Середа, листопада 22, 2017

Загальноуніверситетська
газета
№ 7 (4016)
вівторок 8 квітня
2014 р.

З 1 січня 1817 р. Харківський університет видавав "Харьковские известия", з 8 квітня 1927 р. - "Робітник освіти", з 15 грудня 1928 р. - "Іновець", з 1 січня 1930 р. - "За нові кадри", з 1 січня 1936 р. - "За більшовицькі кадри", з 1 січня 1947 р. - "Сталінські кадри", з 1 січня 1957 р. - "Харківський університет" (вперше номер з такою назвою з'явився 19 грудня 1945 р.).

Газета нагороджена Почесною грамотою Державного комітету у справах преси, телебачення та радіомовлення України.

Педагогічна практика на мехматі

Віч-на-віч з професією

 

Педагогічна практика на мехматі


"Педагогічна практика для студентів 4 курсу механіко-математичного факультету є надзвичайно корисною, — говорить Ганна Вікторівна КОРОБСЬКА, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри вищої математики та інформатики, керівник практики на факультеті, — вони пробують себе у ролі шкільних вчителів…"

Педагогічна практика — перша практика для студентів механіко-математичного факультету. Вихованці мехмату йдуть на практику тільки після 3 курсу… Практика проходить увесь вересень з відривом від занять за спеціальностями «Математика» та «Інформатика» для студентів 7 кафедр (кафедра математичного аналізу, кафедра математичної фізики й обчислювальної математики, кафедра теорії функцій і функціонального аналізу, кафедра математичного моделювання та програмного забезпечення, кафедра геометрії, кафедра вищої математики та інформатики, кафедра теоретичної та прикладної інформатики).

…Для проходження практики університет пропонує своїм вихованцям набір базових шкіл. Ганна Вікторівна:

— У цьому році ми укладали договір із 7 школами Харкова. Це Харківський фізико-математичний ліцей № 27 (практику проходило 4 студентів), Харківський навчально-виховний комплекс № 45 «Академічна гімназія» (3 студентів), Харківський приватний ліцей «Професіонал» (6 студентів), Комунальний заклад «Обласна спеціалізована школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів «Обдарованість» (3 студентів), Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 110 (2 студентів), Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ  ступенів № 159 (8 студентів), Харківський університетський ліцей (4 студентів). Це базові школи, у яких ми радимо студентам проходити практику, адже там працюють професіональні викладачі, які зможуть навчити практикантів. Також багато студентів обирають інші заклади, наприклад, школи, які вони закінчили, самі укладають з ними договір і проходять там практику.

Під час проходження практики за студентом закріплюються викладачі з університету (викладач з кафедри факультету, викладачі від кафедри педагогіки та прикладної психології), а також вчителі зі шкіл (педагог-предметник, класний керівник), які керують проходженням практики та допомагають у разі виникнення проблем. Кожен  студент закріплюється за одним класом (практикант має пасивно спостерігати за учнями, тобто відвідувати всі їх уроки, та активно з ним взаємодіяти, тобто самостійно провести кілька занять).

Студент має виявити себе як педагог-предметник (математик чи інформатик — провести 4-6 уроків), як класний керівник (один виховний захід) і як психолог (спостерігати за психологічною атмосферою в класі).
Лілія Петрівна БЄЛОВА, старший викладач кафедри теоретичної та прикладної інформатики, коментує:

— Я вже не перший рік допомагаю студентам проходити практику. За всі роки наші студенти заявили себе як розумні, обов’язкові, відповідальні, тому з нами із задоволенням співпрацюють школи. Проблем із проходженням практики ніколи не виникало. Студенти завжди на відмінно справлялися з проведенням уроків. А які цікаві виховні години вони вигадували! На різноманітні тематики, у формі дискусій, ділових ігор, круглих столів, вікторин. Учні залишалися задоволеними. Дуже часто траплялося, що навіть не хотіли відпускати практикантів.
Тетяна СУПРУН, студентка 4 курсу кафедри теоретичної та прикладної інформатики, місяць вчителювала у Харківській гімназії № 46 імені М. В. Ломоносова. Вона викладала математику учням 11 класу (педагог-предметник Олена Петрівна ЗАГДАЙ). Тетяна:

— Я проходила практику у школі, яку закінчувала. Провела 4 заняття з математики та виховну годину за темою «Лицарі ввічливості». Для мене викладання не є новиною, бо я вже кілька років займаюся репетиторством.

— Які поради тобі давав твій педагог-предметник?

— Олена Петрівна демонструвала мені різноманітні прийоми, за допомогою яких можна донести матеріал до учнів, зацікавити предметом.
Ксенія ТРОЙНО, четвертокурсниця кафедри теоретичної та прикладної інформатики, проходила практику на базі Харківського приватного ліцею «Професіонал». Дівчина провела 10 занять з інформатики для учнів 10 класу (педагог-предметник Сергій Володимирович КОВАЛЕНКО). Ксенія:

— Дуже сподобалося проходити практику. Була суворим викладачем. Ставила тільки ті оцінки, які учні заслужили…

— А проблеми виникали?

— Звичайно. Спочатку дуже важко донести інформацію учням. Елементарні речі доводилося по сто разів пояснювати. Сергій Володимирович постійно звертав увагу на те, що матеріал потрібно розповідати простішою мовою. Для цього потрібне неабияке терпіння.

— Бачиш себе у майбутньому вчителем?

— Напевно, ні. Після практики я визначилася, що буду працювати тільки по спеціальності (програмістом). Учителювання здається мені складною справою.
Керівник практики Ганна Вікторівна:

— Попереду у студентів залік з педагогічної практики. Результати будуть гарними, адже майже усі педагоги-предметники поставили практикантам оцінку «відмінно», що свідчить про те, що ми дійсно готуємо висококваліфікованих викладачів. Багатьох із студентів навіть запросили працювати до шкіл. Це показник!

Л. ГРУБНІК.