З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).
Факультет засновано у 1990 р. Він став першим серед подібних факультетів в університетах України. Уже понад 20 років ми посідаємо провідні позиції у сфері соціологічної освіти і науки. На шести кафедрах здійснюється підготовка близько 700 студентів: бакалаврів за напрямами «соціологія», «політологія», «реклама та зв’язки з громадськістю», «соціальна робота» та магістрів, спеціалістів за спеціальностями «соціологія», «політологія» та «медіа-комунікації».
Кожного року факультет пропонує своїм студентам нові спеціалізації. На сьогодні це «Соціокультурна експертиза», «Комунікативний менеджмент», «Методи соціологічних та маркетингових досліджень», «Політична соціологія та політичний маркетинг», «Соціальний менеджмент».
Студентам-соціологам, політологам, соціальним працівникам та фахівцям з реклами і зв’язків з громадськістю та медіа-комунікацій пропонуються десятки різноманітних навчальних курсів, серед яких методологія та організація соціологічних досліджень, соціологія молоді, соціологія міста, економічна соціологія, соціологічні основи маркетингу, конфліктологія, еволюційна та соціальна антропологія, зв’язки з громадськістю, соціологія реклами, соціальна робота з групами ризику, соціологія масових комунікацій, технології електоральних соціологічних досліджень, сітьовий аналіз в політичній соціології, теорія міжнародних відносин, історія та теорія політичних партій, політичні еліти та лідерство, політична регіоналістика, медіа-теорія, Інтернет-комунікації та web-дизайн, кіберкультура, медіа-мистецтво, медіа-менеджмент тощо.
Факультет має розгалужену мережу баз практик. Випускники факультету працюють в органах державного управління та місцевого самоврядування, університетах, рекламних, маркетингових, туристичних та рекрутингових агенціях, медіа-бізнесі, прес-службах, фірмах з вивчення громадської думки, соціальних службах тощо.
Проф. В. ЛУКАЩУК, декан соціологічного факультету.