішим було скласти перед іспитами усі борги (лабораторні, контрольні тощо). Загалом результатами сесії я задоволена, та знаю, що могла би краще. Трійка, безумовно, засмутила. Скласти краще сесію мені завадив карантин, КВК і власні лінощі. Я знаю, якби я приділяла трішки більше часу навчанню, отримала би червоний диплом. Але так мені жити набагато цікавіше».

 

На підвищену стипендію


Ілля ЛЕВАНДОВСЬКИЙ, четвертокурсник фізичного факультету: «У зимову сесію я складав п'ять іспитів: астрофізику, квантову механіку, загальну астрофізику, зіркову астрономію та економіку. Склав, як завжди, на підвищену стипендію. А найскладнішим було прокинутися вранці на іспит і побороти власні лінощі».

 

Не вистачає духу


Доц. А. М. НЕЛЮБА, кафедра української мови: "У цю зимову сесію я приймав іспит із практичної стилістики української мови у третьокурсників відділення журналістики. Курс прослухали дві групи по 30 студентів. З них допущено до іспиту було трохи більше однієї групи. Автомати я запропонував 15 студентам. Деякі з них вирішили підвищити оцінку на іспиті. У результаті маємо дві п'ятірки на курс (А. КУТАС, А. ЧАЛА). Загалом можу сказати, що порівняно з нинішнім четвертим курсом серед студентів побільшало Ледацюг (з великої букви). Я вже не порівнюю зі студентами перших наборів відділення журналістики, де читав курс "Лексика і фразеологія". Загалом вони мали кращий рівень підготовки, успішності та зацікавленості і бажання навчатися. У багатьох сьогоднішніх студентів не вистачає відповідальності за навчання як серйозну справу, не вистачає духу працювати протягом більш-менш тривалого часу – семестру: починають семестр добре, а потім здаються, часто нехтуючи поточними заняттями. Добре, що керівництво деканату не тисне на викладача за виставляння низьких оцінок. Це уможливлює реальне оцінювання знань студентів. Близько двадцяти третьокурсник в мене й досі складають іспит, зловживаючи моїм особистим часом. Отже, сесія триває і невідомо, коли закінчиться".


Рівень знань стабілізувався


Проф. С. М. ШУЛЬГА, декан радіофізичного факультету: «Зимову сесію на нашому факультеті складали 484 студенти. Результати непогані: відмінників – 75, хорошистів – 223, стипендію отримують – 339 (69%), відраховано – 12 (3 першокурсники, 3 другокурсники, 4 третьокурсники та 2 четвертокурсники). З п'ятого курсу не відрахували жодного студента. Двоє четвертокурсників підтвердили іменні стипендії: імені О. С. Попова (О. БАТРАКОВ) та імені Д. А. Романського (О. КЛІМЕНКО). Перший курс цього року порадував: непогано засвоїли математику і фізику, хоча й ціною кількох перескладань. Рівень студентів стабілізувався (кілька років тому у нас був серйозний спад). Навіть конкурс виріс на деякі спеціальності: 4 студенти на мікронаноелектроніку та 2,7 на прикладну фізику».


Безсонні ночі


Валерій НОЧНИЙ, відмінник першого курсу фізико-енергетичного факультету, група НО-12: «Для мене моя перша сесія виявилась не дуже легкою. Складали чотири іспити: математичний аналіз, аналітичну геометрію, історію України та фізику. Більш за все хвилювались за математичний аналіз, вважається, що він найскладніший. Але безсонні ночі, підготовка пішли на користь. Історія України виявилась рятівним поясом для тих, хто погано склав математику, бо п’ятірка перекриває трійку. Чому відсутні автомати
Карантин залишив слід
Євгенія СВИРИДОВА, другокурсниця соціологічного факультету: «У зимову сесію я складала п’ять іспитів і п’ять заліків. Взагалі все пройшло добре, але карантин залишив свій слід: було важко наздоганяти. Автоматом ставили тільки «відмінно», тому я складала всі дисципліни. Найважчим був іспит із психодіагностики. У новому семестрі я залишилася без стипендії. Буду намагатися виправитися на літній сесії».



Лише одна проблема.


Проф. Л. С. СОРОКА, декан факультету комп’ютерних наук: «Результати ЗНО показали, що достатньо високий рівень мають нинішні першокурсники. Але в тестів є і свої недоліки. Наприклад, абітурієнт склав ЗНО з української мови та літератури краще, ніж з математики, а проходить як середній абітурієнт. Тобто нам хотілось мати свою систему, з якою можна обирати профільно математичного студента, талановитого і зацікавленого студента. В цілому сесію склали нормально: близько 65% студентів отримують стипендію, а семеро відраховані через відсутність на заняттях. Ми маємо тільки одну проблему і ця проблема зі студентами, які не відвідують заняття, бо предмети ідуть ланцюжком: якщо ти був на першій лекції, але пропустив другу, то третю ти не зрозумієш взагалі. Хотілося б нікого не відраховувати».
2 % перескладають.
Є. І. СЕМЕНЯК, викладач кафедри цивільно-правових дисциплін юридичного факультету: «Я викладаю дисципліну «Екологічне право, земельне право, аграрне право». Взагалі студенти зацікавлені, але все одно 1-2 % з курсу перескладають. Пов’язано, на мою думку, це з тим, що не усі студенти чітко розуміють та виконують вимоги навчального процесу з Болонською конвенцією».

 

Матаналіз - страшне слово


Математичний аналіз - страшне слово для більшості студентів. Саме цей предмет стає основною проблемою при складанні сесії.
Своїми успіхами в зимову сесію поділився студент першого курсу групи ТП-11 фізико-технічного факультету М. ЗЛИГОСТЄВ: «Для мене сесія почалася не дуже вдало, першим іспитом був матаналіз, витратив всю ніч для підготовки, це справді був найважчий екзамен і втома після нього перекривала всі емоції, адже іспит тривав з 9 ранку до 5 вечора. Наступні іспити були більш вдалими – п’ятірки з історії України та аналітичної геометрії і четвірка з фізики. Загалом мій середній бал складає 4,25, я задоволений результатом першої сесії».
В групі Миколи навчається 18 студентів, більшість яких є бюджетниками, але результатом іспитів стало те, що лише четверо залишися при своїй стипендії.


Першокурсники не виправдовують надій


Філософія – матерія досить тонка. Статистику щодо зимової сесії цього року нам навів декан факультету філософії проф. І. В. КАРПЕНКО: «Відрахованих зі стаціонару цього року було лише чотири студенти, один студент - контрактник, а три інших – бюджетники. У першого курсу зі спеціальності філософія середній бал коливається від 4,05 до 4,22, у культурологів – 3,86 – 4,21, у валеологів – 3,87 – 4,02. Щодо відмінників, то 5,3% отримали оцінку «А» з історії літератури та мистецтва і з історії України, з культурології – 23,6%, з логіки та філософської пропедевтики – 33,3%. Двієчників у нас не так вже і багато, але вони є. Оцінку «Е» отримали 10,5% з історії літератури та мистецтва, а також з логіки – 11,1%. Можу відмітити, що успішність першого курсу, скажімо, у порівнянні з п’ятим помітно відрізняється, якщо на першому курсі є лише один відмінник зі спеціальності культурологія, то у п'ятикурсників – 11 відмінників зі спеціальності філософія та 4 відмінники зі спеціальності культурологія.
Загалом за останні два роки успішність студентів помітно знизилася, якщо порівнювати з тією ситуацією, яка була 5-6 років тому. Все це каже про загальну підготовку молодого покоління.

 

Сесія вдалася

Ні для кого не секрет, що одним з найважчих факультетів в Харківському університеті є саме факультет іноземних мов, адже обсяг тої роботи, що виконують студенти цього факультету, просто вражає.Як впоралися з іспитами цьогорічні першокурсники, нам розповів викладач з кафедри англійської філології І. І. МОРОЗОВА: «Можу сказати, що мої студенти в міру працьовиті. Якщо порівнювати перший курс з їх попередниками, то результати ми помітимо нижчі, ніж це було раніше. Загалом я сесією задоволена, мої студенти впоралися, але боржники були, без них обійтися неможливо. Частіше за все це ті студенти, які просто не відвідують заняття. Приємно відмітити, що всі ліквідували свої хвости, а більшість моїх студентів отримали автомати, оскільки це практика і ми протягом семестру демонструємо усні навички з елементами засвоєного граматичного матеріалу, тож легко можна помітити, хто заслужив на невеличкий втішний презент у вигляді гарної оцінки та звільнення від іспиту».
Всі наголошують на тому, що найперша в житті сесія є найважча, мабуть така оцінка для кожного є індивідуальною.
Про свої враження щодо цьогорічної зимової сесії нам розповів студент другого курсу екологічного факультету групи ДЕ-22 М. СОЛОВИЧЕНКО: «Як на мене, то сесія пройшла нормально, так як і повинна. Всього складав п’ять іспитів: екологія і неоекологія, ландшафтна екологія, біоекологія, хімічна екологія, геоекологія. На першому курсі однозначно було найскладніше, адже було незвично, а на другому курсі складнощів із сесією не було жодних, результатами я цілком задоволений».

 

Шкільний рівень нижчий за вимоги університетського


Доц. О. М. КАЛУГІН, декан хімічного факультету: «Минула сесія на хімічному факультеті була досить успішною. Із 340 студентів стипендію отримують 197, відмінників – 18, лише чотирьох студентів відраховано, минулого року таких було п’ятеро. Але говорити про загальні позитивні чи негативні тенденції у навчанні досить важко. По-перше, шкільний рівень знань, з якими приходять студенти, значно нижчий за університетські вимоги. Тому на перших курсах студентам багато чого доводиться надолужувати самостійно. По-друге, цього року в порівнянні з минулим змінилися критерії оцінювання: якщо раніше для природничих факультетів, через надзвичайну складність матеріалу 85 балів за стобальною шкалою відповідали п’яти балам за національною шкалою, то цього року згідно з «Положенням про організацію навчального процесу в ХНУ імені В. Н. Каразіна» для всіх факультетів і природничих також дев’яносто балів за стобальною шкалою відповідає п’яти балам. Для першокурсників ця сесія була першою. 30 із 74 з них отримують стипендію, троє відмінники, одна студентка А. ЯЦКАНИЧ, на жаль, не змогла скласти свою першу сесію, її відраховано. »

 

Анатомія рослин


Доц. Л. О. КРАСИЛЬНИКОВА, біологічний факультет: «Першокурсники складали залік із «Анатомії рослин». Серед 83 студентів п’ятеро отримали відмінні результати. Але відверто кажучи показати такі, досить пристойні, результати першокурсникам було надзвичайно складно, адже на успішність першокурсників вплинули вимушені трьохтижневі канікули. П’ятикурсники складали мені заліки із спецкурсів «Антибіотики», «Методика викладання» та проходили педагогічну практику. Впоралися всі. Іспит «Речовини вторинного походження» складали всі спеціалісти зі спеціальності фізіологія і біохімія рослин, їх всього четверо, троє отримали відмінно, одна людина – добре.

 

Працюй – і буде легко


О. ЗІМОВІН, другокурсник факультету психології: «В зимову сесію я складав п’ять іспитів: «Вікова психологія», «Загальна психологія. Пізнавальні процеси», «Загальна психологія. Емоційно-вольові процеси», «Фізіологія вищої нервової діяльності», «Основи інформатики». Усі іспити склав на відмінно. Я не вважаю, що ця сесія була, наприклад, складнішою, ніж попередня, я вважаю, що якщо працювати впродовж семестру, і завжди серйозно ставитися до навчання, то буде легко не зважаючи ні нащо».

 

Стипендію збережено


Ю. ГУРТОВА, третьокурсниця історичного факультету: «У цю сесію я складала три іспити: «Педагогіка», «Історія країн Азії та Африки у середні віки», «Нова історія Західної Європи та Північної Америки». Я отримала п’ятірку з педагогіки та четвірки з інших предметів. Звичайно, цього семестру було складно на сесії, бо через вимушені трьохтижневі канікули під час семестру, ми багато чого випустили, і надолужувати було не так легко. Вважаю що сесію склала успішно, стипендію збережена, і переконана, що на третьому курсі навіть у складних умовах можна успішно впоратися із найважчим завданням, адже є вже якась звичка та певна система у підготовці до іспитів».

 

На сесію із знаннями


Д. В. МАНГУШЕВ, викладач економічного факультету: «Зимові випробування виявилися складними і для викладачів, і для студентів нашого факультету. Під час карантину ми спілкувалися зі студентами за допомогою телефону та Інтернету. І саме це серйозно допомогло студентами прийти на сесію із знаннями. Нинішнього січня я приймав два іспити: у магістрів з «Маркетингу послуг» та у четвертокурсників з «Контролінгу». Серед дев’яти студентів-магістрів троє отримали п’ятірки, шестеро - «добре». Із 29 четвертокурсників у заліковці сімнадцяти з'явилися чотири та п’ять, у 11 – трійки. Один студент, який хворів, не впорався із поставленими завданнями